Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

06 okt 2014 11:51 #4393 door ArnoB

Linkerbaan schreef :

ArnoB schreef : btw, de verwachting is dat vandaag/morgen een kleiner nieuw hoog wordt gemaakt in de VS. Waarna een grotere golf 3 down zal plaatsvinden. Mits de VS niet flink omhoog gaat.
Deze golf 3 zou dan met flinke rake klappen naar beneden donderen :ohmy:

wie verwacht dat?
kleiner nieuw hoog?

Nieuw hoog t.o.v. vrijdag voordat er verwarring komt O:)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Linkerbaan

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
06 okt 2014 11:50 #4392 door Linkerbaan

ArnoB schreef : btw, de verwachting is dat vandaag/morgen een kleiner nieuw hoog wordt gemaakt in de VS. Waarna een grotere golf 3 down zal plaatsvinden. Mits de VS niet flink omhoog gaat.

wie verwacht dat?
kleiner nieuw hoog?

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
06 okt 2014 11:48 - 06 okt 2014 11:49 #4391 door Bakstenen

Knakenpoetser schreef : Wat dat betreft zit de EU in hetzelfde schuitje als de US. Beide kunnen bijdrukken.
Idd, een land als Nederland kan dat niet meer alleen zoals vroeger wel kon met de gulden.

Maar als Draghi wil bijdrukken dan kan dat gewoon.
Wat dat betreft is er geen verschil tussen QE in de US en in de EU.

Klopt,alleen omdat je hier met een aantal landen te maken heb lukt dat niet ,Duitsland is nu al tegen om de leningen op te kopen,de ECB kan in theorie geld bij drukken
Laatst bewerkt: 06 okt 2014 11:49 door Administrator. Reden: Overzichtelijk houden

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
06 okt 2014 11:44 - 06 okt 2014 11:50 #4390 door Knakenpoetser

Bakstenen schreef :

Knakenpoetser schreef : Waarom kunnen wij de euro niet bijdrukken en de US wel de USD?????

Dan zou een land zomaar kunnen bijdrukken ,nee dat kan alleen de USA ,in Europa moet het te verantwoorden zijn

Wat dat betreft zit de EU in hetzelfde schuitje als de US. Beide kunnen bijdrukken.
Idd, een land als Nederland kan dat niet meer alleen zoals vroeger wel kon met de gulden.

Maar als Draghi wil bijdrukken dan kan dat gewoon.
Wat dat betreft is er geen verschil tussen QE in de US en in de EU.
Laatst bewerkt: 06 okt 2014 11:50 door Administrator. Reden: Overzichtelijk houden

• Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
06 okt 2014 11:43 #4389 door ArnoB

Bakstenen schreef : je kan wel knappe koppen hebben het gaat om het geheel,voorbeeld,er wordt in China ook kassen gemaakt alleen de kwaliteit is bar slecht als je daar niet omgeeft en zegt als het maar 5 jaar mee gaat geen punt, China heeft ook grote moeite om de grondstoffen uit de grond te halen,kijk naar Rusland eerste land met bemande ruimtereis, nu moet Daf vrachtwagens leveren want zelf kunnen ze dat niet ,zo,n groot land

Het plaatje wordt voor hun steeds completer om aan alles te voldoen, zijn echt geen domme jongens daar hoor.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
06 okt 2014 11:41 #4388 door Bakstenen

Knakenpoetser schreef :

Bakstenen schreef : Valt nu die wel of niet? vergeet niet dat ze de $ kunnen bijdrukken en wij met de euro niet,ik zie eerder de euro omvallen als de $ zolang Europa eensgezind kan optrekken is er niets aan de hand maar met het opkopen van flut leningen is denk vlug de rek eruit,mijn visie is nog steeds de klap komt als de rente gaat stijgen,kijk naar Frankrijk meer als 4% tekort elk jaar Nederland wel onder de 3 maar gezond is dat niet ,maar goed zodra we iets minder tekort hebben gaan de hoge heeren dit al weer uitgeven.

Waarom kunnen wij de euro niet bijdrukken en de US wel de USD?????

