Day Trading
De 60 en de 15 lijken te toppen dus zou het even terug kunnen?
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Partimetrader
-
- Bakstenen
-
Ik had turbo,s van Binck en als de FDAX morgen met een gap neerwaarts opent kan ik altijd nog weer instappenArnoB schreef : In ieder geval een stoploss instellen of Trailing. Deze stijging kan wel even aanhouden nog, maar mijn inziens zal hij plotsklaps eindigen. Velen zien alweer de bodem staan en verwachten nieuwe highs in de indices, het kan natuurlijk maar ik zie er geen fundament voor.
- Bakstenen
-
Volgerns mij heb ik deze al eens in Alex gepruts (Tom DeMark indicator zijn best oke) alleen werkte hij voor geen meter op de AEX. Op de DAX doet hij het wel aardig.GreedAndFear.eu schreef : Wie heeft deze indicator wel eens gebruikt, of heeft het in z'n trading software zitten: Range Expansion Index (REI). Ik wil em gaan programmeren en kijken of het in mijn systeem een toegevoegde waarde heeft. Wikipedia: en.wikipedia.org/wiki/Range_expansion_index
De gebruikelijk periode hiervoor schijnt k=8 te zijn. Ik vraag me af of de getoonde index-waarden in de formule (bv low(j-2), high(j-7) etc) afhankelijk zijn van de gekozen periode, of dat dat vaste waarden zijn, dus los van de gekozen periode instelling. Het laatste lijkt het geval. Ik vond die getallen alleen wat raar uit de lucht vallen, en worden ook niet toegelicht.
- ArnoB
-
De gebruikelijk periode hiervoor schijnt k=8 te zijn. Ik vraag me af of de getoonde index-waarden in de formule (bv low(j-2), high(j-7) etc) afhankelijk zijn van de gekozen periode, of dat dat vaste waarden zijn, dus los van de gekozen periode instelling. Het laatste lijkt het geval. Ik vond die getallen alleen wat raar uit de lucht vallen, en worden ook niet toegelicht.
- ArnoB
-
Toch maar gesloten ES tegen de 61,8 Fibo,FDAX bijna 65 RSI op uurbasis weet wel je moet de winsten laten lopen maar heb nu 25% die hark ik maar even binnenGreedAndFear.eu schreef :
Bakstenen schreef :
wat is wijsheid ?winst nemen want 3% op 1 dag is wel erg veelBakstenen schreef : Volgens mij hebben we nu een koopsignaal in de DAX ,eerst een hamer wat een panieksell is dan een grote bullische candle dan een inside en als laatste een bullisch candle die de hele voorgaande candle beslaat ,ik zit al long maar totdat er een sell signaal komt blijf ik long
Laten lopen, doe wat ongemakkelijk voelt, dan doe je het tegengestelde aan wat de meesten doen en zit je goed
- Bakstenen
-
Bakstenen schreef :
wat is wijsheid ?winst nemen want 3% op 1 dag is wel erg veelBakstenen schreef : Volgens mij hebben we nu een koopsignaal in de DAX ,eerst een hamer wat een panieksell is dan een grote bullische candle dan een inside en als laatste een bullisch candle die de hele voorgaande candle beslaat ,ik zit al long maar totdat er een sell signaal komt blijf ik long
Laten lopen, doe wat ongemakkelijk voelt, dan doe je het tegengestelde aan wat de meesten doen en zit je goed

- Bakstenen
-
- Bakstenen
-
heb even geduurd maar daar was die,denk dat er nogal wat short orders lagen op dat niveauBakstenen schreef :
hier ook denk dat we zo een eens een shooting krijgen boven de 8885Partimetrader schreef :
ArnoB schreef : Toch maar een putje rond dit nivo
Zou kunnen maar het kan ook doorstomen naar de 400. Ik denk op dit moment niet aan short
- Bakstenen
-
ArnoB schreef :
Ik dacht op 330Linkerbaan schreef : oh ja, heb nog een 15 min ongeldige bodem op 368
![]()
![]()
als je de aex toppen van 2000, 2007, 2011 ziet, (vlak voor een zeer forse daling, zo niet crash), dan kwam er een 2e top heel dicht in de buurt van de echte top, zelfs ruim boven 61 fibo.....
Als we dat nu ook krijgen kunnen we nog wel naar 415-420
maar is 1 van de duizenden mogelijkheden natuurlijk...
kortom, ik zie het wel stap voor stap
Ik dacht op 330Linkerbaan schreef : oh ja, heb nog een 15 min ongeldige bodem op 368
![]()
![]()

- ArnoB
-
- Knakenpoetser
-