Deze site maakt gebruik van cookies om het beste gebruikersgemak te garanderen.

Day Trading

26 aug 2014 09:08 #2756 door Linkerbaan
rsi uur dax aan de hoge kant

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Linkerbaan
  • Linkerbaan's Profielfoto
26 aug 2014 09:05 #2755 door Linkerbaan

Linkerbaan schreef : shortje extra fti 408,95

en eruit met 0,5 winst
orginele shorts laat ik staan

• Linkerbaan
26 aug 2014 09:03 #2754 door Linkerbaan
shortje extra fti 408,95

• Linkerbaan
26 aug 2014 08:47 #2753 door Fred

Bakstenen schreef : Goedemorgen,
waarom denken de geleerden altijd dat je wacht met kopen als je weet dat het morgen goedkoper is?zelfde onzin als dat er altijd beweerd wordt met lage rente stimuleer je de economie, ik wil pas investeren als ik denk dat ik er wat mee gaat verdienen en hoe hoog de rente is is wel leuk maar geen hoofdzaak, al weet ik dat iets morgen nog goedkoper wordt (zoals pc enz) dan wacht je ook niet je koopt als je denkt dat het kan en je financiele situatie gelijk of beter wordt

Niet iedereen denk zo logisch. ;)
Ik denk wel dat mensen bezorgd zijn over de economie, de werkeloosheid (er staan nog steeds veel banen op de tocht) en de toestand rond Europa (Oekraïne, Isis, Iran, Irak, Israël-Palestina) en daarom wat geld achter de hand willen houden i.p.v. direct te besteden zoals voor de crisis.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
26 aug 2014 08:44 #2752 door ArnoB
Goedemorgen, we openen wat lager en rond de 9470 op de DAX ligt steun, dat is ook het niveau waar we momenteel lijken te openen.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
26 aug 2014 08:19 #2751 door Bakstenen
Goedemorgen,
waarom denken de geleerden altijd dat je wacht met kopen als je weet dat het morgen goedkoper is?zelfde onzin als dat er altijd beweerd wordt met lage rente stimuleer je de economie, ik wil pas investeren als ik denk dat ik er wat mee gaat verdienen en hoe hoog de rente is is wel leuk maar geen hoofdzaak, al weet ik dat iets morgen nog goedkoper wordt (zoals pc enz) dan wacht je ook niet je koopt als je denkt dat het kan en je financiele situatie gelijk of beter wordt

• Bakstenen
  • Bakstenen's Profielfoto
26 aug 2014 08:13 #2750 door Syncophase
Goedemorgen,
Ochtendstond heeft goud in de mond.

• Syncophase
  • Syncophase's Profielfoto
26 aug 2014 08:08 #2749 door Fred

Linkerbaan schreef : helft fti short eruit op 408,55 :money:
just to be sure

me too

• Fred
  • Fred's Profielfoto
26 aug 2014 08:02 #2748 door Linkerbaan
helft fti short eruit op 408,55 :money:
just to be sure

• Linkerbaan
26 aug 2014 07:56 #2747 door Linkerbaan
Bron: FD

Vrees voor derde recessie op rij neemt sterk toe

De angst op de financiële markten voor een nieuwe recessie in Europa neemt fors toe. De nationale overheden en de Europese Centrale Bank (ECB) zullen stimuleringsmaatregelen moeten nemen om een ‘triple dip’ — een derde recessie na de klappen door de kredietcrisis en de schuldencrisis — te voorkomen, zo stellen economen.

Beurshandelaren maakten gisteren duidelijk dat ze vertrouwen op doortastend ECB-ingrijpen.

Rentes omlaag

In de rede die president Mario Draghi afgelopen weekend in het Amerikaanse Jackson Hole hield, hintte hij namelijk nadrukkelijk op de inzet van de geldpers. Vooruitlopend op een groot opkoopprogramma van staatsleningen gingen de rentes maandag fors omlaag. Zo daalden de leenvergoedingen voor tienjarige Spaanse, Italiaanse en Nederlandse leningen naar nooit eerder geziene niveaus. De euro daalde naar de laagste stand in elf maanden tijd.

‘De kansen dat de ECB QE (ruim monetair beleid, red.) introduceert, zijn duidelijk toegenomen’, zegt Nick Kounis van ABN Amro. Voor de ECB is het overkomelijk als de gemeten inflatie langere tijd ruim onder de doelstelling van 2% verkeert, zolang gezinnen en ondernemers er maar van uit blijven gaan dat het prijspeil op de langere termijn gestaag toeneemt. Maar nu zei Draghi dat de verwachtingen ‘horizonbreed’ omlaag komen. Dat schaadt de geloofwaardigheid van de centrale bank, aldus Kounis.