Dan zou een land zomaar kunnen bijdrukken ,nee dat kan alleen de USA ,in Europa moet het te verantwoorden zijn

• Bakstenen
06 okt 2014 11:40 #4387 door ArnoB
btw, de verwachting is dat vandaag/morgen een kleiner nieuw hoog wordt gemaakt in de VS. Waarna een grotere golf 3 down zal plaatsvinden. Mits de VS niet flink omhoog gaat.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
06 okt 2014 11:40 #4386 door Knakenpoetser

Bakstenen schreef :

ArnoB schreef :

Knakenpoetser schreef : Wat is nu de bijdrage van China aan de wereld? Goedkope rotzooi. Hebben geen industrie die op kwaliteit kan concureren met de US. Net als Japan veelal copycats.

Hier ben ik het totaal niet mee eens, in de laatste tientallen jaren is veel technologische knowhow daar terecht gekomen. De meeste technologie wordt ook daar geproduceerd, maar naast alleen produceren is ook de kwaliteit van engineers omhoog gegaan. Vele hebben hun studie in Europa of de VS gevolgd en zijn terug gegaan. Vergis je hier niet in!!!

je kan wel knappe koppen hebben het gaat om het geheel,voorbeeld,er wordt in China ook kassen gemaakt alleen de kwaliteit is bar slecht als je daar niet omgeeft en zegt als het maar 5 jaar mee gaat geen punt, China heeft ook grote moeite om de grondstoffen uit de grond te halen,kijk naar Rusland eerste land met bemande ruimtereis, nu moet Daf vrachtwagens leveren want zelf kunnen ze dat niet ,zo,n groot land

IDD.

• Knakenpoetser
06 okt 2014 11:39 #4385 door Knakenpoetser

Bakstenen schreef : Valt nu die wel of niet? vergeet niet dat ze de $ kunnen bijdrukken en wij met de euro niet,ik zie eerder de euro omvallen als de $ zolang Europa eensgezind kan optrekken is er niets aan de hand maar met het opkopen van flut leningen is denk vlug de rek eruit,mijn visie is nog steeds de klap komt als de rente gaat stijgen,kijk naar Frankrijk meer als 4% tekort elk jaar Nederland wel onder de 3 maar gezond is dat niet ,maar goed zodra we iets minder tekort hebben gaan de hoge heeren dit al weer uitgeven.

Waarom kunnen wij de euro niet bijdrukken en de US wel de USD?????

• Knakenpoetser
06 okt 2014 11:38 #4384 door Bakstenen

ArnoB schreef :

Knakenpoetser schreef : Wat is nu de bijdrage van China aan de wereld? Goedkope rotzooi. Hebben geen industrie die op kwaliteit kan concureren met de US. Net als Japan veelal copycats.

Hier ben ik het totaal niet mee eens, in de laatste tientallen jaren is veel technologische knowhow daar terecht gekomen. De meeste technologie wordt ook daar geproduceerd, maar naast alleen produceren is ook de kwaliteit van engineers omhoog gegaan. Vele hebben hun studie in Europa of de VS gevolgd en zijn terug gegaan. Vergis je hier niet in!!!

je kan wel knappe koppen hebben het gaat om het geheel,voorbeeld,er wordt in China ook kassen gemaakt alleen de kwaliteit is bar slecht als je daar niet omgeeft en zegt als het maar 5 jaar mee gaat geen punt, China heeft ook grote moeite om de grondstoffen uit de grond te halen,kijk naar Rusland eerste land met bemande ruimtereis, nu moet Daf vrachtwagens leveren want zelf kunnen ze dat niet ,zo,n groot land

• Bakstenen
06 okt 2014 11:35 #4383 door Bakstenen
Valt nu die wel of niet? vergeet niet dat ze de $ kunnen bijdrukken en wij met de euro niet,ik zie eerder de euro omvallen als de $ zolang Europa eensgezind kan optrekken is er niets aan de hand maar met het opkopen van flut leningen is denk vlug de rek eruit,mijn visie is nog steeds de klap komt als de rente gaat stijgen,kijk naar Frankrijk meer als 4% tekort elk jaar Nederland wel onder de 3 maar gezond is dat niet ,maar goed zodra we iets minder tekort hebben gaan de hoge heeren dit al weer uitgeven.

