Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

03 juli 2014 08:01 #1387 door Linkerbaan
goedemorgen

het forum gaat misschien druk worden als we allemaal posities melden met liefst ietwat onderbouwing

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
02 juli 2014 22:44 #1386 door GreedAndFear.eu

Mr_Bullbear schreef : De regel die ik heb toegevoegd is indien short advies dan meegaan als opening lager is en indien long advies dan meegaan als de opening hoger is. Vervolgens korte stoploss er onder indien op winst. Werk nu onder ubuntu, excel sheet staat nog ergens op mijn laptop, maar je kunt het zelf narekenen. Geen garantie voor de toekomst :)


Kijk, dat is nog eens delen van kennis en gezamenlijk tot een beter resultaat komen :-) Over intra-day sterkte en zwakte heb ik ook eens een statistisch onderzoekje gedaan (hier wel eens gemeld). Dus dat gebruik ik ook wel bij mijn instap momenten.

Verder ben ik ook een Linux gebruiker (Debian) en eigenlijk hoop ik ook dat één van die vele hardwerkende open-source ontwikkelaars iets heeft aan mijn signalen. Ook al ben ik software ontwikkelaar, mijn bijdrage aan open source is nagenoeg nihil, dus dan maar zo :-)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
02 juli 2014 22:35 #1385 door Mr_Bullbear

GreedAndFear.eu schreef :

Mr_Bullbear schreef :

GreedAndFear.eu schreef :

Mr_Bullbear schreef : Politiek correct gedrag wordt beloont via de karma indicator en andersom wordt je afgestraft, die zou ik al weglaten, beetje kinderachtig vind ik dat. Nu is de situatie dat als je maar een grafiek hanteert en wat indicatoren gebruikt (die de rest van de wereld ook kent) dan is het ok. Ik ken een voorbeeld van iemand die op geheel gestructureerde wijze er structureel volkomen naast zat en anderen afschoot omdat ze zijn methode niet gebruiken of het niet met hem eens waren. Beetje last van het ego. Ik ken ook iemand die hier gepost heeft die zijn karma zag dalen tot ver onder het dieptepunt, maar hij zat wel telkens goed. Ik vind dat iedereen vrij de mening moet kunnen uiten, dan krijg je discussie, je bepaald zelf wel met wie je mee gaat.


Ik was/ben juist wel voorstander van zo'n waarderingsysteem. De meeste fora gaan ten onder aan schreeuwers, anderen reageren daar weer op en voor je het weet gaat het alleen nog maar over de schreeuwers in plaats van de inhoud. Wat mij betreft gaat het er ook niet om of iemand het altijd bij het rechte eind heeft, maar meer om de wijze van analyse die voor iedereen anders kan zijn en dat je daar ideeen over kunt uitwisselen.

Dat de trading-wereld vol zit met opgeblazen ego's is helaas waar, en gek genoeg hebben ze nooit een verifieerbaar track record en doen ze vooral aan 'roeptoeteren'. Maw ze leven niet van hun trading resultaten, maar van de aandacht (=reclameinkomsten). Een echt goede trader laat namelijk gewoon de harde (en verifieerbare) cijfers spreken en zal ten alle tijden vermijden dat hij arrogant wordt, want ze weten dat de markt dan keihard terugslaat.


Ik gebruik jouw adviezen, zij het dat ik er een relatief eenvoudige en logische regel aan heb toegevoegd waardoor ik minder handel en 0,2% per transactie gemiddeld meer rendement maak. Dit heb ik in excel doorgerekend op alle data vanaf je allereerste advies. Dus zou zeggen, je kunt je systeem nog verbeteren... Alleen geld hier ook weer dat het over alle transacties in het verleden bewezen goed heeft gewerkt, maar het kan zo maar afgelopen zijn. Dat vind ik ook het probleem, je kunt werkelijk miljoenen modellen ontwerpen als het niet naar ondeindig nadert... In je model geloven en daaraan vasthouden is ook een risico. Ik heb zelf ook die behoefte, maar ik ken mensen die op intuitie (nieuws, koerstbewegingen, vroeg- en laatcyclisch, etc) de markt goed aanvoelen en veel beter scoren.


