Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

05 juni 2020 16:12 #46671 door janneman
@Bakstenen : ik zou willen dat ik het wel kon, maar ik ben helaas te dom. Ik kan het je niet uitleggen omdat ik er zelf geen moer van begrijp. We hadden inderdaad intussen huizenhoge inflatie moeten zien, maar niks daarvan, en ik begrijp het echt niet.

PS En intussen staan we AEX 570 en is mijn dubbele AEX TS 570 uitgestopt. Koppig zijn kost geld, zo blijkt maar weer eens ten overvloede. Zucht. Ik leer het nooit denk ik.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • janneman
  • janneman's Profielfoto
05 juni 2020 10:32 #46670 door Bakstenen
Janneman, leg mij eens uit dat ondanks, al het geld wat al jaren erin is gepompt, er nog steeds geen inflatie is?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
05 juni 2020 10:30 #46669 door Bakstenen
Wat denk je wat een IC kost?, en die draaide dubbele uren, en de rest van de zorg moet nog ibgehaald worden.
Dan de extra kostten voor mondkapjes enz.
En men schreewde om testten, denk je dat dit gratis is



bubbeltrader schreef : Schiet mij maar lek..... (bij wijze van spreken)

De volgende ongerijmdheid.... de zorgkosten gaan volgend jaar zo'n 250 euro omhoog.

Ik begrijp er niks van.... corona...

Artsen kan/mag je niet bezoeken... dus minder arts en minder medicijnen..

Ziekenhuizen leggen alles stil.. dus daar ook minder kosten..

Alleen de IC's draaien op volle toeren, maar kunnen niet verder uitbreiden door te krappe bezettingen..


Ergo... de zorgkosten zouden lager moeten zijn...


O:)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
05 juni 2020 10:25 #46668 door bubbeltrader
Schiet mij maar lek..... (bij wijze van spreken)

De volgende ongerijmdheid.... de zorgkosten gaan volgend jaar zo'n 250 euro omhoog.

Ik begrijp er niks van.... corona...

Artsen kan/mag je niet bezoeken... dus minder arts en minder medicijnen..

Ziekenhuizen leggen alles stil.. dus daar ook minder kosten..

Alleen de IC's draaien op volle toeren, maar kunnen niet verder uitbreiden door te krappe bezettingen..


Ergo... de zorgkosten zouden lager moeten zijn...


O:)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • bubbeltrader
  • bubbeltrader's Profielfoto
05 juni 2020 08:03 #46667 door janneman
Ik reageer even op collega Bubbeltrader (zonder te quoten, want anders wordt dat hier onleesbaar), en dan met name op zijn laatste alinea. Collega Bubbeltrader verwijst (een klein beetje slordig ..., het is hem bij deze met liefde en sympathie vergeven ...) naar de Weimarrepubliek van het interbellum. De verwijzing is zeker ter zake want het gebeurt dus voor onze ogen weer.

Daar hebben ze dus gedaan wat ze nu ook weer doen. Geld toveren. Maar dat is keihard fout gegaan. Inflatie was zo erg (hyperinflatie in het kwadraat) dat arbeiders eisten dat ze twee keer per dag cash in het handje betaald werden om de eenvoudige reden dat het brood dat ze 's morgens kochten 's avonds weeral twee keer zo duur was. Sta je daar met je bankbriefjes die niks meer waard zijn. Dat is dus fiat-geld.

Afrika-verhaaltje 1. Ik naar daar met een pak dollars op zak (kwestie van voorbereid te zijn), nou, op de luchthaven ging dat redelijk fout. En dan naar "le petit chateau", geld-handelaars op straat om mij lokale munt te kopen. Een enkel briefje van 100 dollar gaf mij een stapel met elastiekjes omwikkelde lokale bankbiljetten, Ver ben ik daar dus niet mee geraakt, daar kon je met moeite een cola mee kopen.

Afrika-verhaaltje 2. Ikke heb een behoorlijke collectie Afrikaanse schilderijen (elk zijn ding hé, interesseert geen kat, maar mij wel) en ik ging shoppen en raakte door mijn cash. Nu, den deze ging dat eens oplossen met groot geweld zie, in mijn zotte jaren belde ik gewoon naar de boekhoudster van het bedrijf waar ik voor werkte (niet zo-maar een saaie truttemie, nee-nee eentje van erop-en-erover), en die mocht aan de slag om mij aan geld te helpen. Deed ze ook. Moest ik bij de BNC zijn, lees wel : We hebben het hier over de Congolese Nationale Bank hé, daar gingen ze mij van cash voorzien. Dat was me daar wat. Kom je daar toe, staat daar een half leger met grote wapens, moet je door heel onaangename veiligheidscontroles van jewelste, en dan mag je met een lift naar een hoger gelegen verdiep. En daar mocht ik mijn cash dus halen. Maar wat ik daar gezien heb is krankzinnig. Stel jullie een half voetbalveld voor, zo groot was dat daar, en waar je ook keek, paletten met bankbiljetten, ze reden daar met de heftruck rond (ik verzin het niet, op verdiep 2-3-4 van de Congolese Nationale Bank waren ze met heftrucks paletten bankbiljetten aan het verplaatsen, echt !).

