Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

15 juni 2020 17:08 #46735 door Bakstenen
Even iets recht zetten, ik zeg niet dat er geen inflatie komt, maar ik refereerde aan het verleden, toen de ECB en in de USA met geld werd gesmeten, toen kwam er geen inflatie.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
15 juni 2020 13:55 #46734 door bubbeltrader
Pieter,

Ik gebruik AVA Metatrader5..
(als basis voor de info)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Linkerbaan

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • bubbeltrader
  • bubbeltrader's Profielfoto
15 juni 2020 12:43 #46733 door Linkerbaan
Hoi allen

Iedereen in good shape hier??

Vraag: weten jullie een goed Metatrader 5 platform, liefst vanuit NL ?

Ik heb inmiddels een boek geschreven over mijn handelssysteem :) , in NL en bijna klaar met UK vertaling en de website.....

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
15 juni 2020 11:15 #46732 door gretsch
ik heb er verder weinig verstand van, maar volgens mij is er wel degelijk inflatie.
volgens mijn vrouw gaan de prijzen al geruime tijd omhoog in de supermarkt.
ook gemeentelijke belastingen worden ieder jaar hoger, de zorgpremie stijgt ieder jaar, de huren stijgen ieder jaar enz. enz.
volgens mij is dat ook inflatie of zie ik dat verkeerd?
kan Bakstenen wel zeggen er is geen inflatie is maar ik kan het niet anders zien.
misschien is er een ander woord voor al die stijgingen, maar het komt erop neer dat alles alleen maar duurder wordt voor de gewone mensen.
voor volgend jaar kunnen ze hun borst nat maken want de zorgpremie gaat giga omhoog daar kun je donder op zeggen, heel veel mensen aan de onderkant kunnen dat er echt niet meer bij hebben.
met dank aan onze fijne, o zo meedenkende en meelevende regering.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • gretsch
  • gretsch's Profielfoto
15 juni 2020 09:41 #46731 door ArnoB
Laat maar komen dat artikel :)

bubbeltrader schreef : Goede morgen,

ter completering....

eerst komt er deflatie... ( mensen worden ""bang"' en kopen minder, dus de prijzen gaan omlaag, de ondernemenrs moeten toch brood kopen..)
daarna komt de inflatie.. (beperkt , omdat het merendeel van het ""geprinte geld"" niet wordt uitgegeven en dus makkelijk weer uit de (banken)economie kan worden teruggenomen.

mede schuldig aan dit probleem is Draghi (die kreeg van Duitsland zelfs een medaille hiervoor). Door tijdelijk (1 a 2 jaar) extra geld te printen kun je de "'achterblijvende"" landen met lage rente steunen. Door dit 10+ jaar vol te houden is de ""transitie"" van de rijkere landen (die dan relatief hogere rentes betalen) naar de armere landen funest voor het geheel. Het verdienmodel van de banken wordt hierdoor onderuit gehaald.. en de fintech banken spinnen er garen bij. Bij Goldman Sachs werken ze anders.. een eye-openend artikel daarover een volgende keer...






Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
15 juni 2020 09:08 - 15 juni 2020 09:09 #46730 door bubbeltrader
Goede morgen,

ter completering....

eerst komt er deflatie... ( mensen worden ""bang"' en kopen minder, dus de prijzen gaan omlaag, de ondernemenrs moeten toch brood kopen..)
daarna komt de inflatie.. (beperkt , omdat het merendeel van het ""geprinte geld"" niet wordt uitgegeven en dus makkelijk weer uit de (banken)economie kan worden teruggenomen.

mede schuldig aan dit probleem is Draghi (die kreeg van Duitsland zelfs een medaille hiervoor). Door tijdelijk (1 a 2 jaar) extra geld te printen kun je de "'achterblijvende"" landen met lage rente steunen. Door dit 10+ jaar vol te houden is de ""transitie"" van de rijkere landen (die dan relatief hogere rentes betalen) naar de armere landen funest voor het geheel. Het verdienmodel van de banken wordt hierdoor onderuit gehaald.. en de fintech banken spinnen er garen bij. Bij Goldman Sachs werken ze anders.. een eye-openend artikel daarover een volgende keer...






gretsch schreef : Goedemorgen,
dax long is uitgestopt bij mij -157 punten, usd/jpy long loopt nog.