Ik ben zeer vereerd :-) Ik blog uit hobby over de ontwikkeling van mijn systeem en het klopt dat er nog best punten van verbetering zijn (zoals negeer short in bull market en omgekeerd). Ik ben er vrij regelmatig wel even mee bezig. Misschien ga ik ooit wel eens aanbieden via zo'n systeemshop/traderswinkel achtige constructie, maar ach, aan de andere kant, dat heb ik dan ook niet meer nodig natuurlijk ;-) Verder vind ik het soms leuk om gewoon een artikeltje over de psychologische kant van trading te schrijven.

En inderdaad, modelleren naar het verleden (curve fitting) kan een risico bevatten dat bijna niet te voorkomen is. De mensen die echt succesvol zijn met intuitie zijn er niet veel, ik behoor er in elk geval niet bij.


De regel die ik heb toegevoegd is indien short advies dan meegaan als opening lager is en indien long advies dan meegaan als de opening hoger is. Vervolgens korte stoploss er onder indien op winst. Werk nu onder ubuntu, excel sheet staat nog ergens op mijn laptop, maar je kunt het zelf narekenen. Geen garantie voor de toekomst :)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Mr_Bullbear
  • Mr_Bullbear's Profielfoto
02 juli 2014 22:19 - 02 juli 2014 22:21 #1384 door GreedAndFear.eu

Mr_Bullbear schreef :

GreedAndFear.eu schreef :

Mr_Bullbear schreef : Politiek correct gedrag wordt beloont via de karma indicator en andersom wordt je afgestraft, die zou ik al weglaten, beetje kinderachtig vind ik dat. Nu is de situatie dat als je maar een grafiek hanteert en wat indicatoren gebruikt (die de rest van de wereld ook kent) dan is het ok. Ik ken een voorbeeld van iemand die op geheel gestructureerde wijze er structureel volkomen naast zat en anderen afschoot omdat ze zijn methode niet gebruiken of het niet met hem eens waren. Beetje last van het ego. Ik ken ook iemand die hier gepost heeft die zijn karma zag dalen tot ver onder het dieptepunt, maar hij zat wel telkens goed. Ik vind dat iedereen vrij de mening moet kunnen uiten, dan krijg je discussie, je bepaald zelf wel met wie je mee gaat.


Ik was/ben juist wel voorstander van zo'n waarderingsysteem. De meeste fora gaan ten onder aan schreeuwers, anderen reageren daar weer op en voor je het weet gaat het alleen nog maar over de schreeuwers in plaats van de inhoud. Wat mij betreft gaat het er ook niet om of iemand het altijd bij het rechte eind heeft, maar meer om de wijze van analyse die voor iedereen anders kan zijn en dat je daar ideeen over kunt uitwisselen.

Dat de trading-wereld vol zit met opgeblazen ego's is helaas waar, en gek genoeg hebben ze nooit een verifieerbaar track record en doen ze vooral aan 'roeptoeteren'. Maw ze leven niet van hun trading resultaten, maar van de aandacht (=reclameinkomsten). Een echt goede trader laat namelijk gewoon de harde (en verifieerbare) cijfers spreken en zal ten alle tijden vermijden dat hij arrogant wordt, want ze weten dat de markt dan keihard terugslaat.


