Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

17 mei 2015 21:05 #8056 door ArnoB
Voor vrijdag een "deal" volgens de Grieken
Nou, ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd....

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
17 mei 2015 08:54 #8055 door Fluxtrader
Ja.
Stel je gemiddelde over een aantal weken is 500 voor de AEX.
Gaat ie daar onder dan ga je steeds meer long.
Gaat ie er boven dan ga je steeds meer short.

Met het idee mean reverse in je achterhoofd. Er wordt teruggekeerd naar het gemiddelde.

• Fluxtrader
  • Fluxtrader's Profielfoto
16 mei 2015 17:58 #8054 door Bakstenen

Fluxtrader schreef : Bedoel je: ik ga long op 480 en bij 490 verkoop je?

en dan: stijgt verder? Dan ga je op 500 opnieuw short, op 510 verdubbel je etc.
Zou het dalen dan ga je op 480 weer long, op 470 verdubbel je etc.

Zo moeilijk is het niet.

Bakstenen schreef : Voor mij wel, zal voorbeeld geven b.v AEX koop op 480 sell order op 490 en dan? dat bedoel
ik

Je gaat dus long en short?

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
16 mei 2015 17:35 #8053 door Fluxtrader
Het beste werkt het rond een gemiddelde over een paar dagen/weken/maanden.

Mean reverse is hier key.

• Fluxtrader
16 mei 2015 17:34 #8052 door Fluxtrader
Bedoel je: ik ga long op 480 en bij 490 verkoop je?

en dan: stijgt verder? Dan ga je op 500 opnieuw short, op 510 verdubbel je etc.
Zou het dalen dan ga je op 480 weer long, op 470 verdubbel je etc.

Zo moeilijk is het niet.

Bakstenen schreef : Voor mij wel, zal voorbeeld geven b.v AEX koop op 480 sell order op 490 en dan? dat bedoel ik

• Fluxtrader
16 mei 2015 14:39 #8051 door gretsch
ik heb jouw plaatje wat je gepost hebt wel aardig in mijn hoofd en volgens mij stonden er ook nog een soort van heikin ashi candles in, maar goed daar ging het eigenlijk ook allemaal niet over.
vooraf een trade plaatsen is ook niet zo simpel vooral niet als je werkt op de 2 min. en 15 min. dat geef ik toe.
en wat meedraaien betreft.....
we hebben allebei jakob nog wel gekend dus en dat is alweer heel wat jaren geleden.
maar nogmaals mijn excuus, ik zal het niet weer doen.

Linkerbaan schreef : overigens was de vermeende short instap gisteren geen rocket science hoor:
- 61,8% fibo was overduidelijk weerstand
- een zeer goede 15 min osc indicator gaf een pijl down
- mijn 2min MA systeem gaf een pijl down
- zware neg div op 2 min osc indicator
- telkens terugstuiteren op fti 493,6 maar als een pingpongbal met steeds lagere hoogten, teken aan de wand
- de 2 min eur/dollar brak met kracht door de ma's naar boven om 15.00 uur ongeveer

dus als je ook maar even meedraait, dan had je hier niet al te veel moeite mee moeten hebben

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
16 mei 2015 14:28 #8050 door Linkerbaan
overigens was de vermeende short instap gisteren geen rocket science hoor:
- 61,8% fibo was overduidelijk weerstand
- een zeer goede 15 min osc indicator gaf een pijl down
- mijn 2min MA systeem gaf een pijl down
- zware neg div op 2 min osc indicator
- telkens terugstuiteren op fti 493,6 maar als een pingpongbal met steeds lagere hoogten, teken aan de wand
- de 2 min eur/dollar brak met kracht door de ma's naar boven om 15.00 uur ongeveer

dus als je ook maar even meedraait, dan had je hier niet al te veel moeite mee moeten hebben

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
16 mei 2015 13:59 - 16 mei 2015 14:01 #8049 door Linkerbaan
Dit is wat ik naar een goede vriend stuurde, toen hij het over wegblijven bij TT had....
Ja ik geef toe dat ik weinig kant en klare instaps en uitstaps geef.

Maar dat is toch niet verplicht.

Bovendien heeft dat een beetje met mijn stijl van traden en discipline te maken.

