Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

11 aug 2014 21:52 #1995 door GreedAndFear.eu

Bakstenen schreef : LB en G&F ,even voor de duidelijkheid ,mijn commentaar is niet om het af te breken ,maar als ik het zo zie, dan heb je 10.000 $ nodig om mee te beginnen(3000 margin +7000 om eventueel verlies op te vangen) als je dan tot nu toe 9700 daar mee verdien noem ik het een super signaal


Wat je noemt is ook beetje mijn angst, dat je precies bij de start een flinke draw down hebt en al je volgers verliest, die geven je niet snel een tweede kans. Verder moet je als trader niet alleen een sterk hart, maar sterke maag en eigenlijk in alles sterk staan ;-)

Overigens zijn de resultaten in mijn overzicht de 'pure' model-resultaten, zeg maar de ondergrens van wat behaald kan worden. Door hier en daar de trades nog iets te verfijnen bv even intra day dip benutten of simpelweg een stoploss hanteren en niet 2% daling uitzitten, liggen de trading resultaten hoger dan je van de model-resultaten zou mogen verwachten. Ik zou dit in mijn model-resultaat ook nog iets moeten verfijnen om een betere weerspiegeling te krijgen van het werkelijke resultaat.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
11 aug 2014 20:56 #1994 door road runner
vandaag eiland in de daggrafiek

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • road runner
  • road runner's Profielfoto
11 aug 2014 17:23 #1993 door Gompie

ArnoB schreef : Als je een goed signaal hebt en je kunt er nog extra mee verdienen door het te exploiteren, waarom niet (y)
DAX topje in zicht? :bell:


Lijkt er wel op. Wie tllt hem over de 9200? Goed nieuws?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Gompie
  • Gompie's Profielfoto
11 aug 2014 17:12 #1992 door Linkerbaan

Bakstenen schreef : LB en G&F ,even voor de duidelijkheid ,mijn commentaar is niet om het af te breken ,maar als ik het zo zie, dan heb je 10.000 $ nodig om mee te beginnen(3000 margin +7000 om eventueel verlies op te vangen) als je dan tot nu toe 9700 daar mee verdien noem ik het een super signaal


zo vatte ik het ook niet op.
Maar idd, extra challenge en bijverdiensten zonder al teveel gezeur door aanbieder
en voor de volger misschien leuk om een deel te spreiden en competitie aan te gaan met je aanbieder.
Kan wat extra sjeuiigheid bieden

Doe er zelf niet aan mee maar wie weet ooit nog eens

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
11 aug 2014 17:04 #1991 door ArnoB
Als je een goed signaal hebt en je kunt er nog extra mee verdienen door het te exploiteren, waarom niet (y)
DAX topje in zicht? :bell:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
11 aug 2014 16:58 #1990 door Bakstenen
LB en G&F ,even voor de duidelijkheid ,mijn commentaar is niet om het af te breken ,maar als ik het zo zie, dan heb je 10.000 $ nodig om mee te beginnen(3000 margin +7000 om eventueel verlies op te vangen) als je dan tot nu toe 9700 daar mee verdien noem ik het een super signaal

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
11 aug 2014 16:41 #1989 door Bakstenen

Linkerbaan schreef :

Bakstenen schreef : @G&F maar waarom wil je dat autotrade gaan doen, ik zie er de meerwaarde niet van in ,maar ook met jouw systeem moet je een sterk hart hebben , heb even de resultaten bekeken en per maand genomen ,dit is het resultaat per maand,
76
-20
12
102
-68
41
30
het hangt er van af wanneer je instapt maar met hoeveel margin moet je dit doen dus hoe groot moet je rekening zijn?


stel dat je een goed systeem hebt en solide winsten maakt en je zoekt wat meer activiteit dan alleen voor jezelf traden.....

Ik begrijp niet wat voor activiteit je meer heb, je moet toch voor jezelf al de resarch doen ,nu laat je het auto doen bij een site oke, maar de vraag was wat de meerwaarde ervan is dus wat schiet je er qwa geld mee op? volgens mij moet je ook een zaak hebben ,enz

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
11 aug 2014 16:36 #1988 door Linkerbaan

Bakstenen schreef : @G&F maar waarom wil je dat autotrade gaan doen, ik zie er de meerwaarde niet van in ,maar ook met jouw systeem moet je een sterk hart hebben , heb even de resultaten bekeken en per maand genomen ,dit is het resultaat per maand,
76
-20
12
102
-68
41
30
het hangt er van af wanneer je instapt maar met hoeveel margin moet je dit doen dus hoe groot moet je rekening zijn?


stel dat je een goed systeem hebt en solide winsten maakt en je zoekt wat meer activiteit dan alleen voor jezelf traden.....

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
11 aug 2014 16:29 #1987 door Bakstenen
@G&F maar waarom wil je dat autotrade gaan doen, ik zie er de meerwaarde niet van in ,maar ook met jouw systeem moet je een sterk hart hebben , heb even de resultaten bekeken en per maand genomen ,dit is het resultaat per maand,
76
-20
12
102
-68
41
30
het hangt er van af wanneer je instapt maar met hoeveel margin moet je dit doen dus hoe groot moet je rekening zijn?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
11 aug 2014 16:11 #1986 door India
@G&F, gewoon starten na een crash lijkt me het veiligst.

Ik hoop dat je het gaat doen, uitermate interessant om te volgen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • India
  • India's Profielfoto
11 aug 2014 16:07 #1985 door Bakstenen
Het is altijd moeilijk waar je de vergelijking mee maak, ik hou altijd aan het kapitaal waar je mee trade ,dus heb je 10000 erop staan moet je daar de % van nemen ,anders krijg je echt een scheef beeld, heb net even gekeken bij je site en je had 194 index punten oftewel 194 x 50 $ = 9700 $ maar hoeveel margin heb je nodig want hoeveel punten in het ergste geval krijg je tegen je?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
11 aug 2014 16:00 - 11 aug 2014 16:03 #1984 door GreedAndFear.eu

Bakstenen schreef : Ik heb ook eens zo,n systeem gevolgd ,maar ik vraag mij af of ze ook daadwerkelijk de orders plaatsen en uitvoeren bij systeemshop weet ik dat dat systeem een bepaald bedrag heeft als start vervolgens in de min komt en doodleuk uitvoeringen laat zien die dus niet kunnen omdat je dan niet genoeg margin meer had, maar waarom die heisa en narigheid doen als je systeem goed is


Het maakt inderdaad wel uit of je aan die margin moet voldoen. Anders zou je door kunnen gaan tot er nog 1 euro staat en daar weer uit kunnen kruipen terwijl geen volger nog mee kan doen wegens te laag saldo.

Juist met autotraden heb je weinig heisa en narigheid. Het is voor zowel aanbieder als afnemer een hele heldere manier lijkt me. En vooral dat het verfieerbaar is met trackrecord is een sterk punt. Geen praatjes maar meetbare prestaties ;-)

Wat ik overigens bij Lynx vreemd vind is dat ze de prestaties vergelijken met een index. Maw het resultaat van een riskant hefboomprodukt wordt vergeleken met een index. Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk want je moet ook produkt-risico meewegen. Eigenlijk zou je (zoals ik zelf doe) pure index punten moeten tellen en die vergelijken.
Laatst bewerkt: 11 aug 2014 16:03 door GreedAndFear.eu.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
11 aug 2014 15:51 #1983 door Bakstenen

GreedAndFear.eu schreef : Hey folks,

Heeft iemand ervaring met één van de volgende autotrader-services? Dit kan uiteraard aan de aanbiedende of de afnemende kant zijn. Email- en sms-services zijn zo achterhaald en vooral niet-verifieerbaar, daar kun je vandaag de dag eigenlijk niet meer mee aankomen.

www.lynx.nl/autotrader_systemen.php
www.systemshop.nl/
www.traderswinkel.nl/
Ik heb ook eens zo,n systeem gevolgd ,maar ik vraag mij af of ze ook daadwerkelijk de orders plaatsen en uitvoeren bij systeemshop weet ik dat dat systeem een bepaald bedrag heeft als start vervolgens in de min komt en doodleuk uitvoeringen laat zien die dus niet kunnen omdat je dan niet genoeg margin meer had, maar waarom die heisa en narigheid doen als je systeem goed is

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
11 aug 2014 15:51 #1982 door GreedAndFear.eu

Linkerbaan schreef : Interessant onderwerp.

Het lijken mij best mooie systemen, heb er ook al naar gekeken.
Als je een solide track record hebt, zou ik me geen zorgen maken.