Ik gebruik jouw adviezen, zij het dat ik er een relatief eenvoudige en logische regel aan heb toegevoegd waardoor ik minder handel en 0,2% per transactie gemiddeld meer rendement maak. Dit heb ik in excel doorgerekend op alle data vanaf je allereerste advies. Dus zou zeggen, je kunt je systeem nog verbeteren... Alleen geld hier ook weer dat het over alle transacties in het verleden bewezen goed heeft gewerkt, maar het kan zo maar afgelopen zijn. Dat vind ik ook het probleem, je kunt werkelijk miljoenen modellen ontwerpen als het niet naar ondeindig nadert... In je model geloven en daaraan vasthouden is ook een risico. Ik heb zelf ook die behoefte, maar ik ken mensen die op intuitie (nieuws, koerstbewegingen, vroeg- en laatcyclisch, etc) de markt goed aanvoelen en veel beter scoren.


Ik ben zeer vereerd :-) Ik blog uit hobby over de ontwikkeling van mijn systeem en het klopt dat er nog best punten van verbetering zijn (zoals negeer short in bull market en omgekeerd). Ik ben er vrij regelmatig wel even mee bezig. Misschien ga ik ooit wel eens aanbieden via zo'n systeemshop/traderswinkel achtige constructie, maar ach, aan de andere kant, dat heb ik dan ook niet meer nodig natuurlijk ;-) Verder vind ik het soms leuk om gewoon een artikeltje over de psychologische kant van trading te schrijven.

En inderdaad, modelleren naar het verleden (curve fitting) kan een risico bevatten dat bijna niet te voorkomen is. De mensen die echt succesvol zijn met intuitie zijn er niet veel, ik behoor er in elk geval niet bij.
Laatst bewerkt: 02 juli 2014 22:21 door GreedAndFear.eu.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
02 juli 2014 22:05 #1383 door Mr_Bullbear

GreedAndFear.eu schreef :

Mr_Bullbear schreef : Politiek correct gedrag wordt beloont via de karma indicator en andersom wordt je afgestraft, die zou ik al weglaten, beetje kinderachtig vind ik dat. Nu is de situatie dat als je maar een grafiek hanteert en wat indicatoren gebruikt (die de rest van de wereld ook kent) dan is het ok. Ik ken een voorbeeld van iemand die op geheel gestructureerde wijze er structureel volkomen naast zat en anderen afschoot omdat ze zijn methode niet gebruiken of het niet met hem eens waren. Beetje last van het ego. Ik ken ook iemand die hier gepost heeft die zijn karma zag dalen tot ver onder het dieptepunt, maar hij zat wel telkens goed. Ik vind dat iedereen vrij de mening moet kunnen uiten, dan krijg je discussie, je bepaald zelf wel met wie je mee gaat.


Ik was/ben juist wel voorstander van zo'n waarderingsysteem. De meeste fora gaan ten onder aan schreeuwers, anderen reageren daar weer op en voor je het weet gaat het alleen nog maar over de schreeuwers in plaats van de inhoud. Wat mij betreft gaat het er ook niet om of iemand het altijd bij het rechte eind heeft, maar meer om de wijze van analyse die voor iedereen anders kan zijn en dat je daar ideeen over kunt uitwisselen.

Dat de trading-wereld vol zit met opgeblazen ego's is helaas waar, en gek genoeg hebben ze nooit een verifieerbaar track record en doen ze vooral aan 'roeptoeteren'. Maw ze leven niet van hun trading resultaten, maar van de aandacht (=reclameinkomsten). Een echt goede trader laat namelijk gewoon de harde (en verifieerbare) cijfers spreken en zal ten alle tijden vermijden dat hij arrogant wordt, want ze weten dat de markt dan keihard terugslaat.


