Day Trading
DAX is lastig te traden de laatste tijd,enorm zenuwachtig en elke stijging werd verkocht ,al een paar dagen dat ik wat punten heb en met de volgende trade ze weer kwijt ben ,nu stop ik maar als ik denk dat ik weet te eten hebArnoB schreef : Pfff, was boven de 9160 long gegaan en netjes stop meegetrokken, dus weer uitgestopt.
Mijn voorkeur gaat uit voor een uitbraak naar boven bij de DAX, maar het gaat verdomd lastig pfff
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- Bakstenen
Knakenpoetser schreef :
Fred schreef :
Knakenpoetser schreef : Op beursklets werd altijd gezegd: sluit de beurs op day high, dan is de volgende opening in 95% van de gevallen hoger.
Zou kunnen, maar heeft iemand even de moeite genomen om te controleren?
Gebeurt op de dow wel vaak, op de aex minder voor zover ik het gezien heb. Komt misschien ook omdat de dow vrijwel nooit met een gap opent.
Weer een guitig dagje Fred?
ca va, paar dingetjes doorgerold.
- Fred
De gemaakte trades zijn telkens op speeders.
De gegevens kunnen ook ingevuld worden voor de opzet van bv.Strangles
- Zigo
De bedoeling is het onderste gap te traden (licht blauwe pijl). Wat ook gebeurde.Bakstenen schreef :
oke, die doe ik nietZigo schreef :
Zet de 144 seconden (2 min 24 sec)frame op de Cac-40 en de AEX. Dan zijn er 10 tot 15 gaps per dag die wel of niet direct worden gesloten.Bakstenen schreef : @Zigo
ik heb de FDAX even in een 987 sec time frame gezet, maar op de dag krijg je weinig of geen gaps of worden gelijk gesloten, bij opening zijn er wel gaps.
Maar zoals altijd met traden je kan nog zoveel zien maar wanneer weet je dat de koers daarheen gaat
De trade was tussen de rode en groene verticale stippellijn.
- Zigo
ArnoB schreef : Pfff, was boven de 9160 long gegaan en netjes stop meegetrokken, dus weer uitgestopt.
Mijn voorkeur gaat uit voor een uitbraak naar boven bij de DAX, maar het gaat verdomd lastig pfff
DAX is niet guitig vandaag. Vanmorgen wel m''n target gehaald. Alles of niets voor 30 CFD pips. Duurde lang.
- Gompie
- ArnoB
Fred schreef :
Knakenpoetser schreef : Op beursklets werd altijd gezegd: sluit de beurs op day high, dan is de volgende opening in 95% van de gevallen hoger.
Gebeurt op de dow wel vaak, op de aex minder voor zover ik het gezien heb. Komt misschien ook omdat de dow vrijwel nooit met een gap opent.
Weer een guitig dagje Fred?
- Knakenpoetser
oke, die doe ik nietZigo schreef :
Zet de 144 seconden (2 min 24 sec)frame op de Cac-40 en de AEX. Dan zijn er 10 tot 15 gaps per dag die wel of niet direct worden gesloten.Bakstenen schreef : @Zigo
ik heb de FDAX even in een 987 sec time frame gezet, maar op de dag krijg je weinig of geen gaps of worden gelijk gesloten, bij opening zijn er wel gaps.
Maar zoals altijd met traden je kan nog zoveel zien maar wanneer weet je dat de koers daarheen gaat
- Bakstenen
- Fred
- Knakenpoetser
- Knakenpoetser
Zigo schreef :
Ik spreek niet over minuut maar over seconden bv. een 987 seconden grafiek (16min 27sec).Knakenpoetser schreef :
Zigo schreef :
In de statistiek is >98% een uitzonderlijke zekerheid.Knakenpoetser schreef :
Zigo schreef :
Bij gap trading hangt volgens mij alles af van welk tijdsframe je gebruikt. Veronderstel dat de statistieken die je opgeeft deze zijn van de daggrafieken.GreedAndFear.eu schreef :
ArnoB schreef : Goedemorgen de DAX kent een zeer vriendelijke opening vandaag, ik ga proberen vandaag een long op te pakken.
De AEX heeft het gap niet gedicht en verwacht toch eigenlijk wel dat dit gebeurd, maar misschien pas na deze correctie omhoog (vanaf volgende week dus )
Over gaps is al heel wat geschreven, dit waren de statistieken waar ik op uit kwam:
26% of upward gaps are closed the next session.
31% of downward gaps are closed the next session.
50% of upward gaps are closed in 4 days
After 10 days 63% of upward gaps are closed.
