Day Trading - Archief
Misschien leuk discussiestuk intraday versus very long term.....
Ik denk dat er toch nog 1 x een moeder der dalingen gaat komen ergens tussen 2015 en 2020.
Gebaseerd op TA weekgrafiek maar ook fundamenteel (giga schulden en stijgende rentes, vastgoedmarkten oa China, niet echt op gang komen van mainstreet, the masses of people are struggling). Koersdoel AEX = 150
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Linkerbaan
Bear call spread:
Open/Koop C Dec 2014 380 aan 34,00 euro, bet. -3400 euro
Open/Verkoop C Dec 2014 360 aan 50,50 euro, ontv. +5050 euro
Short call:
Open/Verkoop C Dec 2014 440 aan 3,70 euro, ontv. +370 euro
Per saldo ontvangt u +2020 euro. Er is wel een margin verplichting nodig van +/- 5000 euro.
Scenario expiratie december 2014:
AEX tussen de 380 en 440: Bear call spread -350 euro, short call +370 euro. Uw winst +20 euro.
De AEX staat op 370.
Bear call spread +650 euro, short call +370 euro. Uw winst +1020 euro
De AEX staat op 360 en lager.
Bear call spread +1650 euro, short call +370 euro. Uw winst +2020 euro
Voor ieder punt dat de AEX boven de 440,20 staat is er een verlies van 100 euro.
- Charles
Welkom Charles, helaas is de leerschool op de beurs voor de meeste hard (Ja, ook voor mij)Charles schreef : Hallo, ik ben Charles.
Ik ben nieuw hier. Heb al enige tijd de discussies hier gevolgd.
Ik ben ook al een tijdje bezig op de beurs. Na wat decepties ook over gegaan op opties.
Schrijven en kopen op aex.
- ArnoB
Friend schreef : Ik doe het puur als daytrader, overnight gaan is uit den boze! En ik blijf graag goed slapen.
En uitsluitend met TA, zonder TA is trading voor mij onmogelijk.
Friend, goed verhaal.....
Even wat vraagjes als het mag....
- hoe ga je om met scheefzitten met een intradaytrade en het einde van de dag nadert, toch goede kans dat de trade goed zou komen ON of volgende dag?
- hoe ga je om met intradaytrades in een trending en/of trading fase? Zoals nu moet je heel anders met je korte indicators omgaan dan wanneer de grotere timeframes aan zet zijn en er een duidelijke meerdaagse richting is
- als die patronen intraday voor jou werken, zijn ze dan niet hetzelfde op langer timeframe?
Ik doe zowel intraday als swingtrades, alhoewel het soms wel eens lastig is die singtrade niet te cashen als je intraday ziet dat de beweging in jouw richting voor die dag er op zit (en je dan met die swingtrade wel meer winst ziet voor komende dagen maar 'm eerst een stukje ziet verdampen)
Ik ben nieuw hier. Heb al enige tijd de discussies hier gevolgd.
Ik ben ook al een tijdje bezig op de beurs. Na wat decepties ook over gegaan op opties.
Schrijven en kopen op aex.
- Charles
Bij mij begon het zo'n 9 jaar geleden, voor de crisis. Ik vroeg (toen nog) De Bank een bedrag te beleggen. Al snel werd duidelijk dat zij er vooral voor hunzelf waren en niet voor mij. Na een paar maanden gestopt en ook ik had het idee dat ik het zelf beter moest kunnen.
Ontzettend veel zelfstudie gedaan.
Daarna verdien ik er mijn boterham en beleg mee. Gestopt met loondienst.
Ik doe het puur als daytrader, overnight gaan is uit den boze! En ik blijf graag goed slapen.
En uitsluitend met TA, zonder TA is trading voor mij onmogelijk. Er zijn gedurende de dag altijd patronen die terugkeren waar je op in kunt spelen. Of richtingen, of signalen. En wil de markt op dat moment anders: wegwezen!
Natuurlijk, je eigen systeem hebben (niet te ingewikkeld maken!). En discipline, discipline, discipline. En geduld!
Een afweging maken van risico en rendement.
Een voordeel van daytrading is dat je niet hoeft te piekeren, of in de glazen bol hoeft te kijken, wat de beurs dit jaar, volgende maand, week, of morgen doet. Dat zie je dan wel.
Het is al heel wat als je voor het komende uur een inschatting kunt maken. Al is een trend natuurlijk wel belangrijk of vaak bepalend. Maar dat kan ook bijvoorbeeld ook een kwartier- of uurtrend zijn.
Zo doet een ieder het op zijn eigen manier. Benieuwd hoe anderen de beurs bestrijden.
- Friend
- Syncophase
Om 13:45 de cijfers en om 14:30 een verhaaltje...
- ArnoB
- Knakenpoetser
Fred schreef :
Knakenpoetser schreef :
Fred schreef :
Dan is het nog steeds riskant.Knakenpoetser schreef :
ArnoB schreef :
EUR/USD is morgen wel beweging te verwachtenKnakenpoetser schreef : Ik richt me meer op futures en forex. Vooral ES en olie futs. Verder EURUSD voornamelijk.
Ja dat denk ik ook wel. Maar welke richting. Da's de vraag.
Zelf denk ik, wat Draghi ook besluit, dat we naar de 1.38 gaan. Maar op dit moment vind ik een positie nog te riskant. Misschien vlak voor het moment.
Klopt Fred maar je moet wat he
Dat is juist de grootste fout die de meesten maken, het denken dat je iets moet. Kijk eens naar mensen als Putcall die er riant van leven. Je moet het niet als een spel zien, het gaat n.l. om echt geld. Gewoon een systeem voor jezelf maken zodat je maandelijks verdiend en daar niet van afwijken.
Was maar een geintje Fred. Natuurlijk moet je niets.
Ik zeg altijd maar "Geen positie is ook een positie".
- Knakenpoetser
Zigo schreef : Valt mij op dat deze totaal tegengesteld gericht Zijn.
Let wel op dit is een relatief kort tijdsframe.
Maakt niet uit op welk timeframe je kijkt. De USD zit bij de een in de teller en bij de ander in de noemer. Dus logisch dat ze tegengesteld bewegen (ceteris paribus).
De resulterende beweging is gelijk aan die van EUR/JPY.
- Knakenpoetser
Heb zelf nooit een abo gevolgd maar uiteraard weleens een actie gedaan omdat een "goeroe" dacht dat het een bepaalde kant op zou gaan
- Knakenpoetser
Partimetrader schreef : Mogguh Knaakie
Morguh, je hebt er nu 2
- Knakenpoetser
- Partimetrader
- Partimetrader