Ik gebruik jouw adviezen, zij het dat ik er een relatief eenvoudige en logische regel aan heb toegevoegd waardoor ik minder handel en 0,2% per transactie gemiddeld meer rendement maak. Dit heb ik in excel doorgerekend op alle data vanaf je allereerste advies. Dus zou zeggen, je kunt je systeem nog verbeteren... Alleen geld hier ook weer dat het over alle transacties in het verleden bewezen goed heeft gewerkt, maar het kan zo maar afgelopen zijn. Dat vind ik ook het probleem, je kunt werkelijk miljoenen modellen ontwerpen als het niet naar ondeindig nadert... In je model geloven en daaraan vasthouden is ook een risico. Ik heb zelf ook die behoefte, maar ik ken mensen die op intuitie (nieuws, koerstbewegingen, vroeg- en laatcyclisch, etc) de markt goed aanvoelen en veel beter scoren.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Mr_Bullbear
  • Mr_Bullbear's Profielfoto
02 juli 2014 21:20 #1382 door GreedAndFear.eu

Sunshine schreef : we kunnen zo ook gewoon door hobbelen met zo af en toe een grafiekje of een mening.
denk dat zoals het nu is niks mis mee is. alleen dat karma ding spreekt me persoonlijk niet zo aan.


Zo'n stelling van de dag vind ik best een leuk idee en zoals we laatst zagen kan dat veel interessante en lezenswaardige reacties opleveren. Soms rol je dan ook automatisch van de ene in de andere discussie, alleen maar goed.

Mischien moeten die karma's niet per persoon worden opgeteld, maar per bericht. Een wel/niet ok knop erbij ofzo en dan bij dat bericht de score (zoals bv op Tweakers). Zo krijgen mensen met een historie van veel afkeuringen ook makkelijker de kans/motivatie om hun toon aan te passen en weer mee te doen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
02 juli 2014 20:30 #1381 door Sunshine
we kunnen zo ook gewoon door hobbelen met zo af en toe een grafiekje of een mening.
denk dat zoals het nu is niks mis mee is. alleen dat karma ding spreekt me persoonlijk niet zo aan.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
02 juli 2014 20:19 #1380 door Zigo

GreedAndFear.eu schreef :

Mr_Bullbear schreef : Politiek correct gedrag wordt beloont via de karma indicator en andersom wordt je afgestraft, die zou ik al weglaten, beetje kinderachtig vind ik dat. Nu is de situatie dat als je maar een grafiek hanteert en wat indicatoren gebruikt (die de rest van de wereld ook kent) dan is het ok. Ik ken een voorbeeld van iemand die op geheel gestructureerde wijze er structureel volkomen naast zat en anderen afschoot omdat ze zijn methode niet gebruiken of het niet met hem eens waren. Beetje last van het ego. Ik ken ook iemand die hier gepost heeft die zijn karma zag dalen tot ver onder het dieptepunt, maar hij zat wel telkens goed. Ik vind dat iedereen vrij de mening moet kunnen uiten, dan krijg je discussie, je bepaald zelf wel met wie je mee gaat.


Ik was/ben juist wel voorstander van zo'n waarderingsysteem. De meeste fora gaan ten onder aan schreeuwers, anderen reageren daar weer op en voor je het weet gaat het alleen nog maar over de schreeuwers in plaats van de inhoud. Wat mij betreft gaat het er ook niet om of iemand het altijd bij het rechte eind heeft, maar meer om de wijze van analyse die voor iedereen anders kan zijn en dat je daar ideeen over kunt uitwisselen.

Dat de trading-wereld vol zit met opgeblazen ego's is helaas waar, en gek genoeg hebben ze nooit een verifieerbaar track record en doen ze vooral aan 'roeptoeteren'. Maw ze leven niet van hun trading resultaten, maar van de aandacht (=reclameinkomsten). Een echt goede trader laat namelijk gewoon de harde (en verifieerbare) cijfers spreken en zal ten alle tijden vermijden dat hij arrogant wordt, want ze weten dat de markt dan keihard terugslaat.

Precies de kop onder de nagel!

