Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

30 juni 2014 07:55 #1339 door Partimetrader
Goedemorgen

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Partimetrader
  • Partimetrader's Profielfoto
27 juni 2014 13:48 #1338 door Sunshine
en fijne vakantie, knakenpoetser...tot later :cheer:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Knakenpoetser

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
27 juni 2014 13:45 #1337 door Knakenpoetser
@LB: omdat je het had over een vrij mi discussie moest ik ineens denken aan een vrimibo.

Is het een idee om een keer met een aantal TT-ers af te spreken?

We hebben het er nog wel eens over.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
27 juni 2014 13:41 #1336 door Syncophase

Knakenpoetser schreef : Ik ga er mee stoppen voor een maandje. Ben begin augustus weer terug van vakantie.
Kijk misschien onderweg nog wel eens.

Fijne dag, weekend, vakantie etc.


Goede vakantie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Knakenpoetser

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Syncophase
  • Syncophase's Profielfoto
27 juni 2014 13:41 - 27 juni 2014 13:42 #1335 door Linkerbaan
ik gebruik slechts een paar indicators, allemaal op de grafiek en iedereen die goed kijkt, weet dat ze soms goed zitten en soms misleidend zijn, dus vandaar dat ik ze nooit voor 100% serieus neem

de correlatie kende ik voordat je nog een keer herhaalde dat je een indicator tot in detail moet kennen bwahaha
- ok, dit wordt een vrij mi discussie nu

wel heel goed punt aangehaald hiermee overigens

tja en doe het het zonder indicators maar op gevoel en patroonherkenning, nieuws en bv.... ook dat kan.

volgens mij is de grootste vijand voor een trader: emotie dus hebzucht, angst etc
ik heb wel eens vaker gepost; ga eens na hoe vaak je voor piet snot verlies heb genomen......ik denk bij de meesten 90% van de keren onterecht

Fijne vakantie Knaak!
Laatst bewerkt: 27 juni 2014 13:42 door Linkerbaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Knakenpoetser

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
27 juni 2014 13:40 #1334 door Knakenpoetser
Ik ga er mee stoppen voor een maandje. Ben begin augustus weer terug van vakantie.
Kijk misschien onderweg nog wel eens.

Fijne dag, weekend, vakantie etc.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
27 juni 2014 13:38 #1333 door Knakenpoetser

Syncophase schreef :

Knakenpoetser schreef : Sterker nog. Ik zie Nassim Taleb nog geen bakken geld verdienen met zijn kennis van de VIX :-)


Ik dacht dat-ie wel aardig gevuld was geraakt en daarna pas boeken ed ging doen. Hij moet toch wat met al die vrije tijd.


Dat zal ie ook wel zijn.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
27 juni 2014 13:37 - 27 juni 2014 13:37 #1332 door Syncophase

Knakenpoetser schreef : Sterker nog. Ik zie Nassim Taleb nog geen bakken geld verdienen met zijn kennis van de VIX :-)


Ik dacht dat-ie wel aardig gevuld was geraakt en daarna pas boeken ed ging doen. Hij moet toch wat met al die vrije tijd.
Laatst bewerkt: 27 juni 2014 13:37 door Syncophase.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Syncophase
  • Syncophase's Profielfoto
27 juni 2014 13:33 #1331 door Knakenpoetser

Syncophase schreef :

Knakenpoetser schreef : Ik lees vaak op diverse fora dat mensen het hebben over indicatoren om daar beslissingen op te baseren.
Ik ben geen TA man maar ik weet wel het e.e.a. van deze materie. Ik vraag me af als ik diverse posts lees of die mensen wel weten wat zo'n indicator zegt.
De VIX is daar een van.

Zeker voor de optiehandelaar van onmisbaar belang.


Duidelijk en ik deel je nieuwsgierigheid. Tegelijkertijd zie ik dat met verschillende systemen/technieken goede resultaten behaald worden. Mijn vermoeden is dat er, naast de kern eigenschappen ( kennis, ervaring, discipline, alertheid, handelingsbekwaamheid etc), in doorslaggevende mate sprake moet zijn van specifieke aanleg/talent en dat de set-up daarop afgestemd wordt. De (getrainde) gebruiker filtert de voor hem nuttige info, een ander ervaart hoofdzakelijk ruis.


Sterker nog. Ik zie Nassim Taleb nog geen bakken geld verdienen met zijn kennis van de VIX :-)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
27 juni 2014 13:31 #1330 door Knakenpoetser

Linkerbaan schreef : Zo ook met de VIX. Is 11 laag? En als het omhoog schiet naar 15?

