Day Trading
Linkerbaan schreef : @GreedAndFear.eu, klopt....
net als ie uitspraak dat aandelen worden gedumpt....
is inderdaad bid en ask verhaal
bij stijgen wordt de ask betaald, waarna het volgende setje ask etc etc maar evenveel kopers als verkopers (los van evt aantallen per koper)
Zoals verwacht een flinke up in de US gisteravond. Meer to come in de komende week.
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Victoria
-
net als ie uitspraak dat aandelen worden gedumpt....
is inderdaad bid en ask verhaal
bij stijgen wordt de ask betaald, waarna het volgende setje ask etc etc maar evenveel kopers als verkopers (los van evt aantallen per koper)
Bakstenen schreef :
Klopt zijn er nu meer kopers omdat er meer volume is ? of meer verkopersGreedAndFear.eu schreef :
Linkerbaan schreef : short fti 420,55
Het volume op de es waarmee het gisteren omlaag ging is een stuk meer dan waar het vandaag mee omhoog ging. Maar ook dat is weer op twee manieren te interpreteren, zoals bijna alles in trading
Ja, dat vind ik altijd zo'n gekke uitspraak: "Er waren meer verkopers"... de stukken gaan toch niet in lucht op? Bij veel volume zijn er gewoon veel mensen die van mening veranderen. Waar je meer aan hebt is of er veel op de bid of ask wordt getrade.
- Bakstenen
-
Is eigenlijk een website net als Marktplaats ,maar goed waarom betaal je bij Mac Donalds meer voor je frites als bij de snackboer?ArnoB schreef :
Ergens las ik dat Alibaba een "gevaarlijk" aandeel was, omdat je niet echt aandelen koopt in Alibaba, maar een bedrijf wat zich bevind op de Kaaiman-eilanden (wat ik mij zo herinner). Oftewel het kan een grote luchtbel zijn. Nou ik heb totaal geen positie in Alibaba iig.Bakstenen schreef : Shorts richten vizier op Alibaba
Een kleine week na de beursgang van de Chinese internetmoloch Alibaba, melden zich de eerste 'shorts'; beleggers die speculeren op een koersdaling.....
- Bakstenen
-
Klopt zijn er nu meer kopers omdat er meer volume is ? of meer verkopersGreedAndFear.eu schreef :
Het volume op de es waarmee het gisteren omlaag ging is een stuk meer dan waar het vandaag mee omhoog ging. Maar ook dat is weer op twee manieren te interpreteren, zoals bijna alles in trading
- Bakstenen
-
GreedAndFear.eu schreef :
neklijn dow
en pc ratio

Partimetrader schreef : In usa is alles weer pais en vree
Niet te geloven. Was er weer iets te melden waardoor alles weer zo wordt opgeblazen?
Dit zijn lastige dagen voor een trader, steeds weer dat uitschudden. Gelukkig gisteren geen positie, en voor vandaag long. Maandag voorzie ik nu ook sterk bullish.
Niet te geloven. Was er weer iets te melden waardoor alles weer zo wordt opgeblazen?
- Partimetrader
-
Ergens las ik dat Alibaba een "gevaarlijk" aandeel was, omdat je niet echt aandelen koopt in Alibaba, maar een bedrijf wat zich bevind op de Kaaiman-eilanden (wat ik mij zo herinner). Oftewel het kan een grote luchtbel zijn. Nou ik heb totaal geen positie in Alibaba iig.Bakstenen schreef : Shorts richten vizier op Alibaba
Een kleine week na de beursgang van de Chinese internetmoloch Alibaba, melden zich de eerste 'shorts'; beleggers die speculeren op een koersdaling.....
- ArnoB
-
Een kleine week na de beursgang van de Chinese internetmoloch Alibaba, melden zich de eerste 'shorts'; beleggers die speculeren op een koersdaling.
Dat meldt persbureau Bloomberg. De 'shorts' hebben een positie van circa 2,5% van de uitstaande aandelen.
Vlekkeloos
Vorige week vrijdag had de Chinese onlinewinkel een spectaculair beursdebuut aan de New York Stock Exchange. Oprichter Jack Ma werd een beroemdheid in wat de meest besproken beursgang werd sinds Facebook. Waar de introductie van de sociale netwerksite twee jaar geleden uitliep op een blamage — de beurs liep vast, de prijs kelderde — verliep de beursgang van Alibaba vlekkeloos.
Alibaba sloot op de eerste handelsdag op $ 93,89, een winst van 38% ten opzichte van de vooraf vastgestelde introductieprijs van $ 68,00. Nadat de overtoewijzingsoptie was uitgeoefend door de begeleidende banken, bleek dat het bedrijf $ 25 mrd had opgehaald met de beursgang. Dat maakt Alibaba de grootste introductie ooit.
Eerste deukjes
Sindsdien heeft het aandeel de eerste deukjes opgelopen. Drie van de tot nog toe vier handelsdagen deze week sloot Alibaba met verlies. Donderdag daalde de koers met 1,8% naar $88,92. De vergoeding om aandelen van Alibaba in te lenen, een voorwaarde om 'short' te kunnen gaan, is gestegen tot 8%. Een belegger die speculeert op een koersdaling leent de aandelen van ander, verkoopt ze en hoopt ze later tegen een lagere prijs terug te kopen.
Het hoge tarief suggereert dat er veel vraag is naar aandelen Alibaba bij beleggers die willen speculeren op een koersdaling. Maar het wordt ook verklaard door de beperkte beschikbaarheid van in te lenen Alibaba aandelen. Gemiddeld kost het 0,5% om aandelen van een fonds uit de S&P500 in te lenen.
Bron: FD
- Bakstenen
-
FDAX gisteren low was volgens mij 9456 daar zitten we nu niet ver vandaan ,nog 7 min en dan sluit de DAX zelf ,ik ben net short gegaan op de FDAX met CFD kleine positie dat welArnoB schreef : Mijn voorkeur was geweest dat de DAX en AEX tegen day-low de week uitgingen, maar dat zit er niet in. Eerder tegenovergestelde
- Bakstenen
-

- ArnoB
-