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Zigo
  • Zigo's Profielfoto
02 juli 2014 19:56 #1379 door GreedAndFear.eu

Mr_Bullbear schreef : Politiek correct gedrag wordt beloont via de karma indicator en andersom wordt je afgestraft, die zou ik al weglaten, beetje kinderachtig vind ik dat. Nu is de situatie dat als je maar een grafiek hanteert en wat indicatoren gebruikt (die de rest van de wereld ook kent) dan is het ok. Ik ken een voorbeeld van iemand die op geheel gestructureerde wijze er structureel volkomen naast zat en anderen afschoot omdat ze zijn methode niet gebruiken of het niet met hem eens waren. Beetje last van het ego. Ik ken ook iemand die hier gepost heeft die zijn karma zag dalen tot ver onder het dieptepunt, maar hij zat wel telkens goed. Ik vind dat iedereen vrij de mening moet kunnen uiten, dan krijg je discussie, je bepaald zelf wel met wie je mee gaat.


Ik was/ben juist wel voorstander van zo'n waarderingsysteem. De meeste fora gaan ten onder aan schreeuwers, anderen reageren daar weer op en voor je het weet gaat het alleen nog maar over de schreeuwers in plaats van de inhoud. Wat mij betreft gaat het er ook niet om of iemand het altijd bij het rechte eind heeft, maar meer om de wijze van analyse die voor iedereen anders kan zijn en dat je daar ideeen over kunt uitwisselen.

Dat de trading-wereld vol zit met opgeblazen ego's is helaas waar, en gek genoeg hebben ze nooit een verifieerbaar track record en doen ze vooral aan 'roeptoeteren'. Maw ze leven niet van hun trading resultaten, maar van de aandacht (=reclameinkomsten). Een echt goede trader laat namelijk gewoon de harde (en verifieerbare) cijfers spreken en zal ten alle tijden vermijden dat hij arrogant wordt, want ze weten dat de markt dan keihard terugslaat.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
02 juli 2014 13:27 #1378 door Mr_Bullbear
Politiek correct gedrag wordt beloont via de karma indicator en andersom wordt je afgestraft, die zou ik al weglaten, beetje kinderachtig vind ik dat. Nu is de situatie dat als je maar een grafiek hanteert en wat indicatoren gebruikt (die de rest van de wereld ook kent) dan is het ok. Ik ken een voorbeeld van iemand die op geheel gestructureerde wijze er structureel volkomen naast zat en anderen afschoot omdat ze zijn methode niet gebruiken of het niet met hem eens waren. Beetje last van het ego. Ik ken ook iemand die hier gepost heeft die zijn karma zag dalen tot ver onder het dieptepunt, maar hij zat wel telkens goed. Ik vind dat iedereen vrij de mening moet kunnen uiten, dan krijg je discussie, je bepaald zelf wel met wie je mee gaat.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Mr_Bullbear
  • Mr_Bullbear's Profielfoto
02 juli 2014 13:21 #1377 door ArnoB

Friend schreef : ArnoB,
Je hebt een perfect forum gemaakt, het werkt goed en het werkt snel.
Je hebt er tijd, energie en geld ingestopt.
Het is alleen jammer dat er zo weinig deelnemers zijn, zo weinig posts, zo weinig dynamiek.
Nu kan het zijn dat je het zo goed vindt. Je hebt na beursklets een platform gemaakt en wie iets kwijt wil die kan dat.

Als je wel een levendig forum wil zal er denk ik iets moeten gebeuren. Het lijkt wat dood te bloeden.
Nu moet je deze post op geen enkele wijze negatief opvatten en waar ik 'je' schrijf kan ik ook 'we' schrijven want als het de opzet is om er meer leven in te krijgen zal het vooral ook van de deelnemers moeten komen. Al is het wel handig dat één de lijnen uitzet.

