Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

17 juni 2014 15:38 #954 door Syncophase

GreedAndFear.eu schreef : ... Let wel op welk type tracker je kiest (fysieke of synthetische replicatie) en of ze weer worden uitgeleend. Soms betekent dat extra risico, en dat is prima, zolang je daar ook maar profijt van hebt ;-)

Just my 2 cents ;-)


Slim. Fysieke replicatie is fiscaal gezien wel zo handig, zoals Think AEX UCITS ETF. Groet.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Syncophase
  • Syncophase's Profielfoto
17 juni 2014 15:31 #953 door Charles

ArnoB schreef :

GreedAndFear.eu schreef : Tja, wat kun je ermee hè? Veel mensen storten zich volledig op alle macro data die ze maar kunnen krijgen, maar of je er ook echt wat aan hebt...... Mijn inschatting is van niet, maar ieder z´n methode. Volgens mij sta je dan steeds weer op het verkeerde been omdat de markt 'niet logisch' is (wat het op z'n eigen manier uiteraard wel is). Het enige dat je soms weet is dat macro data de markt even laat stuiteren.

Met de data op zich kun je geen posities opnemen, want de ene maal is het al "ingeprijst" en een andere keer zorgen ze voor de trigger.
Je ziet inderdaad wel vaak VC = NC, maar ook dat is lastig op in te spelen.


wat is vc=nc?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Charles
  • Charles's Profielfoto
17 juni 2014 15:29 #952 door Fred

Knakenpoetser schreef : Opnieuw goede middag.


Eensgelijks

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Fred
  • Fred's Profielfoto
17 juni 2014 15:26 #951 door Knakenpoetser
Opnieuw goede middag.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Knakenpoetser
  • Knakenpoetser's Profielfoto
17 juni 2014 15:25 #950 door GreedAndFear.eu

ArnoB schreef :

GreedAndFear.eu schreef : Naast de actieve daghandel beleg ik ook lange termijn in trackers/etf en dat is toch eigenlijk ook wel een heel mooie, kostenefficiente en rustige manier van vermogen opbouwen. Posities opbouwen doe ik dan door elke periode (maand of kwartaal) een vast bedrag bij te storten (dus niet een vast aantal aandelen!) en als het totaal eenmaal op nivo is ga ik elke periode (kwartaal of jaar) dit nivo handhaven door af te romen (bij positieve koersontwikkeling) of door bij te storten totdat het gewenste nivo weer is bereikt (bij koersverlies). Je blootstelling aan risico is daarmee elke keer weer hersteld naar een nivo dat je als verantwoord beschouwt. En verder gewoon elk kwartaal je dividend opstrijken natuurlijk, en dat alleen is al beter dan een top-spaarrekening.

Dit opbouwen en handhaven doe ik voor een wereldwijde aandelen-index, maar net zo makkelijk doe je dit voor iets anders. Als je twee 'tegengestelde' assets heb kun je wat je afroomt bij de één weer storten in de ander en andersom. Let wel op welk type tracker je kiest (fysieke of synthetische replicatie) en of ze weer worden uitgeleend. Soms betekent dat extra risico, en dat is prima, zolang je daar ook maar profijt van hebt ;-)

Just my 2 cents ;-)

Welke ETF's handel je dan ondermeer in? S&P500 ?


Symbol TGET van Think Capital, deze volgt een wereldwijde aandelen-index. Extra voordeel, dit is een Nederlandse aanbieder dus je kunt de dividend belasting verrekenen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
17 juni 2014 15:01 #949 door Fred
Zo weer verder down denkt BV.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Fred
  • Fred's Profielfoto
17 juni 2014 15:01 #948 door Fred

GreedAndFear.eu schreef :

ArnoB schreef : Woningbouw in de VS minder als verwacht:

17-6-2014 14:30 *VS woningbouw apr bijgesteld naar +12,7% van +13,2%
17-6-2014 14:30 *VS bouwvergunningen mei -6,4% naar 0,991 mln
17-6-2014 14:30 *VS woningbouw mei -6,5% naar 1,001 mln; verwachting was -3,7%
17-6-2014 14:30 *VS gemiddelde wekelijkse inkomsten mei -0,1%
17-6-2014 14:30 *VS inflatie mei energie +0,9%; voedsel +0,5%
17-6-2014 14:30 *VS kerninflatie mei +0,3%; verwachting was +0,2%
17-6-2014 14:30 *VS inflatie mei +0,4%; verwachting was +0,2%


