Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

19 apr 2015 20:49 #7592 door SimonF

gretsch schreef : ik ook Simon, misschien is het een idee om entry level 2 als keuze open te laten, iedereen moet dan voor hem zelf bepalen of hij daar nog een buy/sell plaatst of niet.
is dat wat?

SimonF schreef : @Gretsch,

Ik ben best tevreden met het oude systeem.Bovendien zou ik het ook niet weten hoe het beter zou moeten.
Met de huidige risk/reward kan ik best leven.

Ik denk dat je een systeem niet altijd blindelings moet volgen.Een voorbeeld, vrijdag j.l. was voor mij geen slechte dag:
de afstand tussen de koers toen ik achter mijn pc kroop en en de instap op 1,07889 was dusdanig dat ik eerst om
8.10 long ging. Om 8.19 kreeg ik het al benauwd dus uitgestapt, maar wel 14 pips binnen. De koers ging toen
meteen naar beneden, weer ingestapt om 8.21 en weer benauwd om 8.30, ingedachten de uitlatingen van Baksteen, winst is winst, uitgestapt en 22 pips gescoord. Om 11.07 weer ingestapt met het idee kan fout gaan maar ik heb al 36 pips dus wat kan me gebeuren.Pas rond 14.30 weer gaan kijken en om 14.42 uitgestapt met de redenatie winst is winst, 35 pips. Maar wel al die tijd jouw schema gevolgd, dat het af en toe afwijkt en niet de exacte instap en uitstap koers haalt is denk ik niet zo belangrijk.
Als ik genoeg heb en ik ben snel tevreden, stap ik uit. Ik hoop dat ik je met deze uitleg hoe ik er tegen aan kijk niet heb beledigd, maar begrijp me goed, dit soort overwegingen maak je alleen als je denkt dat de richtingen wel goed zitten en natuurlijk
je kan niet altijd winnen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• SimonF
  • SimonF's Profielfoto
19 apr 2015 18:10 #7591 door gretsch
ik ook Simon, misschien is het een idee om entry level 2 als keuze open te laten, iedereen moet dan voor hem zelf bepalen of hij daar nog een buy/sell plaatst of niet.
is dat wat?

SimonF schreef : @Gretsch,

Ik ben best tevreden met het oude systeem.Bovendien zou ik het ook niet weten hoe het beter zou moeten.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
19 apr 2015 18:01 #7590 door gretsch
maakt niet uit Bakstenen of het een zijwaartse markt of trending is.
van de 5 levels die ik opgeef worden er zowiezo 3 geraakt iedere dag( heel af en toe niet maar dat is de uitzondering op de regel).

Bakstenen schreef : Oke, dan nog de vraag hoe ging het in een zijdelingse markt? dat is altijd de bottleneck

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bakstenen

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
19 apr 2015 13:47 #7589 door SimonF
@Gretsch,

• SimonF
  • SimonF's Profielfoto
19 apr 2015 08:33 #7588 door Bakstenen
Oke, dan nog de vraag hoe ging het in een zijdelingse markt? dat is altijd de bottleneck

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
19 apr 2015 00:02 #7587 door gretsch
door de regel niet is mijn ervaring, misschien 10%, te weinig dus.
iedere dag weer een nieuwe trade plannen vindt ik ook persoonlijk ook mooier om te doen dan de oude laten lopen.

Bakstenen schreef : Wat ik bedoelde met Robot is ,je geeft orders in en gaat wat anders doen ,dat is een robot in mijn ogen ,als je er bij blijft kan je ingrijpen maar of dat beter is is een ander verhaal, maar ik vroeg ook nog over de trades die je s,avonds sluit terwijl ze niet de tp of stop hebben geraakt hadden die later wel de tp gehaald?

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
18 apr 2015 21:52 #7586 door Bakstenen
Wat ik bedoelde met Robot is ,je geeft orders in en gaat wat anders doen ,dat is een robot in mijn ogen ,als je er bij blijft kan je ingrijpen maar of dat beter is is een ander verhaal, maar ik vroeg ook nog over de trades die je s,avonds sluit terwijl ze niet de tp of stop hebben geraakt hadden die later wel de tp gehaald?

• Bakstenen
18 apr 2015 21:40 #7585 door gretsch
ik werk niet met een robot Bakstenen, alleen manuele trade's, maar ik zit een beetje met de SL, ik weet niet goed hoe ik dat heel veel kan verbeteren, ik zou graag een R/W van 1:2 zien, maar dat is niet gemakkelijk in de praktijk, je wordt dan ook vaker uitgestopt.
maar misschien heeft een lezer/poster een beter idee.
( voor mijzelf vindt ik hem goed genoeg, ik denk als ik zo door ga over een paar weken op 700-1000 pip zit }.
maar wil graag proberen om hem beter te maken met minder risico.
dus een oproep aan allen!!!!