Het zou mooi zijn als de deelnemers van nu met initiatieven kwamen.
Als ik iets mag noemen, ik heb het al eerder geschreven, zou een Thema of een Stelling aan het begin van elke dag al iets zijn. Actie geeft tenslotte reactie. Of het dagelijks/wekelijks voorspellen van de AEX slotprijs. Met een ranking daaraan gekoppeld.
Of bijvoorbeeld het per deelnemer kunnen inzetten van een mandje aandelen of indices, met ook een ranking.
Ik denk dat ieder (ook de gasten!) daar best ideeën over heeft.
Misschien dat er suggesties zijn om niet alleen het aantal posts maar ook de inhoud en kwaliteit een goed niveau te geven zodat dat weer andere deelnemers aantrekt.
En degene die ervaring heeft/had op andere fora: beter goed gejat dan slecht bedacht.

Nogmaals, als je het zo prima vindt: vergeet deze post.
Ben ook benieuwd naar reacties van anderen.

Bedankt voor je opmerking en om het forum levendiger te krijgen is een soort van stelling/thema wel een idee. Ook zullen we wat meer reclame moeten maken hier en daar anders weet men deze site natuurlijk ook niet te vinden.

Zoals Friend al schrijft zijn alle suggesties/opmerkingen hier welkom.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
02 juli 2014 11:23 #1376 door Friend
ArnoB,
Je hebt een perfect forum gemaakt, het werkt goed en het werkt snel.
Je hebt er tijd, energie en geld ingestopt.
Het is alleen jammer dat er zo weinig deelnemers zijn, zo weinig posts, zo weinig dynamiek.
Nu kan het zijn dat je het zo goed vindt. Je hebt na beursklets een platform gemaakt en wie iets kwijt wil die kan dat.

Als je wel een levendig forum wil zal er denk ik iets moeten gebeuren. Het lijkt wat dood te bloeden.
Nu moet je deze post op geen enkele wijze negatief opvatten en waar ik 'je' schrijf kan ik ook 'we' schrijven want als het de opzet is om er meer leven in te krijgen zal het vooral ook van de deelnemers moeten komen. Al is het wel handig dat één de lijnen uitzet.

Het zou mooi zijn als de deelnemers van nu met initiatieven kwamen.
Als ik iets mag noemen, ik heb het al eerder geschreven, zou een Thema of een Stelling aan het begin van elke dag al iets zijn. Actie geeft tenslotte reactie. Of het dagelijks/wekelijks voorspellen van de AEX slotprijs. Met een ranking daaraan gekoppeld.
Of bijvoorbeeld het per deelnemer kunnen inzetten van een mandje aandelen of indices, met ook een ranking.
Ik denk dat ieder (ook de gasten!) daar best ideeën over heeft.
Misschien dat er suggesties zijn om niet alleen het aantal posts maar ook de inhoud en kwaliteit een goed niveau te geven zodat dat weer andere deelnemers aantrekt.
En degene die ervaring heeft/had op andere fora: beter goed gejat dan slecht bedacht.

Nogmaals, als je het zo prima vindt: vergeet deze post.
Ben ook benieuwd naar reacties van anderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ArnoB

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Friend
  • Friend's Profielfoto
02 juli 2014 10:55 #1375 door Syncophase

Linkerbaan schreef : stijgingsversnelling bij 414,68 is mogelijk nog een terugtestkandidaat, uur RSI weer hoog maar per saldo toch wel weer UPkabbelkracht in de markt

Kijken of 419.57 gehaald wordt.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Syncophase
  • Syncophase's Profielfoto
02 juli 2014 10:42 #1374 door Linkerbaan
stijgingsversnelling bij 414,68 is mogelijk nog een terugtestkandidaat, uur RSI weer hoog maar per saldo toch wel weer UPkabbelkracht in de markt

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
02 juli 2014 10:04 #1373 door ArnoB

Syncophase schreef : Kruipt voorlopig door.

Yep, geen enkel spoor van een beer te bekennen

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
02 juli 2014 09:53 #1372 door Syncophase

ArnoB schreef :

Linkerbaan schreef : mogguh
nu die 15 gap gedicht

Kunnen we weer een stapje terug richting 410 O:)

Kruipt voorlopig door.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Syncophase
  • Syncophase's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.537 seconden