Day Trading
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- ArnoB
Mijn regel die ik hanteer, is als het op het 8uur journaal komt dan 2 a 3 dagen later een tegengestelde positie innemen..
over Call-Put ratio voor diegenen die hier naar kijken, ben ik benieuwd hoe er tegenaan wordt gekeken. Een hoge C/P ratio betekent ?? heb er zelf m'n eigen ideen over
- Sunshine
Sunshine schreef : ik denk dat er meer mensen een short positie moeten hebben, voordat het gaat stijgen.
Het liefst de indruk dat we gaan afstorten, kan soms een goede indicator zijn om alert te zijn voor long positie. m.i.
Ja, net als die frontpage-indicator. Zodra daar staat dat de beurs niet meer kan dalen, wordt het tijd om de lange termijn long positie af te bouwen, en omgekeerd wanneer het einde der tijden wordt verkondigd.
Call-put ratio is wel een aardige indicator van wat 'de massa' verwacht, maar tegelijk denk ik dan , zou die massa zelf ook niet naar die call-put ratio kijken? Is de massa dan echt een blinde groep gokkers. Zal toch ook weer niet.
Zover is het denk ik nog lang nietSunshine schreef : ik denk dat er meer mensen een short positie moeten hebben, voordat het gaat stijgen.
Het liefst de indruk dat we gaan afstorten, kan soms een goede indicator zijn om alert te zijn voor long positie. m.i.
- ArnoB
- Sunshine
- ArnoB
Linkerbaan schreef : iets saaiers dan over trendkanalen lullen, is er niet, moet je eigenlijk 'live' zien
- Syncophase
Geen kopers, slecht nieuws (slechte cijfers)Victoria schreef : Vanwaar daling?
- ArnoB
- Victoria
Is idd lastig uitleggen, voormij zoals je weet kijk ik hoofdzakelijk naar volumes is ook lastig uitleggenLinkerbaan schreef : iets saaiers dan over trendkanalen lullen, is er niet, moet je eigenlijk 'live' zien
- Sunshine
- Victoria
De vorige downtrend van eind juni (om de 409 terig te testen), is op groter TF niet geldig, wel op klein TF.
Nu weer zo een om de versnelling op 414,8 terug te testen en nu zelfs wat verder down, TK nog niet afgerond.
Dit hele proces zorgt op MT voor afvlakking van richting de MT steunlijn. Het gaat duidelijk worden wanneer die het gaat begeven door een forse candle evt gevolgd door terugtest. En dan zitten we in een MT downtrend. Als we afketsen dan dus niet
Sunshine schreef : Komt de trein van
a-boven naar beneden
b- beneden naar boven
c- van links naar rechts
d- van rechts naar links
goeie vraag
ik had het over klein steil downtrendje, we waren op moment van schrijven aan het consolideren en ik bedoelde dus nog een treintje van de downtrend, dus naar t zuiden en die trein is vrij snel na de post vertrokken
maar je hebt gelijk, soms zie ik posts dat ''de draai komt'' maar het is dan niet duidelijk wat voor draai op wat voor timeframe.
of van die posts: ''kijk naar de dollar!!'' Tja, zeg in zo'n geval nou maar wat je ziet als poster denk ik dan
in dit geval gaf 5 min steun op oude ws lijn maar de 15 min gaf een valse doorbraak ws lijn, een mooi geval van gebruik maken van het verschil in timeframes, bovendien was de vorm van het kanaaltje typisch er 1 van ''niet afgerond op hoger timeframe''
a-boven naar beneden
b- beneden naar boven
c- van links naar rechts
d- van rechts naar links
- Sunshine
- Fred