Als ik instap ben ik meestal heel geconcentreerd aan het volgen in eerste instantie.

Daarna loop ik soms van mijn scherm weg, of ben ik even buiten de deur of de kinderen komen met iets etc etc

En ik kan ineens in een langere rit, impulsief in en uitstappen, voortschrijdend inzicht, alles anders

en tel daarbij ook nog op dat ik dan inmiddels al lang ben vergeten de uitstap te melden, kortom ik maak er al snel een puinhoop van

als ik dat allemaal moet gaan melden. Misschien is nog rustiger de rit uitzitten nog wel 1 van mijn aandachtspunten.

Sommigen doen dat waarschijnlijk beter dan ik. En die rustige traders zijn bij uitstek beter geschikt om te melden wat ze doen.

wel geef ik regelmatig aanwijzingen die volgens mij heel interessant kunnen zijn maar ieder werkt anders dus misschien doet niemand er wat mee.

En afgelopen keer was ik gewoon even euforisch met het geluk dat mijn longpositie zo mooi uitgepakt had, terwijl ik nota bene bezig was met voetbaltournooi. Ik had geen 9-punter verwacht.

Dus ik zet dat even spontaan op het forum. Net zoals ik het ook leuk zou vinden zoiets van andere traders te lezen.

En dan die reacties van ''achterafmelden'', tja ik zou me er ook niet aan kunnen storen inderdaad ;-)

Ik overleg veel via whatsapp met een belgische trader, die weet aardig hoe ik werk en dat ik geen bullsjit verkondig

Feit is wel dat ik bijvoorbeeld de laatste 4 weken zelfs geen kleine verliesdeal heb gescoord, alleen maar winst op rij.

Op dat laatste plaatje geef ik een groot deel van mijn intraday trade systeem prijs, maar daar wordt dan zeker niet naar gekeken. Het systeem waarbij ik al langer mee werk en voor mij ideaal, superresultaten.
En die resultaten kan ik daar alleen nog mee verbeteren door er nog consequenter op te handelen, dwz, nog langer de hele rit uitzitten, nog meer vertrouwen, maar ook wat dat betreft is de lijn nog steeds stijgend.

Haal ik ook weg dus.

Ik denk er nog ff over na
Laatst bewerkt: 16 mei 2015 14:01 door Linkerbaan.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
16 mei 2015 13:22 - 16 mei 2015 13:23 #8048 door Bakstenen

gretsch schreef : is dat dan niet tegen jouw regels, ik bedoel vanuit TA gezien staat de koers nog boven de MA8

Bakstenen schreef : Hier de grafiek van de Euro/usd er staat nu een hanging man in een opgaande trend de volgende moet lager openen dus als de Euro /usd maandag lager opent ga ik short ,ik ben nog aan het uitzoeken welke stop voorlopig ga ik voor 30 pips TP en 60 stop

Klopt helemaal maar is geen MA maar EMA8 maar officeel mag je niet short gaan :sick:
Laatst bewerkt: 16 mei 2015 13:23 door Bakstenen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: gretsch

• Bakstenen
16 mei 2015 13:11 #8047 door gretsch
is dat dan niet tegen jouw regels, ik bedoel vanuit TA gezien staat de koers nog boven de MA8

Bijlage niet gevonden

Bakstenen schreef : Hier de grafiek van de Euro/usd er staat nu een hanging man in een opgaande trend de volgende moet lager openen dus als de Euro /usd maandag lager opent ga ik short ,ik ben nog aan het uitzoeken welke stop voorlopig ga ik voor 30 pips TP en 60 stop

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
16 mei 2015 12:15 #8046 door Bakstenen
Hier de grafiek van de Euro/usd er staat nu een hanging man in een opgaande trend de volgende moet lager openen dus als de Euro /usd maandag lager opent ga ik short ,ik ben nog aan het uitzoeken welke stop voorlopig ga ik voor 30 pips TP en 60 stop
Bijlagen:

• Bakstenen
16 mei 2015 12:09 #8045 door Bakstenen
Voor mij wel, zal voorbeeld geven b.v AEX koop op 480 sell order op 490 en dan? dat bedoel ik

• Bakstenen
16 mei 2015 11:07 #8044 door Fluxtrader
Hoe moeilijk kan het zijn?
vergelijk het met bijkopen van aandelen als de koers naar beneden gaat. Je verlaagd je gemiddelde aankoop en bij het weer omhoog gaan bouw je een aantal posities af.

