Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

29 mrt 2015 20:36 #7256 door gretsch
Leuk Bakstenen, misschien eens een ander plarform proberen?
MT4, demo account::
in demo kan je zowiezo niets overkomen
www.octafx.com/downloads/

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
29 mrt 2015 20:15 #7255 door Bakstenen

gretsch schreef : o, maar ik snap heel goed wat je bedoelt Bakstenen, geen probleem.
in theorie is het mogelijk dat ik 3 verlies trade's met 150 pip verlies op een rij maak, dat kan, en is mij ook wel eens overkomen en dat is dan wel mooi waardeloos, maar dat wordt altijd wel weer goedgemaakt, dus money management is wel heel belangrijk, dus m .a.w. je moet wel -450 pip kunnen dragen en overleven in geld.
ik trade direct vanaf mijn platform, en werk dus niet met turbo's/speeders i.o.d., maar dat maakt verder niet uit.
met turbo's/speeders kun je dacht ik ook wel stoploss en takeprofit invoeren en limit orders plaatsen?
het voordeel hiervan is dat je dan niet de godganse dag naar je scherm hoeft te loeren, maar gewoon kunt laten lopen gedurende de handelsdag.

Bakstenen schreef : @ Gretsch,
maar waar stap je mee in? en ik zeg niet dat het geen goede methode is dan heb ik mij verkeerd uit gedrukt mijn excuses

Oke, ik ga het in demo proberen alleen om 12.00 nogachter mijn scherm is een stap te ver voor mij

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
29 mrt 2015 17:03 #7254 door gretsch
o, maar ik snap heel goed wat je bedoelt Bakstenen, geen probleem.
in theorie is het mogelijk dat ik 3 verlies trade's met 150 pip verlies op een rij maak, dat kan, en is mij ook wel eens overkomen en dat is dan wel mooi waardeloos, maar dat wordt altijd wel weer goedgemaakt, dus money management is wel heel belangrijk, dus m .a.w. je moet wel -450 pip kunnen dragen en overleven in geld.
ik trade direct vanaf mijn platform, en werk dus niet met turbo's/speeders i.o.d., maar dat maakt verder niet uit.
met turbo's/speeders kun je dacht ik ook wel stoploss en takeprofit invoeren en limit orders plaatsen?
het voordeel hiervan is dat je dan niet de godganse dag naar je scherm hoeft te loeren, maar gewoon kunt laten lopen gedurende de handelsdag.

Bakstenen schreef : @ Gretsch,
maar waar stap je mee in? en ik zeg niet dat het geen goede methode is dan heb ik mij verkeerd uit gedrukt mijn excuses

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
29 mrt 2015 15:34 #7253 door Bakstenen
@ Gretsch,

• Bakstenen
29 mrt 2015 15:21 #7252 door gretsch
op deze manier zal ik het plaatsen, als het niet duidelijk is hoor ik het wel.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
29 mrt 2015 13:06 #7251 door gretsch
van de 10 trade's zijn er ongeveer 7 soms 8 winnaars, en de meeste weken sluit ik met winst af dus voor mij is het een goede methode.
een risk reward van 1 op 1 kan altijd beter, maar probeer dat maar eens vol te houden over een langere periode, dat is mij in iedergeval tot op heden niet gelukt., en ik draai echt al wel een paar jaartjes mee.
ik zal gedurende 14 dagen mijn trade's hier plaatsen ( vooraf), dus geen gesjoemel niks.
ik begin er vanavond ( laat) mee ik denk iets over 12 als de markt weer open is, de tijd is verzet vandaag dus.
meestal koop/of verkoop ik om die tijd meteen en plaats nog een limit order, allebei met een duidelijke stop loss en take profit, heel simpel en voor iedereen te volgen.
ik zal hier precies gaan neerzetten wat ik doe.

Bakstenen schreef :

gretsch schreef : Hallo traders/lezers
zijn er hier ook nog eur/usd traders aktief?
ik plaats iedere dag om deze tijd twee orders voor de komende handelsdag ( zie plaatje, spreekt eigenlijk voor zich).
als ik wat moet uitleggen, dan hoor ik dat wel, als er geen interesse is merk ik dat vanzelf.
risk/reward ratio is 1:1
maximale winst is plm 150 pip en het maximale verlies is ook plm150 pip.