Da's nu juist het punt Knaak; zo serieus neem ik die vix helemaal niet, geen enkele indicator trouwens.
Ik kijk hooguit naar vix bij extremen, als iets wat ik voor een klein deel mee neem in overwegingen

En tegenstrijdig: Ik blijf bij mijn stelling dat je in ieder geval moet weten wat een indicator is eer je hem kan gebruiken. ,je gaat je toch niet in iets gedetailleerd verdiepen waarvan ''aangetoond'' wordt dat er een correlatie van 0,078 is.


Goed punt. Maar die correlatie kende je nog niet :-)

De VIX is wel de belangrijkste parameter om tot een optiepremie te komen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
27 juni 2014 13:30 #1329 door Syncophase

Knakenpoetser schreef : Ik lees vaak op diverse fora dat mensen het hebben over indicatoren om daar beslissingen op te baseren.
Ik ben geen TA man maar ik weet wel het e.e.a. van deze materie. Ik vraag me af als ik diverse posts lees of die mensen wel weten wat zo'n indicator zegt.
De VIX is daar een van.

Zeker voor de optiehandelaar van onmisbaar belang.


Duidelijk en ik deel je nieuwsgierigheid. Tegelijkertijd zie ik dat met verschillende systemen/technieken goede resultaten behaald worden. Mijn vermoeden is dat er, naast de kern eigenschappen ( kennis, ervaring, discipline, alertheid, handelingsbekwaamheid etc), in doorslaggevende mate sprake moet zijn van specifieke aanleg/talent en dat de set-up daarop afgestemd wordt. De (getrainde) gebruiker filtert de voor hem nuttige info, een ander ervaart hoofdzakelijk ruis.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Syncophase
  • Syncophase's Profielfoto
27 juni 2014 13:27 #1328 door Linkerbaan
Zo ook met de VIX. Is 11 laag? En als het omhoog schiet naar 15?

Da's nu juist het punt Knaak; zo serieus neem ik die vix helemaal niet, geen enkele indicator trouwens.
Ik kijk hooguit naar vix bij extremen, als iets wat ik voor een klein deel mee neem in overwegingen

En tegenstrijdig: Ik blijf bij mijn stelling dat je in ieder geval moet weten wat een indicator is eer je hem kan gebruiken. ,je gaat je toch niet in iets gedetailleerd verdiepen waarvan ''aangetoond'' wordt dat er een correlatie van 0,078 is.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
27 juni 2014 13:13 - 27 juni 2014 13:22 #1327 door Knakenpoetser

Linkerbaan schreef : Maar is daar een stijging van de VIX een gevolg of een oorzaak van de daling op bijv. SP500?

@Knakenpoetser, indicatoren zijn volgend, geven geschiedenis aan.
Maar bij sommige indicatoren kun je mogelijk uitgaan van grenzen zoals bij een elastiek wat uitgerekt is, bij de vix is vaak de 10 - 12 zone een onderkant.
die correlatie met SP is 0,078; tja wat bedoelt men hiermee?
Hoe dan ook, als we zo alles uit gaan spitten, in dit geval TA dingetjes, dan kan je overal enorme kanttekeningen bij zetten.

Neem nu een oscillerende indicator zoals Dynamic TRIX of Dynamic RSI.
Als ie aan de onderkant is, ga je long en als ie aan de bovenkant is, ga je short. Op wat voor timeframe ook.
Wanneer ga je voor gaas? Bij divergentie. Nu heb ik erg lang gebacktest en het blijkt dat als je telkens op de volgende topjes bijkoopt, je uiteindelijk mixpositie altijd weer goedkomt. Als je met wat ervaring en gevoel de meest ongunstige topjes weet over te slaan, bijv door andere indicators ernaast te gerbuiken, is dat je winst. Wat heb je nodig? Geduld en een buffer.
Kan dit ook foutgaan? YES. Overigens zie ik andere ook wel eens koersdoelen berekenen adhv divergentie.

Maar de niet TAers, ik hoop dat die een goed beursgevoel hebben of sterke FA maken.


Nou wat zegt correlatie 0,078? Dat er dus blijkbaar geen correlatie is.
Ik ga er ook niet van uit dat er indicatoren zijn die een 100% garantie geven. Natuurlijk zijn die er niet. Maar het gaat erom hoe groot schat jij de kans in dat jouw koersdoel wordt gehaald. En wat is het risico wat je erbij loopt.