Kan je net zo inrichten als je zelf wilt. Bijkopen bij iedere daling van €1,- of bij een daling van €2,- etc Per 10 punten of per 5 punten etc.
Bijkopen door te verdubbelen of iedere keer 100 aandelen erbij of ...

Kortom je kan het net zo zwaar/riskant/moeilijk maken als je zelf wilt.

Probeer maar eens in een excel te zetten met wat scenarios.

Bakstenen schreef :

Fluxtrader schreef : Oh, nu ben ik ineens verplicht trades hier te plaatsen!
Who the f..k denk je wel niet die je bent om dat van mij te verwachten?

Ieder doet zijn ding. Ik post niet. Niet vooraf en niet achteraf. Heb alleen een systeem uitgelegd waar je mee kan doen wat je wilt.
Vindt je het niets, dan doe je er toch niets mee. Mij om 't even.

Maar het is erg makkelijk om hier achteraf te roepen dat je dit of dat hebt gedaan. Schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Bakstenen schreef : Heren dames is dit nu nodig?
ik ken Linkerbaan al een hele tijd en is geen lucht fietser in het verleden heeft Linkerbaan ook grafieken gepost met zijn systeem alleen komt daar geen of geen reactie op .
Ik juich het toe als iemand zijn trades plaatst met de gedachten erachter we hebben alle maal ons eigen systeem waar we goed in zijn en een ander geen brood in ziet maar ik ben nooit te oud om te leren dankzij Gretsch ben ik nu bezig om op de Valuta te traden op basis van de candles en niet op zijn systeem maar je kan altijd iets toevoegen.
En Fluxtrader ik verwacht ook van jou dat je trades van te voren gaat plaatsen met jouw systeem is dat helemaal eenvoudig.
Linkerbaan ik hoop dat je op je besluit terug komt .

Ik verplicht je niets,maar ik heb al gezegd dat ik je systeem niet snap dus zou leuk zijn om b.v twee weken hier te laten weten hoe het werkt simpel toch

• Fluxtrader
16 mei 2015 11:00 #8043 door Bakstenen
Zoals gezegd werk ik nu met candles op de Valuta ik zal volgende week hier vermelden wat ik ga doen op basis van de candles,is een maar officeel moet je wachten tot de candle klaar is en dat is pas om 0.00 uur en dan lig ik al op bed ik sluit meest IB met Ninja rond 22.15 is er dan een duidelijk signaal laat ik het weten anders de volgende ochtend.
Ik doe alleen de Euro/USD

• Bakstenen
16 mei 2015 10:57 #8042 door Bakstenen

Fluxtrader schreef : Oh, nu ben ik ineens verplicht trades hier te plaatsen!

Ieder doet zijn ding. Ik post niet. Niet vooraf en niet achteraf. Heb alleen een systeem uitgelegd waar je mee kan doen wat je wilt.

Maar het is erg makkelijk om hier achteraf te roepen dat je dit of dat hebt gedaan. Schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

ik ken Linkerbaan al een hele tijd en is geen lucht fietser in het verleden heeft Linkerbaan ook grafieken gepost met zijn systeem alleen komt daar geen of geen reactie op .
Ik juich het toe als iemand zijn trades plaatst met de gedachten erachter we hebben alle maal ons eigen systeem waar we goed in zijn en een ander geen brood in ziet maar ik ben nooit te oud om te leren dankzij Gretsch ben ik nu bezig om op de Valuta te traden op basis van de candles en niet op zijn systeem maar je kan altijd iets toevoegen.
En Fluxtrader ik verwacht ook van jou dat je trades van te voren gaat plaatsen met jouw systeem is dat helemaal eenvoudig.

Ik verplicht je niets,maar ik heb al gezegd dat ik je systeem niet snap dus zou leuk zijn om b.v twee weken hier te laten weten hoe het werkt simpel toch

• Bakstenen
16 mei 2015 10:51 #8041 door Fluxtrader
Oh, nu ben ik ineens verplicht trades hier te plaatsen!

• Fluxtrader
Tijd voor maken pagina: 0.702 seconden