Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

24 aug 2014 10:25 #2660 door Fred

Victoria schreef : Bedankt allemaal voor de uitleg.

Heb ik nog een vraagje. Volatiliteit is nu laag. Ik heb altijd geleerd dan juist niet te schrijven maar te kopen.
Hoe kijken jullie daartegen aan?

.

De waarde van een optie hangt niet alleen af van volaliteit en rente, maar uiteraard ook van de kans dat hij winstgevend wordt. Kijk maar eens naar het verschil in de prijs van b.v. P sept. 384 (20 pnt o.t.m.) en de call sept. call sept. 415 (10 pnt. o.t.m.), beiden 0,88. Als je op langere termijn kijkt dan is het verschil nog groter.
Verder loopt 90% van de opties waardeloos af, dus schrijf ik ze alleen en koop ik ze niet. Als ik sterker in wil spelen op een stijging of daling dan neem ik liever een fti, daar zit geen tijdswaarde in.
Kijk maar eens .
Neem b.v. de P sept. 385, die deed vrijdag 25 juli bij het slot nog 2.65 en de calls sept 415 bij hetzelfde slot 2.40.
Afgelopen vrijdag deden ze bij het slot nog resp. 0,96 en 0,88. Dan is er toch in een maand al 5,05 - 1.84 = 3,21 oftewel 64% uit gelopen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
24 aug 2014 10:13 #2659 door Bakstenen

Fred schreef :

Bakstenen schreef : Fred,
1 nadeel met die constructie is dat je winst is gelimiteerd

Klopt, maar dat is met een spread ook en die neemt meteen in waarde af als het de andere kant op gaat. Maar net als bij een spread kun je de geschreven opties altijd sluiten als het de andere kant op gaat.
En last but not least: there is not such a thing as a free lunch.

Dat weten we Fred :whistle: het is altijd lastig zelfde als met je stop ergens leggen,meest ben je die kwijt

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
24 aug 2014 10:03 #2658 door Fred

Bakstenen schreef : Fred,

Klopt, maar dat is met een spread ook en die neemt meteen in waarde af als het de andere kant op gaat. Maar net als bij een spread kun je de geschreven opties altijd sluiten als het de andere kant op gaat.
En last but not least: there is not such a thing as a free lunch.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
24 aug 2014 09:54 #2657 door Bakstenen

Victoria schreef : Bedankt allemaal voor de uitleg.

Heb ik nog een vraagje. Volatiliteit is nu laag. Ik heb altijd geleerd dan juist niet te schrijven maar te kopen.

Je kan het van twee kanten bekijken ,als de volatiliteit hoog is is de kans dat je verliest ook hoger,je krijgt wel meer voor je optie maar het risico is ook groter ,ik lees hier en daar weer op forums hoe makkelijk het is om geld te verdienen met puts schrijven, het is al eeuwen bekend dat de mens snel vergeet,er hoeft maar iets te gebeuren zoals 9-11 en op die dag klapte de AEX 50 punten in, maar wat dan nog erger is dat de prijs van je put optie veel hoger is door die volatiliteit die is gestegen,wil je dat doen dan moet je als bescherming crashputs kopen als een soort verzekering of spreads maken.
De slimme belegger was er al uit voordat de ramp met het vliegtuig gebeurde,ik zeg altijd wat er gaat gebeuren staat al in de grafiek alleen zie je het soms niet, de AEX en uiteraard ook alle indexen waren al in een downtrend begin 2001 stond de index op 642 en begin september op 520 als optie schrijver ben je dan erg voorzichtig met puts schrijven en was die ramp de druppel?of als die niet zou zijn geweest wat was dan de trigger.
Je kan dus wel opties kopen maar de kans dat je eraan verdiend is ook kleiner alleen het risico is dat je dat geld kwijt ben

• Bakstenen
24 aug 2014 09:17 #2656 door Victoria
Bedankt allemaal voor de uitleg.

