Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

02 juni 2020 12:46 #46655 door Bakstenen
Wat wil i zeggen, voordeel van oud worden is dat je al veel kommet en kwel heb meegemaakt.
Elke keer werd er verteld, die tijd komt niet meer terug

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
02 juni 2020 12:44 #46654 door Bakstenen
Opa vertel nog eens van vroeger, luister kuds, toen kostte mijn huis 100000 gulden, en waarschuwde mensen dat dit niet door kon gaan
Nu kan ik het verkopen voor 300000 euro

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
02 juni 2020 11:50 #46653 door janneman
Ik meld me nog maar eens. Is er hier nu echt nog iemand die dit gelooft ? Beurs weeral verder omhoog, op niks, gebakken lucht, de tulpenbollen hebben er niks aan.

En dan hoor je diene Powell van de US Federal Reserve zeggen (heeft ie echt zo gezegd hé !) dat ze zoveel geld kunnen printen als ze maar willen, en dat ze het aankunnen. Ik weet het niet, maar dit komt mijns inziens echt niet goed hoor.

En ik herinner mij twee professoren die ik in mijn opleiding ben tegengekomen en waar ik veel aan gehad heb omdat ze het bevattelijk uitgelegd kregen zodat deze dommerik het ook snapte. Marc Eyskens (hij leeft nog, en het is een erg flamboyant en zeer erudiet man) in Leuven, nou dat was daar les hoor, en dan Van Meerhaeghe in Gent (en die heeft nooit wat gedaan, echt niks, daar was ie te lui voor, maar die heeft wel een lijvig handboek economie geschreven waarin alle grote principes duidelijk uitgelegd werden (is nu nog een aanrader als je wil weten hoe bv. prijselasticiteit werkt, of wat ze bedoelen met M1-M2-M3-M4-M5 en wat inflatie en geldontwaarding is, een zalige man, onooglijk kereltje, en enkel mondelinge examens, het moest vooruit, en je moest daar niet teveel flauwekul vertellen, want dan werd je glashard gebuisd, en ik (ikke dus) heb daar een krappe 14/20 gekregen, en daar was ik heel blij mee.

Dit gaat fout hé. Je kan gewoonweg geen waarde creëren uit gebakken lucht. Alle fiat-geld moet verankerd zijn, links, rechts, het moet echt ergens een ijkpunt hebben). De goudstandaard van voor Bretton-Woods zou ik liefst terugzien, dan heb je tenminste een anker, maar de zaak hangt zo ver uit de haak dat dat denk ik niet meer kan. Maar (en het is maar een ideetje) je zou het in percentage kunnen doen, maak een munt die liefst voor 100% verankerd is, maar 25% is mij ook al goed, want dan heb je een anker en kan je dus niet meer "ad libitum" geld printen, en daar moeten we zijn. Er moet een rem op de uitgaven van de staat, en van ons allemaal.

En dan gaan al de overheden (wereldwijd) aan de bloedhete patat moeten beginnen. Want de miljoenen en miljarden aan steun etc. vliegen in het rond, maar iemand gaat dat moeten betalen. Staan de politici dus voor een zware taak. gaan ze aan de heilige huisjes moeten. Gaat niet meer gaan met wat geschaaf, nee-nee, je gaat gezondheids-zorg en onderwijs (samen +50% van het budget) moeten herdefiniëren, en dat dat niet al te gezellig gaat worden weet ik ook, ik zou er zelf ook niet graag aan beginnen. Maar het moet hoor, er is geen andere weg.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • janneman
  • janneman's Profielfoto
01 juni 2020 13:09 #46652 door Bakstenen
Ik wil op 30 minuten testten, maar of je nu 1 uur of per minuut kijkt, de indicator geeft een signaal en daar handel je op.
Ik merk wel dat de koersen erg op en neer gaan, moet nu kijken of de uitschieters het beinvlbeïnvloeden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
01 juni 2020 11:54 #46651 door gretsch
klopt, maar de verschillen zijn maar klein, meestal het verschil in spread.
met data van bijv. 1h maakt het niets uit in de backtest, maar met data van de 1min. kan het verschillende resultaten opleveren.
live zien hoe een indicator of methode werkt is altijd het beste, kun je met je eigen ogen zien wat er gebeurt, alleen dat kost tijd, maar is wel betrouwbaarder.
alle grafieken zijn hetzelfde, alleen de manier waarop een grafiek tot stand is gekomen verschilt nogal.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • gretsch
  • gretsch's Profielfoto
01 juni 2020 10:07 #46650 door Bakstenen
Bedankt, ik ga ermee aan de slag.
Is wel een moeilijk verhaal met mt4, de brokers hebben allemaal een eigen data