De Duitse motor

Vóór alles moet voorkomen worden dat mensen hun bestedingen uitstellen omdat een product later goedkoper aangeschaft kan worden. De eurozone zou dan in een spiraal terechtkomen waarbij de zwakke economie en de deflatie elkaar versterken. Volgens hoofdeconoom Willem Buiter van Citigroup kan de ECB simpelweg niet meer om een ‘majeur QE-programma’ later dit jaar heen.

De economie van de eurozone is in het tweede kwartaal gestagneerd, terwijl de inflatie nog maar 0,4% bedraagt. Instellingen als het IMF en de Oeso gaan nog uit van enig herstel in de tweede jaarhelft, maar ze benadrukken bovenal de risico’s, zoals de geopolitieke onrust in Oost-Europa en het Midden-Oosten. Gisteren werd duidelijk dat het Duitse ondernemersvertrouwen snel inzakt. Als ook de Duitse motor begint te pruttelen, ziet het er voor Europa niet best uit. In Frankrijk, de tweede economie van Europa, heeft onenigheid over het economisch beleid tot zoveel turbulentie geleid dat premier Manuel Valls gisteren zijn ontslag aanbood.

Beleid beter afstemmen

Veelzeggend was dat Draghi voor het eerst ondubbelzinnig aangaf dat de ge- aggregeerde vraag moet worden opgevoerd om de werkloosheid te beperken en de economie draaiende te houden. Weliswaar moeten landen hun begroting op orde brengen, maar in ruil voor structurele hervormingen kan flexibiliteit in de begroting worden ingebouwd. De Italiaan wees er bovendien op dat de eurozone als geheel minder schuld heeft dan andere economische blokken. Als landen hun beleid beter op elkaar afstemmen, dan kunnen sommige — hij doelde vermoedelijk ook op Nederland — hun tekorten iets verder op laten lopen

• Linkerbaan
25 aug 2014 22:06 #2746 door Fred
Nou, we zien het morgen wel weer :)

• Fred
  • Fred's Profielfoto
25 aug 2014 21:42 #2745 door Mr_Bullbear
Zelf werk ik met data, niet met wolfwave en charts maar ik zie een head and shoulders die rond het target uitkomt. Moet het vanaf nu gaan dalen.
Bijlagen:

• Mr_Bullbear
  • Mr_Bullbear's Profielfoto
25 aug 2014 21:13 #2744 door Zigo

Linkerbaan schreef : Ik houd er rekening mee dat we naar de toppenlijn 2000-2007 gaan, misschien nog via omweg, maar als we die lijn doorbreken konden we nog wel eens gekke stijgingen gaan zien. We hebben ooit 700+ gestaan, dont forget....

Vanaf dieptepunt 2009 lijken we in een LT timeframe mega-halfparabool up te zitten en we zitten nog lang niet in het steile gedeelte.....

Akkoord voor de langere periode.
De WolfWave zou begin volgende maand afgerond worden, als hij nog doorgaat. :unsure:

• Zigo
  • Zigo's Profielfoto
25 aug 2014 21:01 #2743 door Linkerbaan
Ik houd er rekening mee dat we naar de toppenlijn 2000-2007 gaan, misschien nog via omweg, maar als we die lijn doorbreken konden we nog wel eens gekke stijgingen gaan zien. We hebben ooit 700+ gestaan, dont forget....

Vanaf dieptepunt 2009 lijken we in een LT timeframe mega-halfparabool up te zitten en we zitten nog lang niet in het steile gedeelte.....

• Linkerbaan
25 aug 2014 20:36 #2742 door Zigo
@ ArnoB
Zoiets als een tweede kans? :whistle:

• Zigo
  • Zigo's Profielfoto
25 aug 2014 20:33 - 25 aug 2014 20:33 #2741 door ArnoB

Zigo schreef : Heb geen verklaring voor deze stijging.
WolfWave wordt stilaan vernietigd. Enige verklaring die ik vind is het lage volume. Dit jaar zijn er slechts twee dagen met een lager volume. (Zie zwarte pijlen op de grafiek)

Bijlage niet gevonden

.

Misschien een enorme goede instap om tot het 375 doel te komen :unsure:
Laatst bewerkt: 25 aug 2014 20:33 door ArnoB.

• ArnoB
  • ArnoB's Profielfoto
Tijd voor maken pagina: 0.708 seconden