• Victoria
  • Victoria's Profielfoto
24 aug 2014 08:44 #2655 door Bakstenen
Fred,

• Bakstenen
24 aug 2014 08:43 #2654 door Bakstenen
Dit is de grafiek van kleine, misschien heb je dezelfde naam gebruikt,ik heb deze kleine1 genoemd omdat ik kleine al had.
Bijlagen:

• Bakstenen
23 aug 2014 21:34 #2653 door Bakstenen

kleine schreef : Foert. Ik heb het weeral zo'n 10 keer geprobeerd. Het plaatje wil maar niet verschijnen. Het zal waarschijnlijk wel iets te maken hebben met het feit dat ik met Mac werk of zoiets. Ik heb ook geen zin om er uren in te steken om het in orde te krijgen. Sorry.

mail het anders dan post ik het voor je

• Bakstenen
23 aug 2014 21:33 #2652 door Bakstenen

kleine schreef : Foert. Ik heb het weeral zo'n 10 keer geprobeerd. Het plaatje wil maar niet verschijnen. Het zal waarschijnlijk wel iets te maken hebben met het feit dat ik met Mac werk of zoiets. Ik heb ook geen zin om er uren in te steken om het in orde te krijgen. Sorry.

zet je plaatje op je bureaublad, dan klik je op bijlage dan in het witte veld tik je die naam en dan klik je op openen en dan toevoegen ,moet lukken

• Bakstenen
23 aug 2014 21:30 #2651 door kleine
Foert. Ik heb het weeral zo'n 10 keer geprobeerd. Het plaatje wil maar niet verschijnen. Het zal waarschijnlijk wel iets te maken hebben met het feit dat ik met Mac werk of zoiets. Ik heb ook geen zin om er uren in te steken om het in orde te krijgen. Sorry.

• kleine
  • kleine's Profielfoto
23 aug 2014 21:21 #2641 door kleine
Test

• kleine
  • kleine's Profielfoto
23 aug 2014 21:17 #2639 door Fred

Victoria schreef :

Bakstenen schreef :

Victoria schreef :

Bakstenen schreef :

Victoria schreef :

Fred schreef :

Fred schreef :

ArnoB schreef :

Partimetrader schreef :

ArnoB schreef : Ik blijf erbij dat er iets vreemds in de lucht hangt, en dat we zo naar de 8100 op de DAX kunnen, maar is dat morgen of over 2 maanden :unsure:

Putje 398 eerste week van september aangeschaft sta nu al in de winst hahahah

Kun je er altijd nog een spread van maken :-)

Of neem een fti short en schrijf 2 puts b.v. sept. 404 a 5,00 euro. Tot 409 zit je dan in de winst en bij zakken pak je de tijdswaarde a 1.000 euro.

wel altijd a.t.m puts schrijven.

Fred, waarom atm puts? Geldt dat ook voor calls?
Ik bedoel het risico is natuurlijk vele malen groter bij een put 400 dan put 370.

Als je een staatje maakt dan zie je wat Fred bedoeld, de put 370 loopt 1 op 1 en dat wil je niet je wilt mocht de index tegen je gaan ook wat verdienen, je risico ligt boven de 410

Dat 1 op 1 snap ik niet.

Waarom niet put 415 voor 11,50 dus 2300 euro ontvangen.

de put 370 heeft een geen verwachtings waarde die doet 0,35 het gaat erom dat je een soort verzekering heb als het tegen zit is eigenlijk een spread
maar de put 415 heeft niet veel verwachtings waarde 415- 11,5 = 403,5, de put 405 5 euro is 400

Volgens mij heeft de put 370 ALLEEN maar verwachtigswaarde. Niets intrinsiek.

De put 404 idem ;)

• Fred
  • Fred's Profielfoto
23 aug 2014 21:17 #2638 door Bakstenen

kleine schreef : Ik krijg het een beetje op m'n zenuwen van die ingewikkelde toestanden om beeldjes online te krijgen. In diezelfde reactie zat een bijlage met een grafiek maar die komt blijkbaar niet tevoorschijn. Waarom is mij een raadsel.

Je klikt hieronder op bijlage, dan zoek je het plaatje(ik zet ze altijd op mijn bureaublad) ik heb b.v nu kleine als voorbeeld, als je dan op toevoegen klikt zit die als attachment erbij,als je op voeg bijlage in klik zit die in de tekst
Bijlagen:

• Bakstenen
23 aug 2014 21:12 #2633 door kleine
Ik krijg het een beetje op m'n zenuwen van die ingewikkelde toestanden om beeldjes online te krijgen. In diezelfde reactie zat een bijlage met een grafiek maar die komt blijkbaar niet tevoorschijn. Waarom is mij een raadsel.

• kleine
  • kleine's Profielfoto
23 aug 2014 21:05 #2632 door Bakstenen

kleine schreef : Het belang van de 61% in de gepasseerde week

He kleine leef je nog? maar wat is het belang?

• Bakstenen
23 aug 2014 21:01 #2629 door kleine
Het belang van de 61% in de gepasseerde week

• kleine
  • kleine's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.714 seconden