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
01 juni 2020 09:39 #46649 door gretsch
en hoe je die data weer in MT4 krijgt:



nou moet het lukken denk ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bakstenen

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • gretsch
  • gretsch's Profielfoto
01 juni 2020 09:18 #46648 door C49
MT4 - 1 minuut data vanaf maart 2018. Letop de data loopt 1 uur voor ,dus ipv 0900uur geeft da dat aan 10.00 uur.

Bijlage:

Bestandsnaam: DAX30_M1.txt
Bestandsgrootte:509 KB


Bakstenen schreef : Dat heb ik ook, het gaat n.l de koersen vasthouden wanneer je bent ingelogd, of begonnen, ik wil eigenlijk testten buiten de corona narigheid, zeg maar 2019 tot februari 2020

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bakstenen

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • C49
  • C49's Profielfoto
31 mei 2020 22:23 #46647 door Bakstenen
Dat heb ik ook, het gaat n.l de koersen vasthouden wanneer je bent ingelogd, of begonnen, ik wil eigenlijk testten buiten de corona narigheid, zeg maar 2019 tot februari 2020

gretsch schreef : mijn 1M data in MT4 gaat terug tot 12-03-2020.
voor 1M data is dat wel behoorlijk veel lijkt mij, en wel genoeg om iets te backtesten toch?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
31 mei 2020 21:57 #46646 door gretsch
mijn 1M data in MT4 gaat terug tot 12-03-2020.
voor 1M data is dat wel behoorlijk veel lijkt mij, en wel genoeg om iets te backtesten toch?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • gretsch
  • gretsch's Profielfoto
31 mei 2020 21:54 #46645 door gretsch

Bijlage niet gevonden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • gretsch
  • gretsch's Profielfoto
31 mei 2020 14:18 #46644 door Bakstenen
In WS heb ik ze ook, maar ik bemerk dat er nogal wat verschil is als ik de indicator draai in mt4, nu wil ik backtetstten, maar historische data heeft mt4 niet

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
31 mei 2020 14:11 #46643 door Zigo
Ja, helaas 1440 min basis, heb wel de grafiek.

Bakstenen schreef : Dat is op dagbasis.

Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Zigo
  • Zigo's Profielfoto
31 mei 2020 13:34 #46642 door Bakstenen
Dat is op dagbasis.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
31 mei 2020 13:03 #46641 door Zigo

Bakstenen schreef : Goedemorgen traders, meelezers.
Ik zoek data van de GER30 (DAX cash) liefst in 1 minuut die ik kan importeren in MT4, ik bemerk dat je in MT4 niet kan backtestten, omdat die alleen de data van wanneer je bent ingelogd bewaard, ik heb het niet over de future.
Of een aanwijzing waar ik die eventueel kan downloaden

Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Zigo
  • Zigo's Profielfoto
31 mei 2020 10:54 #46640 door Bakstenen
Goedemorgen traders, meelezers.
Ik zoek data van de GER30 (DAX cash) liefst in 1 minuut die ik kan importeren in MT4, ik bemerk dat je in MT4 niet kan backtestten, omdat die alleen de data van wanneer je bent ingelogd bewaard, ik heb het niet over de future.
Of een aanwijzing waar ik die eventueel kan downloaden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden