Day Trading
Zowel in de AEX als DAX staan er top candle formaties tegen de bovenste BB aan (dagbasis), nu kunnen we nog even terug omhoog (DAX +/- 9780) maar ik verwacht toch echt meer druk op de koersen vanaf nu.
Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.
- ArnoB
-
GreedAndFear.eu schreef :
Bakstenen schreef : bedankt Arno, ik blijf short zitten ziet er mooi uit voor mijn shorts
Dan zit ik aan de 'andere kant van de markt'Mijn indicator wordt na vandaag alleen maar meer bullish. Dus ondanks dat ik vandaag ben uitgestopt, blijf ik bullish voor morgen en 'moet' straks dus weer long gaan.
Ik verwacht ook weer eerst up? Ik denk dat op dit moment de ma`s lijdend zijn. De indicatoren geven te vaak mijn inziens valse signalen. Ben daar al een paar keer mee op mijn bek gegaan. Zolang de koers boven de 420 blijft is mijn inziens de trend nog steeds long? Ook ik ben gisteravond weer long gegaan? Uur eerst maar eens duidelijke lagere toppen en bodems? Koers zit nu op het uur in grijs gebied?
Wat me ook opvalt is dat er nagenoeg geen nieuwe speeders long bijkomen?
- Partimetrader
-
Bakstenen schreef : bedankt Arno, ik blijf short zitten ziet er mooi uit voor mijn shorts
Dan zit ik aan de 'andere kant van de markt'

- Bakstenen
-
- ArnoB
-
Nadeel is van" deze tijd "dat we dit nog niet mee hebben gemaakt ik bedoel een FED,ECB die rente onnatuurlijk laag houd ,dat het systeem eens gaat knakken gaat wel gebeuren omdat dit geen paard volhoud nu vandaag geeft de staat een coupon uit van 5 jaar tegen 0,25% kan je nagaan wat een rente voordeel dit oplevert maar ook voor problemen als dit stijgt naar normale proporties ,zelf geloof ik nog niet in een top die gezet is maar het broeit overal in de wereld .ArnoB schreef : Goedemorgen, terug van een weekje vakantie met prachtig weer.
McHugh geeft aan dat er vorige week 2 Hindenburg Omen signalen zijn afgegeven + nog eens divergentie in nieuwe toppen wat de kans groter maakt voor een crash en veel grotere vormen aanneemt dan 5 a 10%.
Dit wil niet zeggen dat dit meteen vandaag plaatsvind en we kunnen best nog een stapje hoger.
Zelf blijf ik erbij dat we werken aan een top voor jaren en de rede dat ik dat onder meer denk heeft te maken met de divergentie tussen de verschillende indices (sommige maken wel nieuwe toppen, andere niet). Daarnaast zitten we natuurlijk met een bak geld wat de economie is ingepompt en terug zal moeten vloeien, maar de situatie voor de "jan modaal" is niet veel verbeterd. De banken zijn er alleen maar beter van geworden (en de bonus vangers natuurlijk).
Dus als je een systeem heb met oude data van wat ook zit je wel scheef
- Bakstenen
-
- Bakstenen
-
Nadeel van sprinters is dat je elke dag x punten inlevert ,en met CFD betaal je wel rente maar weet niet hoeveel omdat ik nooit lang in de markt zitArnoB schreef :
Het is ook een proces van maanden, waarbij de een blijft hangen en de ander een piek maakt en het is ondoenlijk om precies de top te pakken. Vandaar dat ik langzaam posities opbouw voor langere tijd en met kleine bedragen probeer ik wat met CFD's en sprinters iets te doen.Linkerbaan schreef : het zou kunnen Arno
als je naar SP en DOW en Dax kijkt, hoe die doorgegaan zijn naar boven, altijd lastig te voorspellen of dat dan plotseling ophoudt of niet
- Bakstenen
-
www.marketwatch.com/story/gold-crashes-a...-for-good-2014-09-22
- ArnoB
-
ArnoB schreef :
Het is ook een proces van maanden, waarbij de een blijft hangen en de ander een piek maakt en het is ondoenlijk om precies de top te pakken. Vandaar dat ik langzaam posities opbouw voor langere tijd en met kleine bedragen probeer ik wat met CFD's en sprinters iets te doen.Linkerbaan schreef : het zou kunnen Arno
als je naar SP en DOW en Dax kijkt, hoe die doorgegaan zijn naar boven, altijd lastig te voorspellen of dat dan plotseling ophoudt of niet

Heel verstandig Arno, ik heb vanmorgen al mijn shorts verkocht. Zat toch even tegen de trend in te traden. Beetje mazzel.
Als je naar het grote plaatje kijkt zie je dat de boel toch redelijk aan het toppen is? Ik verwacht toch nog een keer up en dan zal het moeten gebeuren? Iedereen heeft het nu over 430 440 450 zelfs 496? Ben even long gegaan op 422.6 i.v.m. gapclosing. Trailingstop op 421.8 en nu meer even naar 425.7 dan eruit en wachten op short instap althans zo kijk ik er naar?
- Partimetrader
-
- ArnoB
-
McHugh geeft aan dat er vorige week 2 Hindenburg Omen signalen zijn afgegeven + nog eens divergentie in nieuwe toppen wat de kans groter maakt voor een crash en veel grotere vormen aanneemt dan 5 a 10%.
Dit wil niet zeggen dat dit meteen vandaag plaatsvind en we kunnen best nog een stapje hoger.
Zelf blijf ik erbij dat we werken aan een top voor jaren en de rede dat ik dat onder meer denk heeft te maken met de divergentie tussen de verschillende indices (sommige maken wel nieuwe toppen, andere niet). Daarnaast zitten we natuurlijk met een bak geld wat de economie is ingepompt en terug zal moeten vloeien, maar de situatie voor de "jan modaal" is niet veel verbeterd. De banken zijn er alleen maar beter van geworden (en de bonus vangers natuurlijk).
- ArnoB
-
Linkerbaan schreef :
Partimetrader schreef :
Linkerbaan schreef :
Partimetrader schreef :
Linkerbaan schreef : goodmorning
Goedemorgen LB, verrassende rode futures. Zal de 426 dan toch teveel zijn om uit te nemen?
niet geheel verrassend
slotstanden vrijdag door KT steunlijnen en tegen toppenlijnen met neg div
Vandaar dat ik ben blijven zitten vrijdag. Net eerst een deel van de hand gegaan. Volgens staat op punt te worden verkocht. Eerst kwartier even laten afkoelen.
Alles verkocht nu. Laat nu eerst de trendlijn over de toppen van het uur weerstand blijken te zijn.
Kansen genoeg?
ok, eens maar wanneer bepaal je dat?
Nu even wachten. Laat ze eerst maar eens een keuze maken.
- Partimetrader
-
Partimetrader schreef :
Linkerbaan schreef :
Partimetrader schreef :
Linkerbaan schreef : goodmorning
Goedemorgen LB, verrassende rode futures. Zal de 426 dan toch teveel zijn om uit te nemen?
niet geheel verrassend
slotstanden vrijdag door KT steunlijnen en tegen toppenlijnen met neg div
Vandaar dat ik ben blijven zitten vrijdag. Net eerst een deel van de hand gegaan. Volgens staat op punt te worden verkocht. Eerst kwartier even laten afkoelen.
Alles verkocht nu. Laat nu eerst de trendlijn over de toppen van het uur weerstand blijken te zijn.
Kansen genoeg?
ok, eens maar wanneer bepaal je dat?