Tja, wat kun je ermee hè? Veel mensen storten zich volledig op alle macro data die ze maar kunnen krijgen, maar of je er ook echt wat aan hebt...... Mijn inschatting is van niet, maar ieder z´n methode. Volgens mij sta je dan steeds weer op het verkeerde been omdat de markt 'niet logisch' is (wat het op z'n eigen manier uiteraard wel is). Het enige dat je soms weet is dat macro data de markt even laat stuiteren.


Precies. ;)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Fred
  • Fred's Profielfoto
17 juni 2014 14:57 #947 door ArnoB

GreedAndFear.eu schreef : Naast de actieve daghandel beleg ik ook lange termijn in trackers/etf en dat is toch eigenlijk ook wel een heel mooie, kostenefficiente en rustige manier van vermogen opbouwen. Posities opbouwen doe ik dan door elke periode (maand of kwartaal) een vast bedrag bij te storten (dus niet een vast aantal aandelen!) en als het totaal eenmaal op nivo is ga ik elke periode (kwartaal of jaar) dit nivo handhaven door af te romen (bij positieve koersontwikkeling) of door bij te storten totdat het gewenste nivo weer is bereikt (bij koersverlies). Je blootstelling aan risico is daarmee elke keer weer hersteld naar een nivo dat je als verantwoord beschouwt. En verder gewoon elk kwartaal je dividend opstrijken natuurlijk, en dat alleen is al beter dan een top-spaarrekening.

Dit opbouwen en handhaven doe ik voor een wereldwijde aandelen-index, maar net zo makkelijk doe je dit voor iets anders. Als je twee 'tegengestelde' assets heb kun je wat je afroomt bij de één weer storten in de ander en andersom. Let wel op welk type tracker je kiest (fysieke of synthetische replicatie) en of ze weer worden uitgeleend. Soms betekent dat extra risico, en dat is prima, zolang je daar ook maar profijt van hebt ;-)

Just my 2 cents ;-)

Welke ETF's handel je dan ondermeer in? S&P500 ?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
17 juni 2014 14:54 #946 door ArnoB

GreedAndFear.eu schreef : Tja, wat kun je ermee hè? Veel mensen storten zich volledig op alle macro data die ze maar kunnen krijgen, maar of je er ook echt wat aan hebt...... Mijn inschatting is van niet, maar ieder z´n methode. Volgens mij sta je dan steeds weer op het verkeerde been omdat de markt 'niet logisch' is (wat het op z'n eigen manier uiteraard wel is). Het enige dat je soms weet is dat macro data de markt even laat stuiteren.

Met de data op zich kun je geen posities opnemen, want de ene maal is het al "ingeprijst" en een andere keer zorgen ze voor de trigger.
Je ziet inderdaad wel vaak VC = NC, maar ook dat is lastig op in te spelen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
17 juni 2014 14:51 #945 door GreedAndFear.eu

ArnoB schreef : Woningbouw in de VS minder als verwacht:

17-6-2014 14:30 *VS woningbouw apr bijgesteld naar +12,7% van +13,2%
17-6-2014 14:30 *VS bouwvergunningen mei -6,4% naar 0,991 mln
17-6-2014 14:30 *VS woningbouw mei -6,5% naar 1,001 mln; verwachting was -3,7%
17-6-2014 14:30 *VS gemiddelde wekelijkse inkomsten mei -0,1%
17-6-2014 14:30 *VS inflatie mei energie +0,9%; voedsel +0,5%
17-6-2014 14:30 *VS kerninflatie mei +0,3%; verwachting was +0,2%
17-6-2014 14:30 *VS inflatie mei +0,4%; verwachting was +0,2%


Tja, wat kun je ermee hè? Veel mensen storten zich volledig op alle macro data die ze maar kunnen krijgen, maar of je er ook echt wat aan hebt...... Mijn inschatting is van niet, maar ieder z´n methode. Volgens mij sta je dan steeds weer op het verkeerde been omdat de markt 'niet logisch' is (wat het op z'n eigen manier uiteraard wel is). Het enige dat je soms weet is dat macro data de markt even laat stuiteren.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
17 juni 2014 14:49 #944 door ArnoB
Verwacht DAX richting 9780, daar kan weer een flinke bounce omhoog optreden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
17 juni 2014 14:47 #943 door Fred
BV denkt we zo weer gaan zakken.... :huh:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Fred
  • Fred's Profielfoto
17 juni 2014 14:35 #942 door ArnoB
Woningbouw in de VS minder als verwacht:

17-6-2014 14:30 *VS woningbouw apr bijgesteld naar +12,7% van +13,2%
17-6-2014 14:30 *VS bouwvergunningen mei -6,4% naar 0,991 mln
17-6-2014 14:30 *VS woningbouw mei -6,5% naar 1,001 mln; verwachting was -3,7%
17-6-2014 14:30 *VS gemiddelde wekelijkse inkomsten mei -0,1%
17-6-2014 14:30 *VS inflatie mei energie +0,9%; voedsel +0,5%
17-6-2014 14:30 *VS kerninflatie mei +0,3%; verwachting was +0,2%
17-6-2014 14:30 *VS inflatie mei +0,4%; verwachting was +0,2%

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
17 juni 2014 14:34 #941 door Fred

Fred schreef :

India schreef :

Fred schreef : Heb je je putjes India???

Nee, ik heb me aan mijn plan gehouden. Was trouwens slecht plan. Gewoon een TS kopen is simpeler en tijdswaarde loopt er minder snel uit. Dus aangepast plan: bij 414,05 (was 415,5) men kope TS AEX 420.3 a 1,50. Max. verlies 300 euro.

Beter plan he?


Maar heb je het ook gedaan? D.w.z. dat plan in werkelijkheid uitgevoerd?


Dat aangepaste plan bedoel ik.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Fred
  • Fred's Profielfoto
17 juni 2014 14:27 #940 door Fred

India schreef :

Fred schreef : Heb je je putjes India???

Nee, ik heb me aan mijn plan gehouden. Was trouwens slecht plan. Gewoon een TS kopen is simpeler en tijdswaarde loopt er minder snel uit. Dus aangepast plan: bij 414,05 (was 415,5) men kope TS AEX 420.3 a 1,50. Max. verlies 300 euro.

Beter plan he?


Maar heb je het ook gedaan? D.w.z. dat plan in werkelijkheid uitgevoerd?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Fred
  • Fred's Profielfoto
17 juni 2014 14:23 #939 door GreedAndFear.eu
Naast de actieve daghandel beleg ik ook lange termijn in trackers/etf en dat is toch eigenlijk ook wel een heel mooie, kostenefficiente en rustige manier van vermogen opbouwen. Posities opbouwen doe ik dan door elke periode (maand of kwartaal) een vast bedrag bij te storten (dus niet een vast aantal aandelen!) en als het totaal eenmaal op nivo is ga ik elke periode (kwartaal of jaar) dit nivo handhaven door af te romen (bij positieve koersontwikkeling) of door bij te storten totdat het gewenste nivo weer is bereikt (bij koersverlies). Je blootstelling aan risico is daarmee elke keer weer hersteld naar een nivo dat je als verantwoord beschouwt. En verder gewoon elk kwartaal je dividend opstrijken natuurlijk, en dat alleen is al beter dan een top-spaarrekening.

Dit opbouwen en handhaven doe ik voor een wereldwijde aandelen-index, maar net zo makkelijk doe je dit voor iets anders. Als je twee 'tegengestelde' assets heb kun je wat je afroomt bij de één weer storten in de ander en andersom. Let wel op welk type tracker je kiest (fysieke of synthetische replicatie) en of ze weer worden uitgeleend. Soms betekent dat extra risico, en dat is prima, zolang je daar ook maar profijt van hebt ;-)

Just my 2 cents ;-)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • GreedAndFear.eu
  • GreedAndFear.eu's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden