Day Trading
- C49
-
niets is zeker en zeker in de FX markt niet.
C49 schreef : Het enigste in astro wat bij mij een beetje werkte op indices was de maancyclus en Bradley.
Elke dag in de FX een positie innemen is misschien niet zo winstgevend op langere termijn , maar ik zou zeker ook in jouw methode niet alleen de dagrange , maar ook naar de average range van zeg de afgelopen 5 dagen kijken.
gretsch schreef : heeft idd helemaal niets te maken met price action.
wat ik doe is sávonds de koersen berekenen ( dagrange), een soort Tom Demark trading range, en met astro bepaal ik de richting long/short.
en dan zet ik mijn piket paaltjes uit voor de volgende dag. dat is het wel ongeveer.
niet zo moeilijk allemaal
C49 schreef : @Gretsch
Ik weet niet hoe je methode werkt , maar wat mij opvalt dat de SL extreem groot is voor daytrading ( dikwijls net zo groot als de averageDayrange van de afgelopen 5 dagen, dus weinig kans op een hit van de SL) , lijkt meer een Stop voor een trade van enkele dagen.
Verder denk ik dat deze methode helemaal niet overeenkomt met Price action trading ??
Ik bijvoorbeeld zit nog steeds long USDCAD.
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- gretsch
-
- C49
-
Elke dag in de FX een positie innemen is misschien niet zo winstgevend op langere termijn , maar ik zou zeker ook in jouw methode niet alleen de dagrange , maar ook naar de average range van zeg de afgelopen 5 dagen kijken.
gretsch schreef : heeft idd helemaal niets te maken met price action.
wat ik doe is sávonds de koersen berekenen ( dagrange), een soort Tom Demark trading range, en met astro bepaal ik de richting long/short.
en dan zet ik mijn piket paaltjes uit voor de volgende dag. dat is het wel ongeveer.
Ik weet niet hoe je methode werkt , maar wat mij opvalt dat de SL extreem groot is voor daytrading ( dikwijls net zo groot als de averageDayrange van de afgelopen 5 dagen, dus weinig kans op een hit van de SL) , lijkt meer een Stop voor een trade van enkele dagen.
Verder denk ik dat deze methode helemaal niet overeenkomt met Price action trading ??
- C49
-
- gretsch
-
- C49
-
heb jij een beter idee misschien?, dan hoor ik dat echt graag.
maar 5 paren is ook wel de limit voor mij, nog meer kan ik niet aan qua tijd, en met nog meer wordt het ook te onoverzichtelijk
C49 schreef : Als je ,zoals gisteren , GBPUSD koopt en GBPJPY verkoopt heb je effectief een USDJPY short positie. Als USDJPY dan gaat stijgen heb je 2 verliesposities.
ook vandaag Koop EURUSD en Sell GBPUSD is effectief EURGBP long.
De spreiding is dus minder als je denkt.
gretsch schreef : eventjes ter info:
niet alle pos. worden met winst afgesloten, maar dat hoeft ook niet, het gaat om het gemiddelde.
de gedachte erachter is ( ik heb over nagedacht haha),
dat als ik meer valutaparen trade het risico meer spreid.
ik weet het: de kans op een groter verlies is ook aanwezig, maar de kans op een grotere winst score ook.
als ik vandaag alleen eur/usd had getrade had ik vandaag nooit 80 pips kunnen halen.
misschien heeft iemand een beter idee, dan is dat van harte welkom.
en Zigo: bedankt voor het bijhouden en het mooie lijstje, echt supergoed, zonder jou wordt het een zooitje ben ik bang.
- gretsch
-
ook vandaag Koop EURUSD en Sell GBPUSD is effectief EURGBP long.
De spreiding is dus minder als je denkt.
gretsch schreef : eventjes ter info:
niet alle pos. worden met winst afgesloten, maar dat hoeft ook niet, het gaat om het gemiddelde.
de gedachte erachter is ( ik heb over nagedacht haha),
dat als ik meer valutaparen trade het risico meer spreid.
ik weet het: de kans op een groter verlies is ook aanwezig, maar de kans op een grotere winst score ook.
als ik vandaag alleen eur/usd had getrade had ik vandaag nooit 80 pips kunnen halen.
misschien heeft iemand een beter idee, dan is dat van harte welkom.
en Zigo: bedankt voor het bijhouden en het mooie lijstje, echt supergoed, zonder jou wordt het een zooitje ben ik bang.
