Day Trading
Linkerbaan schreef :
Knakenpoetser schreef : Ik wil een discussie stelling poneren:
We Don't Quite Know What We are Talking About When We Talk About Volatility. (Nassim Taleb)
Om te beginnen simpel gezegd: Wat betekent het als de VIX 10 aangeeft? Wat wil dat zeggen?
Goedesmorgens
Tja de vix, zo is er nix waar je 100% garantie op krijgt
Gaps, vix, oversold, spike up of down, bollinger band, ik hoef de achtergrond van al die dingen niet precies te weten.
Bij vix 10% wordt de kans groter op beursjes down, is voor mij genoeg
Maar vanwaar het idee dat met VIX 10 de beurzen op het punt staan om te dalen? Dat zegt de VIX niet.
Hoe is/wordt de VIX berekend? Historische Volatility of implied?
Als je de achtergronden niet kent, waar baseer je dan je verwachting op?
Zwarte zwanen? Nou idd het gaat ook over zwarte zwanen want VIX houdt bijv. geen rekening met fat tails etc.
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Knakenpoetser
ga voorlopig ook maar even afwezig zijn.
Groetjes
- C49
Echter vermoed dat we vandaag nog 1.3650/60 gaan zien in EURUSD.
- C49
oops. was alles of niets. niets dus. BE uitgestopt
- Gompie
Oei, ik heb niet zo'n klik met z'n werk, ben ook geen econoom. Mate van dis-georganiseerdheid van dynamische systemen, entropie, spreekt me meer aan.Knakenpoetser schreef : Ik wil een discussie stelling poneren:
We Don't Quite Know What We are Talking About When We Talk About Volatility. (Nassim Taleb)
Edit: Sorry, dacht dat je over "Zwarte zwanen" en z'n vervolg wou hebben. Vix 10 uit m'n hoofd, verwachting dat index komende periode minder dan approx 2.8% beweegt (op of neer).
- Syncophase
Knakenpoetser schreef : Ik wil een discussie stelling poneren:
Om te beginnen simpel gezegd: Wat betekent het als de VIX 10 aangeeft? Wat wil dat zeggen?
Goedesmorgens
Tja de vix, zo is er nix waar je 100% garantie op krijgt
Gaps, vix, oversold, spike up of down, bollinger band, ik hoef de achtergrond van al die dingen niet precies te weten.
Bij vix 10% wordt de kans groter op beursjes down, is voor mij genoeg
- johan
- Knakenpoetser
- Knakenpoetser
- Knakenpoetser
- Partimetrader
- ArnoB
ArnoB schreef :
We zullen zien, maar na deze beweging van vandaag zal het wel dobberen worden morgenGreedAndFear.eu schreef : Het is inderdaad een behoorlijk herstel ook voor de S&P/ES maar het moet van ver komen. Voor vandaag was ik bullish , en misschien eindigen we zelfs nog wel in het groen. Maar zoals het er nu uit ziet, staat mijn signaal voor morgen toch (eerst) weer op bearish.
Tja, ik kan er verder weinig van zeggen, in elk geval is er niet veel zenuwachtigheid te bespeuren. Elke dag zo'n 0,2% omhoog dobberen is eigenlijk prima (en dan uiteraard wel de discipline hebben niet telkens short te willen gaan).
Zigo schreef : Even een Update.
Bijlage niet gevonden
Dus target is rond de 380 in september? Zo ver kan ik niet vooruit kijken hoor, ik heb al moeite met één dag vooruit kijken
We zullen zien, maar na deze beweging van vandaag zal het wel dobberen worden morgenGreedAndFear.eu schreef : Het is inderdaad een behoorlijk herstel ook voor de S&P/ES maar het moet van ver komen. Voor vandaag was ik bullish , en misschien eindigen we zelfs nog wel in het groen. Maar zoals het er nu uit ziet, staat mijn signaal voor morgen toch (eerst) weer op bearish.
- ArnoB
Bijlage niet gevonden
- Zigo