Vraag mij af of je dan nog winst maakt want als je een keer verlies maakt moet je 2 x goed zitten ,de vraag is of de risk reward goed is

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
29 mrt 2015 11:22 #7250 door Bakstenen

gretsch schreef : Hallo traders/lezers
zijn er hier ook nog eur/usd traders aktief?
ik plaats iedere dag om deze tijd twee orders voor de komende handelsdag ( zie plaatje, spreekt eigenlijk voor zich).
als ik wat moet uitleggen, dan hoor ik dat wel, als er geen interesse is merk ik dat vanzelf.
risk/reward ratio is 1:1
maximale winst is plm 150 pip en het maximale verlies is ook plm150 pip.

Vraag mij af of je dan nog winst maakt want als je een keer verlies maakt moet je 2 x goed zitten ,de vraag is of de risk reward goed is

• Bakstenen
27 mrt 2015 13:43 #7249 door ArnoB

Linkerbaan schreef : En weer kun je je qua patronen suf piekeren.
Dax maakt valse doorbraak steunlijn, komt nu bij toppenlijn.
Week lijngrafiek aex geen geldige top (op basis slotstanden)
Uur aex is ook geen echte bodem (gisteren)
En wat is nu die bradley dag op 4 april???? Pas op die dag of dag erna kijken, eerder speculeren heeft geen zin en is gevaarlijk.

Ik volg liever de korte trends want met die patronen kies/gok ik altijd verkeerd :blink:

Die 4 april houden we idd in de gaten maar pas een week / 2 weken later kun je daar een mogelijk draai aan toekennen. Top ligt wel voor de hand, maar misschien wordt het de bodem van de correctie die gaande is... :S

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
27 mrt 2015 11:39 #7248 door C49
Dax vormt een mooie bullflag.

Bijlagen:

• C49
  • C49's Profielfoto
27 mrt 2015 09:27 #7247 door Linkerbaan
En weer kun je je qua patronen suf piekeren.
Dax maakt valse doorbraak steunlijn, komt nu bij toppenlijn.
Week lijngrafiek aex geen geldige top (op basis slotstanden)
Uur aex is ook geen echte bodem (gisteren)
En wat is nu die bradley dag op 4 april???? Pas op die dag of dag erna kijken, eerder speculeren heeft geen zin en is gevaarlijk.

Ik volg liever de korte trends want met die patronen kies/gok ik altijd verkeerd :blink:

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
27 mrt 2015 08:45 #7246 door ArnoB
Goedemorgen, wat een draai aan het einde van de dag gisteren.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
26 mrt 2015 16:46 #7245 door ArnoB
Eerst de 2050/2055 zone lijkt het, vandaar verder

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
26 mrt 2015 16:19 #7244 door bubbeltrader
De richting is nog steeds omlaag...

ES 2043 is draaipunt / instap > 2036 en 2033 :)

• bubbeltrader
  • bubbeltrader's Profielfoto
26 mrt 2015 15:06 #7243 door bubbeltrader
first, to be clear... an intra bounce would be very natural... but on no basis would I see the opening low of sp'2049 as being the low of this cycle.

At the very least we look set for 2040/39... if not the lower zone of 2020/10... where the 200dma will be lurking next week.

So... right now... it looks like this market weakness will drag out into early next week/end Q1.

I hope I made myself very clear :) :lol: (ES 2040 of naar 2019)

• bubbeltrader
  • bubbeltrader's Profielfoto
26 mrt 2015 14:58 - 26 mrt 2015 14:59 #7242 door C49
S&P500 4Hr zone 2050/55 important
t.co/mW1V5h1F6L
Laatst bewerkt: 26 mrt 2015 14:59 door C49.

• C49
  • C49's Profielfoto
26 mrt 2015 11:32 #7241 door ArnoB

C49 schreef : Zwak maar wel een steuntje op de 4h Dax

Voorlopig houd het

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 2.839 seconden