Maar dat is het dus hé. Alles draait op fiat-geld, wat niet meer is dan een conventie, en als het vertrouwen wegvalt in dat papier is het prijs. En de tijd nadert hé, je moet hele harde assets hebben, grond, edelmetalen, eender wat maar waardevast, geen papier.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • janneman
  • janneman's Profielfoto
04 juni 2020 18:38 #46666 door bubbeltrader
Goede avond,

The sky is the limit..

Advertenties.. geen enkele (nog nooit een ad gezien).. zie wel rechts het woord Advertenties staan.. Adblocker actief..

De NQ trekt de kar..

Binnenkort iedereen miljonair (zoals in 1922-1923) dan zijn er eurobiljetten van 100.000 en 1 miljoen..
Dan zijn we allemaal gelijk (en straatarm....)

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • bubbeltrader
  • bubbeltrader's Profielfoto
04 juni 2020 18:10 #46665 door C49
FX traders als die hier zijn,
de Euro daily is nu 8 dagen aan het stijgen,
de 4uur chart heeft een weerstandsniveau en een 4 hr channel getest en voorlopig niet succesvol
een mogelijke correctie ligt op de loer.

Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • C49
  • C49's Profielfoto
04 juni 2020 13:28 #46664 door C49
Over een uurtje Volatility in de forex.
14H30 ECB meeting

Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • C49
  • C49's Profielfoto
04 juni 2020 10:11 #46663 door Gompie
ad blocker installeren. geen problemen meer met reklame

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Gompie
  • Gompie's Profielfoto
04 juni 2020 00:03 #46662 door Administrator
Verontschuldigingen voor die irritante reclame in de berichten zelf. We zullen kijken wat we daaraan kunnen doen en als het niet lukt gaat gewoon de hele reclame eraf. De inkomsten ervan zijn te laag om dit gedrag toe te laten.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Administrator
  • Administrator's Profielfoto
03 juni 2020 16:33 #46661 door Bakstenen
Je kan zeggen, de 10000 is met rente op rente nu 900000 euro, maar iemand die zijn leven lang huurde, heeft niets van bezit

Marcelaccra schreef : Ach ja dat huis van mijn ouders in Goes aan de 's Heer Hendrikskinderen dijk . gebouwd in 1935 voor 10.000 eerlijke guldens. Stond te koop voor bij 900.000 Euro.
10000 gulden in 1935 aan de exponentiële groei van samengestelde intrest hoeveel is dat nu ?
Mijn ouders hadden ook een huis van o+/_ 1935 in Lilloo,
gebombardeerd in WOII, overstroomd in 1953, in de jaren 60 weg aan de prijs volgens onteigeningswet

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
03 juni 2020 11:11 #46660 door Marcelaccra
Eens je de geldhoeveelheid verruimt, geeft je de partijen die als eerste toegang hebben tot dat nieuwe geld een gigantisch voordeel.
Voordelen voor de ene … en serieuze nadelen voor de andere.
De ongelijkheid ging parabolisch op het moment dat Nixon de goudstandaard los liet en centrale banken de handen vrij kregen om naar hartenlust geld te creëren.
Euro leiders (M&M) lanceren nieuw type bazooka de EURO bonds.
Dus beurzen stijgen , grondstoffen dalen.
Terwijl Europeanen en Amerikanen hun landen verder afbreken gesteund door MSM die alle geweld goed praat werkt China rustig zijn programma af. #Afrika Mali conflict #Hongkong #Taiwan #Indiaansegrens #ZuidChineseZee #Tibet.
Europese bedrijven kunnen ze binnenkort opkopen en leegplunderen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Marcelaccra
  • Marcelaccra's Profielfoto
03 juni 2020 10:23 #46659 door Marcelaccra
Ach ja dat huis van mijn ouders in Goes aan de 's Heer Hendrikskinderen dijk . gebouwd in 1935 voor 10.000 eerlijke guldens. Stond te koop voor bij 900.000 Euro.
10000 gulden in 1935 aan de exponentiële groei van samengestelde intrest hoeveel is dat nu ?
Mijn ouders hadden ook een huis van o+/_ 1935 in Lilloo,
gebombardeerd in WOII, overstroomd in 1953, in de jaren 60 weg aan de prijs volgens onteigeningswet

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Marcelaccra
  • Marcelaccra's Profielfoto
02 juni 2020 18:09 #46658 door Gompie
Al dat ach en wee. De betweters. Heb er maling aan. Gewoon je eigen ding doen.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Gompie
  • Gompie's Profielfoto
02 juni 2020 18:04 #46657 door Bakstenen
Gompie, heb eens met een oud tuinder gesproken die vertelde dat toen zijn vader grond kocht om te tuinen in een nieuw tuinbouwgebied, dat kostte 21 gulden, hij werd voor gek verklaard, je kreeg zeker ook een strop erbij, was het antwoord van collega's.
Ja elke tijd heeft zijn charme, logischerwijs kan het niet doorgaan.
Maar je moet gewoon naar de grafiek k i jken en traden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
02 juni 2020 17:34 #46656 door Gompie
Ach ja dat huis van mijn ouders in Goes aan de 's Heer Hendrikskinderen dijk . gebouwd in 1935 voor 10.000 eerlijke guldens. Stond te koop voor bij 900.000 Euro.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Gompie
  • Gompie's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden