Day Trading
Fred schreef :
Victoria schreef : Schrijf de put okt 390 voor 1 euro. Das nog 1,5 maand. er kan vanalles gebeuren. We staan zo op de 370.
Nou dan ben je moet de sjaak. En dat voor die 100 euro? En je margin die je nodig hebt.
Ik snap niet hoe mensen flink geld kunnen verdienen met opties.
Wat heet flink geld verdienen? Het gaat om het percentage. Met schrijven aan 2 kanten kun je 12 tot 24% per jaar maken.
Je kunt zeggen: ik heb 1.000 euro, dus 120 a 240 per jaar is niets.
Doe je het met 500.000 dan is het 60.000 tot 120.000 en kun je er leuk van leven.
Op de bank krijg je niets, dus alles vanaf 3 a 4% op jaarbasis is meegenomen, al is het maar tegen de inflatie (die er echt wel is).
Fred met 1000 euro doe je toch niets? Is niet genoeg omm margin te geven.
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Victoria
-
Bakstenen schreef :
Even de post hier van Fred nalezen ,maar die schrijft geen 390 las we net een rally hebben gehad maar die schrijft nu de call okt 440 voor 53 euro, nadeel is dat de meeste gelijk een klapper willen maken rustig aan ver weg schrijven in koers en niet meer als 1 maand verder, ik hoor wel van Fred wat die geschreven heeft gisterenVictoria schreef : Schrijf de put okt 390 voor 1 euro. Das nog 1,5 maand. er kan vanalles gebeuren. We staan zo op de 370.
Nou dan ben je moet de sjaak. En dat voor die 100 euro? En je margin die je nodig hebt.
Gisteren niet geschreven, alleen wat fti puntjes gepakt op 2 downritjes.
Eergisteren wat geschreven opties gesloten.
akz P okt. op 0,10
ASML P okt. 64 op 0,18 (was op 2 sept.
verhouding o/s calls t.o.v. puts 7:1
o/s puts alleen op GMT oct. 64 en ASML oct. 68 eergisteren geschreven aan 0.52 (doen nu 0.44 - 0.48
- Fred
-
- Bakstenen
-
Er zijn twee zeker heden in dit leven de dood en de belastingen ,maar de koers kwam netjes tegen de neergaande lijn aan ,we hebben al een aardige rally achter de rug ,RSI was hoog dus wilde ik inspelen op een daling maar als ik dit met speeders doe of turbo,s off what ever is de kans dat ik uit gestopt wordt groot,dus dan neem ik een optie niet een die ver weg is maar toch redelijk dichtbij, en ja ik heb afgelopen week ook al mijn hoofd gestoten door short te gaan maar ik stel altijd een stop in zodat als de koers tegen mij gaat ik eruit ben ga niet zitten wachten want dan ben je het geld kwijt,maar ik heb ook geen put of call gekocht voor dat Draghi begon dat is een lotery ,dus nu puts schrijven is riskyVictoria schreef : @bakstenen wat was je put waard als we waren doorgestegen?
- Bakstenen
-
Victoria schreef : Schrijf de put okt 390 voor 1 euro. Das nog 1,5 maand. er kan vanalles gebeuren. We staan zo op de 370.
Wat heet flink geld verdienen? Het gaat om het percentage. Met schrijven aan 2 kanten kun je 12 tot 24% per jaar maken.
Je kunt zeggen: ik heb 1.000 euro, dus 120 a 240 per jaar is niets.
Doe je het met 500.000 dan is het 60.000 tot 120.000 en kun je er leuk van leven.
Op de bank krijg je niets, dus alles vanaf 3 a 4% op jaarbasis is meegenomen, al is het maar tegen de inflatie (die er echt wel is).
- Fred
-
Even de post hier van Fred nalezen ,maar die schrijft geen 390 las we net een rally hebben gehad maar die schrijft nu de call okt 440 voor 53 euro, nadeel is dat de meeste gelijk een klapper willen maken rustig aan ver weg schrijven in koers en niet meer als 1 maand verder, ik hoor wel van Fred wat die geschreven heeft gisterenVictoria schreef : Schrijf de put okt 390 voor 1 euro. Das nog 1,5 maand. er kan vanalles gebeuren. We staan zo op de 370.
- Bakstenen
-
- Victoria
-
- Victoria
-
Ik krijg meest een PDF van Lynx systeem Break out trader die heeft dit jaar als meen 25 % binnen met steeds een x% van het kapitaalVictoria schreef :
Bakstenen schreef :
Ook op forums wordt er weer geroepen "je moet puts schrijven de beurs zakt niet"en hebben dan een keer winst maar de klap komt altijd onverwachts en met een snelheid, je winst komt met een slakken gang je verlies gaat als een straal jagerLinkerbaan schreef : nogmaals wat ik zie, het zegt misschien heel weinig over beursverloop, die loopt flink vooruit
ik las vandaag een artikel waarin staat dat men denkt dat de particulieren wel weer massaal gaan terugkomen naar de beurs.....
tja, pas als het echt oversold is waarschijnlijk
Ik ben me een beetje aant verdiepen in opties maar ik doe dan papertrades maar iedere keer verlies ik toch weer geld.
Schrijf puts en calls etc.
- Bakstenen
-
Scheelt eraan welke je koopt en je visie,als je net als ik b.v de puts had gekocht en nu verkoopt heb je bijna 23 % winst ,maar als je wil gaan schrijven neem dan wel een verzekering dus een goedkope put ver weg mocht er een vliegtuig in een gebouw vliegen je niet potje los benVictoria schreef :
Bakstenen schreef :
Ook op forums wordt er weer geroepen "je moet puts schrijven de beurs zakt niet"en hebben dan een keer winst maar de klap komt altijd onverwachts en met een snelheid, je winst komt met een slakken gang je verlies gaat als een straal jagerLinkerbaan schreef : nogmaals wat ik zie, het zegt misschien heel weinig over beursverloop, die loopt flink vooruit
ik las vandaag een artikel waarin staat dat men denkt dat de particulieren wel weer massaal gaan terugkomen naar de beurs.....
Ik ben me een beetje aant verdiepen in opties maar ik doe dan papertrades maar iedere keer verlies ik toch weer geld.
- Bakstenen
-
Bakstenen schreef :
- Victoria
-
- Bakstenen
-
- Bakstenen
-
En de "hoge heren"hebben het maar over deflatie, maar ze vergeten dat de meeste Nederlanders steeds minder te besteden hebben als je je baan verliest kan je weer gaan werken mits er een baan is maar wel tegen minder geld ,zag gisteren een docu over de Poolse meisjes werken voor 800-1200 euro per maand ,hier ook in het Westland de ondernemers klagen dat ze gene Nederlander kunnen krijgen die in de kassen wil werken, die zijn er wel maar niet tegen een Pools loon en 10 uur werken per dagArnoB schreef :
Om mij heen valt mij op dat men steeds meer en meer op een "dubbeltje" gaat kijken en ondanks dat je 0,0% rente krijgt op je spaargeld liever wat extra (als het al kan) proberen te sparen.ArnoB schreef :
Inderdaad, wat als je om je heen kijkt.Linkerbaan schreef : het is te rustig op dit forum mensen
deel uw mening, we worden er allemaal wijzer van!
- Zie je mensen in je omgeving weer flink gaan uitgeven of juist bewuster inkopen?
- Gaat iedereen nog steeds zo snel het nieuwste van het nieuwste kopen om met de laatste trend mee te gaan (technologie)?
- ??
- Bakstenen
-
(in t algemeen, altijd uitzonderingen uiteraard)
namelijk zo weinig mogelijk uitgeven aan een auto! Handel is nog steeds extreem slecht
Auto's en boten zijn allemaal door hun basiswaarde gezakt
Wegenbelasting vooral diesel LPG bij oudere auto's.... die dingen zijn niet meer te slijten, te hoge maandlijkse kosten
steeds meer mensen moeite te betalen voor schoolgeld en benodigdheden
ze zeggen dat de huizenmarkt aantrekt..... ik zie zat huizen jaren en jaren te koop staan, voor veel lagere prijzen dan 5 jaar geleden
maar goed, misschien zegt dat niks omdat het zou kunnen aantrekken maar ik zie geen tekenen