Laatst bewerkt: 15 juni 2020 09:09 door bubbeltrader.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • bubbeltrader
  • bubbeltrader's Profielfoto
15 juni 2020 08:56 #46729 door gretsch
Goedemorgen,
dax long is uitgestopt bij mij -157 punten, usd/jpy long loopt nog.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • gretsch
  • gretsch's Profielfoto
15 juni 2020 08:35 #46728 door janneman
En nog wat. Ik kom even terug op een vorige post, waarop collega Bakstenen reageerde met de vraag : waarom is er geen inflatie ? En ik wist het niet, ik weet het nu trouwens nog niet, maar ik ben aan het piekeren gegaan en heb een elementje denk ik.

Inflatie wordt op prijs gemeten, en hoofdzakelijk op een korf consumentenniveau, geen industriële b-2-b-dingen. En die producenten/leveranciers leven van volume, dat eerste potje yoghurt dat je maakt kost een godsvermogen, dat laatste kost bijna niks meer, en dus kiezen ze er voor om hun omzet terug te halen, ook al zit daar geen winst op. Ik kan er mij in vinden, eerst omzet herstellen, en dan zien dat je aan wat marge geraakt. Het is denk ik een element dat verklaart waarom we nu nog niet echt inflatie zien. Maar inflatie komt hoor, daar is geen ontsnappen aan.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • janneman
  • janneman's Profielfoto
15 juni 2020 08:01 #46727 door janneman
En zo blijkt. En ik ga hier geen epistel schrijven, maar ik zit hier hoofdschuddend te kijken naar wat gebeurt. Ze bekijken het maar, ik zal deze storm ook nog wel overleven. Maar ik meld even een anekdotisch dingetje dat mij het bloed vanonder mijn nagels trekt.

Op Het Laatste Nieuws, de meest gelezen krant van België, kwam enkele dagen geleden de huis-tuin-financiële-expert van dienst met hele grote stelligheid verkondigen dat we de bodems van maart nooit meer gingen zien ! Echt ? Ge moet goed zot zijn om zo een onzin met dat soort stelligheid te debiteren, echt van de zotte. Zwijg dan hé. Grrr.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • janneman
  • janneman's Profielfoto
12 juni 2020 16:53 #46726 door ArnoB
De daling van gisteren was heftig. Blijf in mijn achterhoofd houden dat deze stijging wel eens zeer tijdelijk kan zijn.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
12 juni 2020 11:00 #46725 door gretsch
en long dax.
misschien te vroeg, dat is altijd de gok, maar heb er een duidelijk stop onder zitten, en als die geraakt wordt heb ik pech gehad.

Bijlage niet gevonden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • gretsch
  • gretsch's Profielfoto
12 juni 2020 10:57 #46724 door gretsch
de short usd/jpy kwam uiteindelijk uit op +232 pips en de dax op +586 punten.
not bad.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • gretsch
  • gretsch's Profielfoto
12 juni 2020 10:54 #46723 door gretsch
allright.
heb een long trade geopend op usd/jpy, en dat ga ik weer op dezelfde manier doen als met de short.
dus met een trailing (als alles goed blijft gaan).

Bijlage niet gevonden

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • gretsch
  • gretsch's Profielfoto
12 juni 2020 10:32 #46722 door C49
Nee alleen Euro for the moment, heb nog wel andere in het vizier, maar is allemaal erg afhankelijk. van berichten tegenwoordig.

gretsch schreef : ja, swings zijn erg lastig, ik weet er alles van.
maar soms heb je geluk, die twee van mij (dax en usd/jpy) zijn er uitgegaan op de trailing stop.
doe je de london breakout met gbp/usd?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • C49
  • C49's Profielfoto
12 juni 2020 10:16 #46721 door gretsch
ja, swings zijn erg lastig, ik weet er alles van.
maar soms heb je geluk, die twee van mij (dax en usd/jpy) zijn er uitgegaan op de trailing stop.
doe je de london breakout met gbp/usd?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • gretsch
  • gretsch's Profielfoto
12 juni 2020 09:27 #46720 door C49
De laatste tijd doe ik alleen nog maar Daytrading en geen swingtrading meer en dan nog hoofdzakelijk met EuroDollar.
Ik trade de Weerstand en steunniveaus op de 1 uur grafiek of doe soms aan Londen openingrange Breakout trades op 5 minuten basis .
Dit allemaal vanwege de min of meer Bijzondere toestanden in de wereld.

gretsch schreef : Cees,
je zei dat je al een tijd van de yen afbleef, maar wat doe je de laaste tijd wel dan?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

  • C49
  • C49's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.348 seconden