- C49
-
usd/cad even afwachten, en morgen gewoon weer verder.
ArnoB schreef :
Met goede moed gaan we verdergretsch schreef : Goedemorgen,
verlies dag vandaag, jammer
eur/usd het SL
gbp/usd hit TP
gbp/jpy hit TP
usd/cad loopt nog
eur/jpy hit SL
- gretsch
-
Dat is toch een vorm van hedgenLinkerbaan schreef : het is me daar een rit up zonder ademhalen, vanaf bodem 14.00 uur gisteren!!
ik ging daarstraks short bij de fti 493,5 weerstand, knalde er toch door, snel longs ernaast gezet, die ik wrsch rond aex 500 hoop te verkopen, dan shorts (met misschien bijkopen) weer in de plus zien te krijgen.
Ongerealiseerd verlies ook hier dus - van ong 1,5 punt
Was even gokje tussendoor buiten m'n trade regels om
Doe ik al lang niet meer die gokjes en nu weet ik weer waarom.
Longs en Shorts tegelijk slaat op zich nergens op maar werkt wel soms

- ArnoB
-
ik ging daarstraks short bij de fti 493,5 weerstand, knalde er toch door, snel longs ernaast gezet, die ik wrsch rond aex 500 hoop te verkopen, dan shorts (met misschien bijkopen) weer in de plus zien te krijgen.
Ongerealiseerd verlies ook hier dus - van ong 1,5 punt
Was even gokje tussendoor buiten m'n trade regels om

Doe ik al lang niet meer die gokjes en nu weet ik weer waarom.
Longs en Shorts tegelijk slaat op zich nergens op maar werkt wel soms
AMSTERDAM (Dow Jones)--De euro is na de uitspraken van Benoit Coeure van de Europese Centrale Bank scherp gedaald ten opzichte van de dollar. Coeure deed zijn uitspraken omstreeks 09.00 uur. "De ECB is zich, tegen de achtergrond van het huidige lopende inkoopprogramma van staatsobligaties in de eurozone, bewust van een teruglopende liquiditeit in de zomermaanden. Het is om deze reden dat de ECB in mei en juni het programma wil oprekken en dat zet sterke druk op de euro", aldus valutahandelaar Paul Erdmann van valutabroker Ebury. Erdmann stelt dat de euro ten opzichte van de dollar momenteel aan de onderkant van zijn bandbreedte van $1,10-$1,15 noteert. Veel zal voor de euro in de loop van de ochtend nog afhangen van de Duitse ZEW-index en de inflatiedata uit de eurozone, die om 11.00 uur naar buiten komen. De Britse inflatie kwam over april op jaarbasis minder goed uit dan verwacht. Ten opzichte van het pond dikte de euro na 10.30 uur licht aan. De euro noteert dinsdag rond 10,409 uur $1,1191 en ten opzichte van het pond 0,7200.
- ArnoB
-
Met goede moed gaan we verdergretsch schreef : Goedemorgen,
eur/usd het SL
gbp/usd hit TP
gbp/jpy hit TP
usd/cad loopt nog
eur/jpy hit SL
- ArnoB
-
eur/usd het SL
gbp/usd hit TP
gbp/jpy hit TP
usd/cad loopt nog
eur/jpy hit SL
- gretsch
-
De ATHEX (Griekse index) wordt er wel blij van blijkbaarZigo schreef : Geruchten over het terug invoeren van de Drachme in de morgen en waarschijnlijk andere kranten kelderen de EUR.
De EUR/USD en de EUR/JPY zijn waarschijnlijk hierdoor de verkeerde richting in gegaan en uitgestopt. Zodat de huidige situatie minder goed is, nochtans de GBP/USD en de GBP/JPY (van gisteren), staan in de +
Bijlage niet gevonden
- ArnoB
-
Bijlage niet gevonden
- Zigo
-