Wat in het verleden is gebeurt kan een richtlijn zijn voor de toekomst. Maar er kan ook een nieuw normaal zijn gevormd.

Ik haal vaak de analogie aan met het weer/klimaat aan.
De gemiddelde temperatuur in Nederland was tussen 1950 en 1980 bijv. 15 graden. In het tijdvak 1980 tot 2010 is dat al 16 graden.
Wat is nu de gemiddelde temperatuur in Nederland?

Zo ook met de VIX. Is 11 laag? En als het omhoog schiet naar 15?


Ik blijf bij mijn stelling dat je in ieder geval moet weten wat een indicator is eer je hem kan gebruiken.
Het feit dat in het verleden de beurs een bepaalde kant opging bij een lage VIX wil niet zeggen dat dat nu weer zo is.
Hiermee komen we op de zwarte zwaan.

De kalkoen zie ieder ochtend de boer aankomen en wat gebeurt er: hij geeft voer.
Dat gaat zo het hele jaar door tot het de dag voor Thanksgivings is.
Nu komt weer de boer aanlopen. Ah, denk de kalkoen: weer voer.
Maar nu komt de boer met hele andere bedoelingen.
Laatst bewerkt: 27 juni 2014 13:22 door Knakenpoetser.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
27 juni 2014 13:04 #1326 door Linkerbaan
Maar is daar een stijging van de VIX een gevolg of een oorzaak van de daling op bijv. SP500?

@Knakenpoetser, indicatoren zijn volgend, geven geschiedenis aan.
Maar bij sommige indicatoren kun je mogelijk uitgaan van grenzen zoals bij een elastiek wat uitgerekt is, bij de vix is vaak de 10 - 12 zone een onderkant.
die correlatie met SP is 0,078; tja wat bedoelt men hiermee?
Hoe dan ook, als we zo alles uit gaan spitten, in dit geval TA dingetjes, dan kan je overal enorme kanttekeningen bij zetten.

Neem nu een oscillerende indicator zoals Dynamic TRIX of Dynamic RSI.
Als ie aan de onderkant is, ga je long en als ie aan de bovenkant is, ga je short. Op wat voor timeframe ook.
Wanneer ga je voor gaas? Bij divergentie. Nu heb ik erg lang gebacktest en het blijkt dat als je telkens op de volgende topjes bijkoopt, je uiteindelijk mixpositie altijd weer goedkomt. Als je met wat ervaring en gevoel de meest ongunstige topjes weet over te slaan, bijv door andere indicators ernaast te gerbuiken, is dat je winst. Wat heb je nodig? Geduld en een buffer.
Kan dit ook foutgaan? YES. Overigens zie ik andere ook wel eens koersdoelen berekenen adhv divergentie.

Maar de niet TAers, ik hoop dat die een goed beursgevoel hebben of sterke FA maken.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
27 juni 2014 13:01 #1325 door Sunshine

Knakenpoetser schreef : The correlation of the VIX to the S&P 500 is 0.078. This isn't all that great over the long term as many have already pointed out.


De vraag is wat als je er extra voorwaarden aan verbindt, wat is dan de correlatie waarde , eventueel met indicatoren en , maar zoals Linkerbaan zei vix voor hem een extra waarschuwing om alert te zijn.

Ik geloof dat een correlatie 1 op 1 zonder extra voorwaarden vaak aantoont dat er geen correlatie is.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Sunshine
  • Sunshine's Profielfoto
27 juni 2014 12:36 #1324 door Knakenpoetser

Syncophase schreef :

Knakenpoetser schreef : The correlation of the VIX to the S&P 500 is 0.078. This isn't all that great over the long term as many have already pointed out.

That's settled then.
Maar waar wil je heen met de discussie? Nassim Taleb is van zo'n statuur, daar moet je wel kennis van nemen, of je het nou met 'm eens bent of niet. ( De man is "out of my league", als je z'n academische en professionele carrière beschouwd)


Het gaat niet om Nassim Taleb maar toevalig kwam ik zijn artikel tegen.
Ik dacht ik gooi er een discussie tegenaan om e.e.a. hier "op te spicen" .

Waar ik naar toe wil?

Ik lees vaak op diverse fora dat mensen het hebben over indicatoren om daar beslissingen op te baseren.
Ik ben geen TA man maar ik weet wel het e.e.a. van deze materie. Ik vraag me af als ik diverse posts lees of die mensen wel weten wat zo'n indicator zegt.
De VIX is daar een van.

Zeker voor de optiehandelaar van onmisbaar belang.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.527 seconden