• Bakstenen
06 okt 2014 11:34 #4382 door ArnoB

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
06 okt 2014 11:34 #4381 door Knakenpoetser
Op mijn beurt zeg ik ook niet dat het NIET gebeurt. Maar ik wil ergens graag een reden voor hebben en dat ook snappen.

• Knakenpoetser
06 okt 2014 11:30 #4380 door Linkerbaan

Knakenpoetser schreef : Een munt valt natuurlijk niet zomaar omdat iemand dat roept of omdat we vinden dat dat moet gebeuren.
Een munt valt als het vertrouwen in de overheid wordt opgezegd.
Voorlopig draait de economie van de US redelijk tot goed. Beter dan in Azie of Europa.
Waarom zal dan die munt vallen?????

Als je nu gewoon kijkt naar wat de US heeft voortgebracht en nog gaat voortbrengen dan zie ik de USD niet zo snel vallen.

Wat is nu de bijdrage van China aan de wereld? Goedkope rotzooi. Hebben geen industrie die op kwaliteit kan concureren met de US. Net als Japan veelal copycats.

Dan kan je het hebben over overheidsschulden van de US. Natuurlijk die zijn hoog. Maar te hoog?
Kijk eens in Europa naar Frankrijk, Italie etc.
Of pak Japan en China er eens bij.

dat ben ik met je eens, ik zie nu ook geen reden maar mijn opm hieronder was ''stel''.....
(dus een reden die er nog aan zou komen)

• Linkerbaan
06 okt 2014 11:23 #4379 door Knakenpoetser
Een munt valt natuurlijk niet zomaar omdat iemand dat roept of omdat we vinden dat dat moet gebeuren.
Een munt valt als het vertrouwen in de overheid wordt opgezegd.
Voorlopig draait de economie van de US redelijk tot goed. Beter dan in Azie of Europa.
Waarom zal dan die munt vallen?????

Als je nu gewoon kijkt naar wat de US heeft voortgebracht en nog gaat voortbrengen dan zie ik de USD niet zo snel vallen.

Wat is nu de bijdrage van China aan de wereld? Goedkope rotzooi. Hebben geen industrie die op kwaliteit kan concureren met de US. Net als Japan veelal copycats.

Dan kan je het hebben over overheidsschulden van de US. Natuurlijk die zijn hoog. Maar te hoog?
Kijk eens in Europa naar Frankrijk, Italie etc.
Of pak Japan en China er eens bij.

• Knakenpoetser
06 okt 2014 11:16 #4378 door Linkerbaan

Knakenpoetser schreef :

ArnoB schreef : Voor diegene die het nog nooit gezien hebben, raad ik aan eens naar deze Tegenlicht uitzending te kijken:
De dag dat de dollar valt
Dit scenario is na mijn inzien nog steeds niet van de baan en komt langzaam maar zeker dichterbij...

De vraag is ten opzichte van wat valt de USD?
Voorlopig wordt de USD alleen maar sterker.

goede vraag
maar stel dat de dollar valt omdat het vertrouwen in die munt om welke reden dan ook wegvalt.
Stel dat ie valt tov (alle) andere munten, bijv de Euro. Dat wil niet zeggen dat de euro sterk is maar wel dat de dollar (nog) zwakker is. Omdat men in andere valuta's vlucht.
Als de economie in de US dan klappen zou krijgen, krijgen we dit vanzelf in de rest vd wereld.
Meeste valuta's zullen daardoor zwak zijn maar sterker dan de nog zwakkere USD.
Anders zou het betekenen dat een belangrijke valuta niet zou kunnen vallen omdat anderen niet zouden kunnen stijgen, is ook weer niet reƫel? Ik weet t ook niet hoor

• Linkerbaan
Tijd voor maken pagina: 0.692 seconden