Bakstenen schreef : Gretsch,
een nadeel van een "Robot" is dat je van te voren een tp en loss ingesteld heb staan ik heb er ook diverse gemaakt maar op een na is er geen een die jaar na jaar winst maakt gewoon omdat als je achter je scherm zit je allerlei informatie doorkrijgt en ziet dat je denkt die tp pak ik vast ,ik werk op candle basis en de kreet laat je winst lopen en snij je verlies af is leuk maar in de praktijk niet te doen ja alleen als je een lange neer op opgaande markt heb zijdelings ga je de bietenbrug op ,ik pak steeds de winst of verlies en kijk weer verder .
Maar heb je wel eens nagekeken als de trades die je om 23.00 sluit of die daarna wel winst maakte?.
Je systeem is goed dat is al een pluspunt.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
18 apr 2015 21:34 #7584 door gretsch
Thaaanks

Zigo schreef : Update:

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
18 apr 2015 20:02 #7583 door Zigo
Update:

• Zigo
  • Zigo's Profielfoto
18 apr 2015 19:04 #7582 door Bakstenen
Gretsch,
een nadeel van een "Robot" is dat je van te voren een tp en loss ingesteld heb staan ik heb er ook diverse gemaakt maar op een na is er geen een die jaar na jaar winst maakt gewoon omdat als je achter je scherm zit je allerlei informatie doorkrijgt en ziet dat je denkt die tp pak ik vast ,ik werk op candle basis en de kreet laat je winst lopen en snij je verlies af is leuk maar in de praktijk niet te doen ja alleen als je een lange neer op opgaande markt heb zijdelings ga je de bietenbrug op ,ik pak steeds de winst of verlies en kijk weer verder .
Maar heb je wel eens nagekeken als de trades die je om 23.00 sluit of die daarna wel winst maakte?.
Je systeem is goed dat is al een pluspunt.

• Bakstenen
18 apr 2015 14:49 - 18 apr 2015 14:53 #7581 door gretsch
@ Zigo,
zou je het lijstje nog wel willen invullen, de laatste trade was plm -30 pip.
ik kom zeer binnenkort zeker terug met mooie trade's, dat weet ik zeker.
wel in een iets andere vorm van melden, maar wel voor iedereen te volgen en met een risk/reward van plm 1:2.
Laatst bewerkt: 18 apr 2015 14:53 door gretsch. Reden: toevoeging

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
18 apr 2015 12:35 #7580 door gretsch
ehm, ik hou tijdelijk eventjes op met melden van mijn trade's, niet omdat ik het niet goed vindt, maar omdat het beter kan.
de risk/reward ratio vindt ik niet helemaal je van het en daarmee had C49 en Bakstenen wel een punt, ben ermee aan het werk omdat beter te krijgen en zit al een eind in de goede richting.
binnenkort kom ik terug met iets wat beter is, en zal net als afgelopen weken vooraf melden wat ik doe, met een duidelijke SL/TP en entry en gebaseerd op Gann en Astro.

groeten,

Gretsch
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bakstenen

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
17 apr 2015 21:49 #7579 door gretsch
short zojuist gesloten op 1.08194
TP1 werd niet geraakt vandaag en dat kan gebeuren.
klein verliesje ongeveer 30-35 pip, maar niet dramatisch.
al met al een goede week gehad dacht ik.
goed weekend allemaal en tot een volgende keer.

• gretsch
  • gretsch's Profielfoto
17 apr 2015 21:13 #7578 door Bakstenen

ArnoB schreef :

Bakstenen schreef :

Bakstenen schreef :

Bakstenen schreef : Ik ga short op de DOW en FDAX ,DSM zal ik wel geleverd krijgen moet ik vanmiddag kijken wat ik daar mee doe of gelijk calls schrijven of nu mijn verlies pakken ,markt ziet er slecht uit

Shorts eruit was goede winst ,DSM ben blij dat ik het verlies gepakt heb anders had ik nu bijna het 3 dubbele moeten nemen of de aandelen maar dan nog heb je verlies

Ja, zo zie je maar dat je verlies pakken erg slim kan zijn. Blijft link om dan te blijven zitten met de gedachte... "ohh het draait nog wel"

Klopt zat vanmorgen nog naar de koers van de puts te kijken en deden rond de 30 had ze zelf op 46 verkocht dus dacht komt wel goed maar ik had al een short signaal van de AEX en FDAX en toen de koers bleef zakken dacht ik weg wezen ,maar al met al toch een goede dag geweest, en ik blijf nooit lang zitten winst is winst de slogan blijven zitten is wel leuk maar dan kan alleen in een opgaande of neergaande markt en we zitten al een week in een zijwaartse markt

• Bakstenen
17 apr 2015 18:22 #7577 door Zigo
zo dan,

Bijlage niet gevonden

gretsch schreef : stop naar 1.08537

• Zigo
  • Zigo's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.687 seconden