Ik vraag me een paar dingen af, stel ik volg jou via autotrading:
- wat zouden dan de abokosten zijn en hoe werkt dit tov dat autotrading systeem? Moet je via autotrading je transactie fees betalen en apart jouw abo geld?
- stel je doet mee met 1 future, je stort iets ruimer, zeg 10K. Als je dan bijv 5 K verliest, moet je bijstorten, krijg je daarvan bericht
- aantal aanbieders groeit, kom je als aanbieder dadelijk nog wel aan genoeg business?


Wat ik tot dusver heb begrepen is dat je als aanbieder vertelt aan zo'n tussenpartij wat een abonnement moet kosten. De tussenpartij incasseert dit van de volgers en zal een deel doorstorten naar de aanbieder en deel inhouden ivm kosten voor marketing, bemiddeling etc.

Als volger kies je een aanbieder mits je voldoende saldo hebt. Volg je meerdere, dan telt dat op denk ik. Wat er gebeurt als één of alle systemen die je volgt slechte tijden doormaakt weet ik niet. Misschien wordt je dan automatisch losgekoppeld van de aanbieder(s) omdat je dan in feite niet meer aan je margin verplichting kunt voldoen.

Naast de abonnementskosten heeft elke volger ook nog gewoon transactiekosten, dit zit in het resultaat verwerkt (mag ik hopen).

Het aantal aanbieders is al vrij behoorlijk, maar als ik naar de rendementscurves kijk, dan schieten die alle kanten op, dat lijkt me niet aantrekkelijk voor potentiele volgers. Ook wordt de top-20 regelmatig helemaal op de kop gegooid. Maar een aantal namen gaat al lang mee, dus die weten toch telkens net weer op tijd te herstellen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
11 aug 2014 15:46 - 11 aug 2014 15:52 #1981 door Syncophase

GreedAndFear.eu schreef : Hey folks,

Heeft iemand ervaring met één van de volgende autotrader-services?

Sorry, geen ervaring mee, kan je niet helpen.

Als het je ambitie is, zou ik gewoon gaan. Je presentatie, zeker op twitter, is best in orde. Min. account grootte vooral af laten hangen van te verwachten handelskosten etc, anders loop je daarop leeg (trans. kosten/spreads/ handelsfreq ed.), maar zo klein mogelijk, is wel het aanlokkelijkst.
Succes.

PS. Wel eens een spaarkas-achtig systeem overwogen? Was in het verleden in zwang om tot één grotere handels-account te komen. (Als dat tenminste nog kan, zal wel plat "geregeld" zijn)
Laatst bewerkt: 11 aug 2014 15:52 door Syncophase.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Syncophase
  • Syncophase's Profielfoto
11 aug 2014 15:39 #1980 door Linkerbaan

GreedAndFear.eu schreef : Hey folks,

Heeft iemand ervaring met één van de volgende autotrader-services? Dit kan uiteraard aan de aanbiedende of de afnemende kant zijn. Email- en sms-services zijn zo achterhaald en vooral niet-verifieerbaar, daar kun je vandaag de dag eigenlijk niet meer mee aankomen.

www.lynx.nl/autotrader_systemen.php
www.systemshop.nl/
www.traderswinkel.nl/

Pascal heeft een tijdje via Traderswinkel gewerkt weet ik. Verder zie ik veel namen van traders bij meer dan één aanbieder voorbij komen, dus misschien is het allemaal om het even.

Mijn idee is om op termijn aan de aanbiedende kant te opereren natuurlijk, heb alleen nog koudwatervrees want het moet wel in één keer goed gaan. Er is geen serieuze tweede kans.

Een overweging is bv ook hoe hoog het startbedrag moet zijn. Kies je dit krap, dan kun je snel hoge rendements-percentages halen, maar ook eerder knock-out zijn :-\ Een hoog startbedrag is uiteraard ook een drempel voor volgers denk ik.


Interessant onderwerp.

Het lijken mij best mooie systemen, heb er ook al naar gekeken.
Als je een solide track record hebt, zou ik me geen zorgen maken.

Ik vraag me een paar dingen af, stel ik volg jou via autotrading:
- wat zouden dan de abokosten zijn en hoe werkt dit tov dat autotrading systeem? Moet je via autotrading je transactie fees betalen en apart jouw abo geld?
- stel je doet mee met 1 future, je stort iets ruimer, zeg 10K. Als je dan bijv 5 K verliest, moet je bijstorten, krijg je daarvan bericht
- aantal aanbieders groeit, kom je als aanbieder dadelijk nog wel aan genoeg business?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.532 seconden