Day Trading

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- ArnoB
-
Ow, ik had liever dat hij bullish wasPartimetrader schreef : Langzaam maar zeker droogt de herstelbeweging in de downtrend op. Gisteren een zwarte candle tegen de 61,8% Fibonacci retracementgrens op 403 met een swingteller op +7 en een RSI vastgeplakt op de 50-lijn zijn de indicaties die hiervoor verantwoordelijk zijn. Wie weet nog een extra streepje dankzij de swingteller, maar de index staat wel op de juiste plek op de dagchart om te toppen met aansluitend een poging een serie lagere toppen en lagere bodems te starten. Vandaag nog een zwarte candle zal topvorming aanwakkeren. De sleepkabel geeft aan dat pas boven 408 een uptrend van start kan gaan. Aldus Nico Bakker?

- ArnoB
-
- Partimetrader
-
ArnoB schreef :
Van mij mag hetPartimetrader schreef : Nog even een dec putje gekocht.
Vanmiddag weer ROOD??
Watch en see.
Absurde openingen iedere keer, abnormaal.
- Partimetrader
-
Van mij mag hetPartimetrader schreef : Nog even een dec putje gekocht.
Vanmiddag weer ROOD??

- ArnoB
-
Vanmiddag weer ROOD??
- Partimetrader
-
- Bakstenen
-
Ik moet dadelijk weg en winst is winst ben nog steeds bullisch target FDAX is 9333Linkerbaan schreef :
Bakstenen schreef : De longs DAX verkocht
![]()
- Bakstenen
-
Bakstenen schreef : De longs DAX verkocht

Bakstenen schreef :
je vergeet de bonussenLinkerbaan schreef :
Bakstenen schreef :
Wat ik niet begrijp is van Shell ze hebben 5,26 miljard winst en halen voor een dochteronderneming 722 miljoen op door middel van uitgifte van aandelen,ik zou zelf zeggen dat geld heb ik niet nodig ,of je gaat er van uit dat je hier geen rente over hoeft te betalen maar ja wat ze in kas hebben moeten ze tegenwoordig geld betalen, ik ook trouwens alleen niet om mijn geld te laten staan maar voor de "veiligheid"zegt Oom Rabo moet ik weer meer voor de pasjes betalen,Giro vroeger gratis nu al betaal ik 100 euro per jaarArnoB schreef :
lol, wou ik net schrijvenBakstenen schreef :
Ik zit long op de DAXPartimetrader schreef : Ik ben net short gegaan op de aex. In tegenstelling tot Bakstenen.
Maar de AEX kan nog even omhoog bij opening ivm Shell
die 100 euro per jaar is voor:
- het efficiëntere kostenbesparende internetbankieren
- de kostenbesparingen van drastische bezuinigingen, minder service naar de klant
nee het ging om wat jij extra voor je 100 euro krijgt vgl bij gratis bankieren
- Bakstenen
-
klopt als de banken gewoon alleen maar hypotheken aan middenstanders en huizen hadden verstrekt was er geen vuiltje aan de lucht ,maar ja dan ben je maar een boertje en mag je niet aan de tafel van de grote jongens zittenArnoB schreef :
Ja, het systeem is zo rot als maar wat.Bakstenen schreef : Wat ik niet begrijp is van Shell ze hebben 5,26 miljard winst en halen voor een dochteronderneming 722 miljoen op door middel van uitgifte van aandelen,ik zou zelf zeggen dat geld heb ik niet nodig ,of je gaat er van uit dat je hier geen rente over hoeft te betalen maar ja wat ze in kas hebben moeten ze tegenwoordig geld betalen, ik ook trouwens alleen niet om mijn geld te laten staan maar voor de "veiligheid"zegt Oom Rabo moet ik weer meer voor de pasjes betalen,Giro vroeger gratis nu al betaal ik 100 euro per jaar
Je hoort een mooie rente te krijgen voor je spaargeld en dat geld gebruiken ze om het uit te lenen aan bedrijven die het met hogere rente terug betalen. Zo simpel hoort het bankwezen te werken, maar dit zit helemaal fout...
- Bakstenen
-
On the 30th November 2014 Switzerland will vote in a referendum:
To prevent the Swiss National Bank (SNB) from selling Gold
Force the SNB to maintain 20% of its foreign reserves in Gold (It would be immediately unable to sell Gold but would have 5 years to get to the 20% requirement)
If the referendum is successful for its proponents, then over the next 5 years the SNB would need to sell part of its currency reserves to finance the gold purchases. Or, it could also, simply print the money … theoretically at least
Currently this amounts to selling the equivalent of USD68bn (give or take) (the SNB would be selling mainly EUR and USD) to buy 1,783 tons of Gold
As an alternative, the SNB could keep the tranche of foreign reserves needed for liquidity management while splitting off the rest in a Sovereign Wealth Fund nominally under the control of the ministry of finance. This would leave the SWF outside the definition of foreign reserves in the referendum. But they still gotta buy gold …
The latest poll gives 44% support for the initiative … the pollsters say support is likely to diminish as November 30 approaches, thoug. Hmm, we’ll see.
The gold initiative is opposed by the Swiss government and the SNB (and other parties)
Implications for the gold & FX market:
The rule would be the equivalent of giving a put to the market
Each time the price of gold fell, the SNB would automatically buy gold so that the reserves maintain a 20% ratio and this by selling presumably mostly EUR and USD
While FX implications as we approach the referendum date are not huge (given the time the SNB would have to implement the new rules), it is conceivable that in the short-term, EUR/CHF short term volatility should get a mild bid as investors could use the poll as an excuse to challenge the EUR/CHF floor – with the market then perhaps starting to speculate on an SNB rate cut to negative interest rates, especially as short term rates are lower in the Eurozone than in Switzerland. The SNB next meets after November 30 on December 11, this woud thus seem to be the earliest opportunity for SNB action should the poll succeed.
-
via SocGen and other sources
- C49
-

