Day Trading
Nu hoef je denk in de praktijk geen vangnet voor de bovenkant te hebben de kans dat de beurs weken omhoog gaat is niet groot maar wel als er zoiets gebeurd als lehman,9/11 of inval van Irak nu was denk 9/11 de grootse want je kon een paar dagen niet handelen tenminste in de USA wel in Europa
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Bakstenen
-
Bakstenen schreef :
fd.nl/economie-politiek/897896/nobelprij...je-de-markt-verslaanArnoB schreef :
Kun je geen link plaatsen?Bakstenen schreef : Ik wil een artikel uit het FD hier plaatsen maar is nogal lang daarom wil ik het in de artikelen gedeelte maken ,kan ik de tekst doormailen? en aan wie of dat ik het zelf doe .
Als er geen copyright op zit dan kan ik het eventueel wel onder artikelen plaatsen, maar deze hoek (Artikelen) is eigenlijk bedoeld voor leden die zelf artikelen willen plaatsen.
weet niet of je er zo komt ik heb n.l een abbo ,maar als je het FD als bron vermeld is het geen probleem volgens mij
Die Black-Scholes hebben welhaast mythische status bereikt:
en.wikipedia.org/wiki/Black%E2%80%93Scholes_model
Linkerbaan schreef :
GreedAndFear.eu schreef : Dit was me een pittig weekje zeg, paar keer uitgestopt ook. Gelukkig bleken het achteraf ook terechte stops. In elk geval heb ik gedisciplineerd gehandeld (stops niet opgeschoven, geen overtrading etc), de enige manier om te overleven. Spannend hoe het nu verder gaat, want het bullish scenario wordt wel steeds minder sterk. De low van een paar maanden wordt hier en daar al bijna doorbroken of is dat soms al, ook niet erg sterk.
Ben zelf aardig tevreden over m'n handelswijze maar wat beter moet is nog consequenter handelen op m'n TA systeem.
Ben soms nog te voorzichtig.
Ga je nog bij systemshop ?
Het volgen van je handelsregels is het lastigste wanneer deze regels lijnrecht staan tegenover het 'onderbuik-gevoel', vooral in een volatiele markt is mijn ervaring. Als het goed is kun je dan moed putten uit je trading journal waaruit zou moeten blijken dat dat onderbuik-gevoel het vaker fout heeft dan de handelsregels. Maar uiteindelijk kun je ook gewoon besluiten even niets te doen, kan ook altijd

Tradingshop of tradingwinkel gaat er wel van komen denk ik. De laatste tijd ben ik nog bezig met het uitwerken van software verbeteringen. Dankzij nieuwe hardware en de verbeteringen in de software duurt een simulatie nu geen +-48 uur meer, maar slechts +-3 uur. Zo kun je nog eens wat scenario's backtesten tenminste

Dan is het oke, kan iedereen het lezen,bedanktArnoB schreef :
Ik kan de link zonder problemen bekijken en ook de PDF in het verhaalBakstenen schreef : fd.nl/economie-politiek/897896/nobelprij...je-de-markt-verslaan
weet niet of je er zo komt ik heb n.l een abbo ,maar als je het FD als bron vermeld is het geen probleem volgens mij
- Bakstenen
-
Ik kan de link zonder problemen bekijken en ook de PDF in het verhaalBakstenen schreef : fd.nl/economie-politiek/897896/nobelprij...je-de-markt-verslaan
- ArnoB
-
fd.nl/economie-politiek/897896/nobelprij...je-de-markt-verslaanArnoB schreef :
Kun je geen link plaatsen?Bakstenen schreef : Ik wil een artikel uit het FD hier plaatsen maar is nogal lang daarom wil ik het in de artikelen gedeelte maken ,kan ik de tekst doormailen? en aan wie of dat ik het zelf doe .
Als er geen copyright op zit dan kan ik het eventueel wel onder artikelen plaatsen, maar deze hoek (Artikelen) is eigenlijk bedoeld voor leden die zelf artikelen willen plaatsen.
- Bakstenen
-
- ArnoB
-
- Bakstenen
-
Dat is altijd de bottleneck de persoon die achter het toetsenbord zit, maar ook al denk je te weten dat b.v de AEX een top heb gezet dan nog is dat geen garantie voor succes ,ik ging er ook vanuit dat de AEX een top had gezet ( niet DE top ) en er een neerwaartse beweging zou komen nadeel was dat ik voor bijna een maand op vakantie ging en dan neem je de verkeerde derivaten normaal neem ik Turbo,s van Binck nu opties en dan gaat het tergend langzaam en stap je eruit met kleine winst terwijl de AEX al meen 10 punten gezakt was,en dan ga je eigenlijk niet meer short want misschien was de beweging al geweest en zo vis je achter het net .Linkerbaan schreef :
GreedAndFear.eu schreef : Dit was me een pittig weekje zeg, paar keer uitgestopt ook. Gelukkig bleken het achteraf ook terechte stops. In elk geval heb ik gedisciplineerd gehandeld (stops niet opgeschoven, geen overtrading etc), de enige manier om te overleven. Spannend hoe het nu verder gaat, want het bullish scenario wordt wel steeds minder sterk. De low van een paar maanden wordt hier en daar al bijna doorbroken of is dat soms al, ook niet erg sterk.
Ben zelf aardig tevreden over m'n handelswijze maar wat beter moet is nog consequenter handelen op m'n TA systeem.
Maar om op jouw verhaal te komen ik kijk en lees wel maar verander mijn mening niet,het is wel een ruggensteun als de forumleden dezelfde mening hebben .
Achteraf gezien had ik beter Turbo,s moeten nemen met een hogere uitoefenprijs maar als je geen scherm voor je neus heb is het toch moeilijk,maar er komen weer nieuwe kansen
- Bakstenen
-
Fred schreef :
Precies. Vandaag maar wat fti's short gegaan voor de zekerheid.ArnoB schreef : Weekslot in VS voorspelt niet veel goeds voor volgende week

- ArnoB
-
ArnoB schreef :
Alex was het probleem.Bakstenen schreef :
Bij welke broker? want daar hangt het als het snel op en neer gaat vanafLinkerbaan schreef :
ArnoB schreef :
Voorbode crashLinkerbaan schreef :
ArnoB schreef :
Heb ook problemen, zit iemand te klooienLinkerbaan schreef : Alex futures doen het niet?
vertraagde koersen ook al zo'n ramp![]()
zomaar voorbeeld bied/laat: 418,3 - 418,35
ik doe een koop op 418,4 voor de zekerheid, maar 3 sec later zie je pas 418,5 en de order ging niet![]()
Weekslot in VS voorspelt niet veel goeds voor volgende week
Precies. Vandaag maar wat fti's short gegaan voor de zekerheid.

- Fred
-
Alex was het probleem.Bakstenen schreef :
Bij welke broker? want daar hangt het als het snel op en neer gaat vanafLinkerbaan schreef :
ArnoB schreef :
ArnoB schreef :
Heb ook problemen, zit iemand te klooienLinkerbaan schreef : Alex futures doen het niet?
ik doe een koop op 418,4 voor de zekerheid, maar 3 sec later zie je pas 418,5 en de order ging niet![]()
Weekslot in VS voorspelt niet veel goeds voor volgende week
- ArnoB
-
ArnoB schreef :
ArnoB schreef :
- Bakstenen
-
- sp5000
-