50% of downward gaps are closed in 3 days.
After 10 days 76% of downward gaps are closed.
Gap closing has a bullish bias.
www.greedandfear.eu/trading/market-psychology/1143-mind-the-gap
Onderaan staan de resultaten voor de aex. De gap op de aex is van 3 dagen geleden, dus vandaag is de kans nog steeds minder dan 50% dat deze gesloten wordt.
In oktober vorig jaar heb hierover een kort onderzoek gedaan en heb een tijdsframe gevonden waarbij op een week 82 gaps werden gemaakt (evenredig verdeeld) waarvan er 81 werden gesloten. Uiteraard zijn deze niet allemaal te traden.
Maar die zekerheid heb je pas achteraf. Dus in hoeverre kan je er op handelen. Hoever gaat ie eerst nog de verkeerde kant op etc.
...en natuurlijk weet ik dat je nergens zeker van kan zijn. Maar dat vind ik een dooddoener.
Daar heb jij weer gelijk in.
Blijft over: hoeveel is daarvan te traden en wat levert het op.
Voorbeeld: op de minuut zal je heel wat gaps hebben. Maar het merendeel zal daarvan niet te traden zijn omdat ze binnen de spread vallen.
Wat speciaal is aan dit soort timeframes is dat dit geen gestructureerde openingen van de candles geeft. Zo is bv. de 144 seconden grafiek (2 min 24sec) deze geeft slechts één keer per vijf candles een opening op de afgeronde minuut. De gaps van deze grafiek worden meer dan 95% gesloten. Als je dus wacht tot deze voldoende buiten de spread valt, kan je hierop traden.
Hoe dan ook. Er zijn veel beurswijshedenwaar je van af moet vragen of ze echt waar zijn. Wie heeft het onderzocht? En dan nog kan en ga je er op traden?
- Knakenpoetser
- Knakenpoetser
- Zigo
- Bakstenen
Ik spreek niet over minuut maar over seconden bv. een 987 seconden grafiek (16min 27sec).Knakenpoetser schreef :
Zigo schreef :
In de statistiek is >98% een uitzonderlijke zekerheid.Knakenpoetser schreef :
Zigo schreef :
Bij gap trading hangt volgens mij alles af van welk tijdsframe je gebruikt. Veronderstel dat de statistieken die je opgeeft deze zijn van de daggrafieken.GreedAndFear.eu schreef :
ArnoB schreef : Goedemorgen de DAX kent een zeer vriendelijke opening vandaag, ik ga proberen vandaag een long op te pakken.
De AEX heeft het gap niet gedicht en verwacht toch eigenlijk wel dat dit gebeurd, maar misschien pas na deze correctie omhoog (vanaf volgende week dus )
Over gaps is al heel wat geschreven, dit waren de statistieken waar ik op uit kwam:
26% of upward gaps are closed the next session.
31% of downward gaps are closed the next session.
50% of upward gaps are closed in 4 days
After 10 days 63% of upward gaps are closed.
50% of downward gaps are closed in 3 days.
After 10 days 76% of downward gaps are closed.
Gap closing has a bullish bias.
www.greedandfear.eu/trading/market-psychology/1143-mind-the-gap
Onderaan staan de resultaten voor de aex. De gap op de aex is van 3 dagen geleden, dus vandaag is de kans nog steeds minder dan 50% dat deze gesloten wordt.
In oktober vorig jaar heb hierover een kort onderzoek gedaan en heb een tijdsframe gevonden waarbij op een week 82 gaps werden gemaakt (evenredig verdeeld) waarvan er 81 werden gesloten. Uiteraard zijn deze niet allemaal te traden.
Maar die zekerheid heb je pas achteraf. Dus in hoeverre kan je er op handelen. Hoever gaat ie eerst nog de verkeerde kant op etc.
...en natuurlijk weet ik dat je nergens zeker van kan zijn. Maar dat vind ik een dooddoener.
Daar heb jij weer gelijk in.
Blijft over: hoeveel is daarvan te traden en wat levert het op.
Voorbeeld: op de minuut zal je heel wat gaps hebben. Maar het merendeel zal daarvan niet te traden zijn omdat ze binnen de spread vallen.
Wat speciaal is aan dit soort timeframes is dat dit geen gestructureerde openingen van de candles geeft. Zo is bv. de 144 seconden grafiek (2 min 24sec) deze geeft slechts één keer per vijf candles een opening op de afgeronde minuut. De gaps van deze grafiek worden meer dan 95% gesloten. Als je dus wacht tot deze voldoende buiten de spread valt, kan je hierop traden.
- Zigo