- ArnoB
-
je vergeet de bonussenLinkerbaan schreef :
Bakstenen schreef :
Wat ik niet begrijp is van Shell ze hebben 5,26 miljard winst en halen voor een dochteronderneming 722 miljoen op door middel van uitgifte van aandelen,ik zou zelf zeggen dat geld heb ik niet nodig ,of je gaat er van uit dat je hier geen rente over hoeft te betalen maar ja wat ze in kas hebben moeten ze tegenwoordig geld betalen, ik ook trouwens alleen niet om mijn geld te laten staan maar voor de "veiligheid"zegt Oom Rabo moet ik weer meer voor de pasjes betalen,Giro vroeger gratis nu al betaal ik 100 euro per jaarArnoB schreef :
lol, wou ik net schrijvenBakstenen schreef :
Ik zit long op de DAXPartimetrader schreef : Ik ben net short gegaan op de aex. In tegenstelling tot Bakstenen.
Maar de AEX kan nog even omhoog bij opening ivm Shell
die 100 euro per jaar is voor:
- het efficiëntere kostenbesparende internetbankieren
- de kostenbesparingen van drastische bezuinigingen, minder service naar de klant

- Bakstenen
-
Ja, het systeem is zo rot als maar wat.Bakstenen schreef : Wat ik niet begrijp is van Shell ze hebben 5,26 miljard winst en halen voor een dochteronderneming 722 miljoen op door middel van uitgifte van aandelen,ik zou zelf zeggen dat geld heb ik niet nodig ,of je gaat er van uit dat je hier geen rente over hoeft te betalen maar ja wat ze in kas hebben moeten ze tegenwoordig geld betalen, ik ook trouwens alleen niet om mijn geld te laten staan maar voor de "veiligheid"zegt Oom Rabo moet ik weer meer voor de pasjes betalen,Giro vroeger gratis nu al betaal ik 100 euro per jaar
Je hoort een mooie rente te krijgen voor je spaargeld en dat geld gebruiken ze om het uit te lenen aan bedrijven die het met hogere rente terug betalen. Zo simpel hoort het bankwezen te werken, maar dit zit helemaal fout...
- ArnoB
-