Day Trading
Onderkant 8900 opzoeken??ArnoB schreef : Goedemorgen, DAX is weer flink opgeveerd t.o.v. donderdag.
Hierbij een DAG grafiek van de DAX waarin een SHS zou kunnen ontstaan. ALS de DAX onder de 8850 duikt heeft het een zeer interessant koersdoel. Maar ik verwacht rond de 8100 veel weerstand. Hoe dan ook is dit een mooie rit om mee te pakken als het zover komt, neem dit mee in je achterhoofd.
Let op dat dit een daggrafiek is en dus niet direct morgen plaatsvind, mag wel
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- ArnoB
-
- ArnoB
-
- Knakenpoetser
-
Partimetrader schreef :
ArnoB schreef : Ik was vanmorgen rond 11:00 long gegaan in de veronderstelling dat WS nog iets hoger zou gaan. Draai nu naar short, maar zal wel te vroeg zijn
Moeilijk te zeggen. Ik was vanmorgen short ingestapt. Moest toe weg en kom net thuis. Me hele winst is naad de galemiezen, sterker ik sta nu een paar centen in de min.
ja het leek even te gaan doordalen
ik heb zelfs een ongeldige bodem op 1 minuut en dat is op zich ook al een uitzondering om daar zo ver van weg te stijgen
kan nog steeds slechts het begin zijn van ver doorstijgen maar zie plaatje, de blauwe lijn is een normale dalingshellingshoek, dus wie weet gaat daar wat gebeuren. Dag rsi heeft ook ruimte voor down
ArnoB schreef : Ik was vanmorgen rond 11:00 long gegaan in de veronderstelling dat WS nog iets hoger zou gaan. Draai nu naar short, maar zal wel te vroeg zijn
Moeilijk te zeggen. Ik was vanmorgen short ingestapt. Moest toe weg en kom net thuis. Me hele winst is naad de galemiezen, sterker ik sta nu een paar centen in de min.
- Partimetrader
-
Bitcoin zakt richting $300
van onze redactie
De prijs van bitcoin is aan het dalen. Dit weekend leverde de koers van de digimunt bijna 20% in en zakte even tot een koers van $278. Het was de grootste daling sinds november vorig jaar. Inmiddels schommelt de koers rond de $330.
De aanleiding van de koersval is niet eenduidig. De laatste tijd haalde bitcoin vaak postiief het nieuws, bijvoorbeeld doordat nieuwe bedrijven bitcoinbetalingen accepteren.
Bitcoin-enthousiastelingen lijken zich weinig zorgen te maken over de prijsdaling. Investeerder Roger Ver twitterde dat de prijs van bitcon in de afgelopen 12 maanden meer dan verdubbelde.
Heftige koersuitslagen zijn weinig nieuws voor de digitale munt. Vorig jaar beleefde bitcoin een enorme rally, in december piekte de waarde tot boven de $1100. Oktober vorig jaar was één bitcoin nog ongeveer $125 waard.

- ArnoB
-
- Partimetrader
-
www.rtlnieuws.nl/economie/home/grote-kla...voor-stallen-kasgeld
Met andere woorden, haal je geld maar weg bij de bank.
- ArnoB
-
Deze uitzending is al oud (vanaf 2005 met een update in 2007/2008) en iedereen inmiddels al vergeten en naar de achtergrond gedrukt....C49 schreef : Ben en blijf een DollarBull en met zulke berichten steeds meer en meer BULLISH
ArnoB schreef : Voor diegene die het nog nooit gezien hebben, raad ik aan eens naar deze Tegenlicht uitzending te kijken:
De dag dat de dollar valt
Dit scenario is na mijn inzien nog steeds niet van de baan en komt langzaam maar zeker dichterbij...
- ArnoB
-
- Bakstenen
-
- Knakenpoetser
-
Ik zeg ook dat de ECB geld kan bijdrukken ,alleen heeft de FED het makkelijker als hier de ECB ,kijk in feite gebeurd het al de ECB leent goedkoop geld uit en de banken kopen b.v staats leningen van Griekenland en daar win je op ,alleen als de lening afloopt moet dat land wel weer geld zien te lenen om terug te betalenKnakenpoetser schreef :
Bakstenen schreef :
Klopt,alleen omdat je hier met een aantal landen te maken heb lukt dat niet ,Duitsland is nu al tegen om de leningen op te kopen,de ECB kan in theorie geld bij drukkenKnakenpoetser schreef : Wat dat betreft zit de EU in hetzelfde schuitje als de US. Beide kunnen bijdrukken.
Idd, een land als Nederland kan dat niet meer alleen zoals vroeger wel kon met de gulden.
Maar als Draghi wil bijdrukken dan kan dat gewoon.
Wat dat betreft is er geen verschil tussen QE in de US en in de EU.
Maar dat geldt ook voor de FED. Kijk eens wat een verdeeldheid daar af en toe is tussen de votingmembers.
Die votingmembers kan je zien als de deelnemende landen in EU.
- Bakstenen
-
ArnoB schreef : Voor diegene die het nog nooit gezien hebben, raad ik aan eens naar deze Tegenlicht uitzending te kijken:
De dag dat de dollar valt
Dit scenario is na mijn inzien nog steeds niet van de baan en komt langzaam maar zeker dichterbij...
- C49
-
Bakstenen schreef :
Klopt,alleen omdat je hier met een aantal landen te maken heb lukt dat niet ,Duitsland is nu al tegen om de leningen op te kopen,de ECB kan in theorie geld bij drukkenKnakenpoetser schreef : Wat dat betreft zit de EU in hetzelfde schuitje als de US. Beide kunnen bijdrukken.
Idd, een land als Nederland kan dat niet meer alleen zoals vroeger wel kon met de gulden.
Maar als Draghi wil bijdrukken dan kan dat gewoon.
Wat dat betreft is er geen verschil tussen QE in de US en in de EU.
Maar dat geldt ook voor de FED. Kijk eens wat een verdeeldheid daar af en toe is tussen de votingmembers.
Die votingmembers kan je zien als de deelnemende landen in EU.
- Knakenpoetser
-
Knakenpoetser schreef : Op mijn beurt zeg ik ook niet dat het NIET gebeurt. Maar ik wil ergens graag een reden voor hebben en dat ook snappen.
het is wel zo dat zoiets vaak vanuit het niets gebeurt (daarom ook onverwacht)
economen snappen nog steeds weinig tot niets van de eerste aanzet van knappende bubbel, behalve achteraf, dan kunnen ze het verklaren