Day Trading
zo moeilijk is het allemaal niet hoor. En stapgrootte 10 is maar een voorbeeld. Je kan ook 20 nemen en verdubbelen moet je ook niet te letterlijk nemen. Je kan dat ook fractioneel doen.
En dan ben ik in mijn voorbeeld uitgeggaan van FTI's. Je kan ook kleinere futures nemen.
Of een contra trade opzetten om de margin requirements op 0 uit te laten komen.
Dit systeem werkt vlekkeloos voor mij. Doe maar eens een backtest alleen al op de AEX en de laatste maanden.
Key issue is dat niets in een streep gaat. Niet van 500 naar 450 en niet van 500 naar 550. Je hebt allerlei retracements tussendoor. Als je eenmaal je parameters goed hebt staan gaat het vanzelf.
Groet,
Fluxtrader
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Fluxtrader
-
- gretsch
-
ik hoop alleen niet dat ie net in 2000 of 2008 begon

- Bakstenen
-
Inderdaad er zit een fout in de berekeningen. Heb ondertussen de Spreadsheet al weggedaan, kan hem daarom niet meer reconstrueren.
Maar snel een nieuwe gemaakt en hopelijk de goeie. Theoretisch klopt het wel wat Fuxtrader zegt maar er zijn er weinige, die dit volhouden. Aan de andere kant is het onwaarschijnlijk dat je geen Retracement krijgt voor niveau 5.
- Zigo
-
Je begint op 500 dan gaat de index naar 490 daar koopt die er weer 2 bij dan zit die gemid op 493 (gewoon het verlies door 3 delen) bij 480 koopt die er weer 2 bij dan zit die gemid op 485 en volgens mij zit hij op 400 met 21 FTI scheef op gemid 422SimonF schreef :
Fluxtrader schreef : Stel je gaat long op 500 en je stelt je stap in op 10 punten en we gaan nasr de 400 dan heb je natuurlijk een heel groot verlies. Maar heel dat verlies is goedgemaakt als je weer stijgt nasr 410
Ik begrijp het toch nog niet, als je op 500 begint en je verliest 10 op 490 dan moet je op 490 2 eenheden hebben om als
je teruggaat naar 500 een winst te hebben van 10( 20-10=10).Als je niet naar 500 gaat maar naar 480 is je verlies
30. Dan moet je 4 eenheden hebben om bij winst van 40 het verlies van 30 te compenseren.Ik noem dit
toch verdubbelen.
Als ik dit juist zie dan heb je op de 400 1024 eenheden nodig.
- Bakstenen
-
Ik zag de werkwijze van flexwerker en het klopt wat die laat weten uiteraard gaan we nooit in een streep 100 punten lager en als je gewoon altijd long blijft gaan zit je altijd goed kijk maar naar de pensioen fondsen die kopen elke maand ongeacht de toestand in de wereld op de lange termijn grafieken zijn de jaren 1929 en 1987 gewoon een rimpeling in de grafiek.
Ik heb eens een programma in Ninja geschreven om op een bepaalde tijd long te gaan en bij x winst te verkopen dus ik kocht en gaf gelijk de verkoop in je moet uiteraard soms veel margin hebben maar uit mijn hoofd op de DAX was er maar 1 trade die max 500 in de min stond .
Alleen dit is niets voor "gewone"mensen want met FDax wordt het toch 500 x 18000 euro margin
- Bakstenen
-
Zigo schreef : Is kwestie van voldoende marge te hebben
van 500 naar 400 in stappen van 10 = 2^10 = 2*2*2*2*2*2*2*2*2*2= 1024
500 1
490 2
480 4
470 8
......
Totaal = 2048-1= 2047
Zie bijlage voor mini contracten.
Fluxtrader schreef : Stel je gaat long op 500 en je stelt je stap in op 10 punten en we gaan nasr de 400 dan heb je natuurlijk een heel groot verlies. Maar heel dat verlies is goedgemaakt als je weer stijgt nasr 410
Beste Zigo,
Fluxtrader begrijp ik niet,maar jouw berekeningen ook niet, ik zou hier toch nog even naar kijken.
- SimonF
-
Fluxtrader moet wel een heel sterk verhaal hebben om zicht hieruit te kletsen
vindt het wel lachwekkend allemaal
Zigo schreef : Is kwestie van voldoende marge te hebben
500 1
490 2
480 4
470 8
......
Totaal = 2048-1= 2047
- gretsch
-
500 1
490 2
480 4
470 8
......
Totaal = 2048-1= 2047
- Zigo
-

bubbeltrader schreef : Het spelletje rond 2095,5 gaat nog steeds door...
straks eerst een tikkie omhoog? 2099 en/of 2015??
- bubbeltrader
-
Ik begrijp het toch nog niet, als je op 500 begint en je verliest 10 op 490 dan moet je op 490 2 eenheden hebben om als
je teruggaat naar 500 een winst te hebben van 10( 20-10=10).Als je niet naar 500 gaat maar naar 480 is je verlies
30. Dan moet je 4 eenheden hebben om bij winst van 40 het verlies van 30 te compenseren.Ik noem dit
toch verdubbelen.
Als ik dit juist zie dan heb je op de 400 1024 eenheden nodig.
- SimonF
-
Sorry, maar die logica ontgaat mij. Als je de gehele weg naar beneden om de 10 punten 1 future koopt dan zit je nog steeds met een flinke min?Fluxtrader schreef : Stel je gaat long op 500 en je stelt je stap in op 10 punten en we gaan nasr de 400 dan heb je natuurlijk een heel groot verlies. Maar heel dat verlies is goedgemaakt als je weer stijgt nasr 410
- ArnoB
-
- Fluxtrader
-
Fluxtrader schreef : volgens mij ontgaat je de essentie. Ik hoef niet te dubbelen om weer op winst te komen. Ongeacht hoe veel ik op verlies sta ik hoef maar 1 stap de juiste kant op om weer op winst te komen.
Je hebt gelijk, ik zat te denken aan het martingale systeem bij roulette.
- SimonF
-
- Fluxtrader
-